  • 1. Data: 2011-11-20 17:36:11
    Temat: wentylacja mechaniczna
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    pytanko do Adama (lub innego uzyszkodnika) - czy z powodu nawiewowych
    otworów w drzwiach nie ma problemu z przenoszeniem hałasu miedzy
    pomieszczeniami? Bo jesli jest to mógłbym próbowac rozbudowac instalacje i w
    kazdym pomieszczeniu dać i wlot i wylot, a drzwi szczelne. Ma to sens?

    b.

  • 2. Data: 2011-11-20 19:07:35
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > w kazdym pomieszczeniu dać i wlot i wylot, a drzwi szczelne. Ma to sens?

    Aby odciąć hałas należy przede wszytkim wstawić odpowiednie drzwi
    dźwiękchłonne. Robienie nawiewu i wywiewu w każdym pomieszczeniu to 2x
    wyższy koszt instalacji.
    Zarówno szczelina pod drzwiami jak i otwory są w przypadku wentylacji
    mechanicznej standardowe, nie przenoszą więc hałasu bardziej niż w domach ze
    standardową wentylacją grawitacyjną. Nie wolno ich tylko zasłaniać ani
    wstawiać wysokich listew progowych.
    Szczelina w standardowych dzrwiach ma wysokość 7 mm, co oznacza, że przekrój
    pod drzwiami "80" wynosi 56 cm2, czyli zupełnie sporo. Jeśli tego mało,
    robimy większa szczelinę lub wstawiamy otwory wentylacyjne.
    Dokładną ilość powietrza doprowadzanego lub odprowadzanego z każdego
    pomieszczenia określi projekt instalacji. A podane w projekcie przepływy
    można spokojnie podzielić przez dwa lub nawet trzy, i tak powietrza będzie
    dosyć.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2011-11-20 22:07:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Lis, 18:36, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > kazdym pomieszczeniu dać i wlot i wylot, a drzwi szczelne. Ma to sens?

    Na pewno przenosi sie troche wiecej halasu - nie mam jak i do czego
    porownac, tak czy siak drzwi bez progow i uszczelek przenosza sporo
    dzwiekow, a podciecie jest niewielkie :) Ale moim zdaniem taka
    rozbudowa nie ma najmniejszego sensu. Stracisz najwieksza zalete -
    tzn. majac mniej wyciagow (kuchnia / lazienki / inne pomieszczenia
    brudne) masz w nich wieksze predkosci / wieksza cyrkulacje powietrza.
    Jak dasz w kazdym pokoju wyciagi to znacznie oslabisz wyciagi m.in. w
    lazience i kuchni (i ew. pralni jesli planujesz). Komfort uzytkowania
    takiej wentylacji moim zdaniem bardzo mocno spadnie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-11-21 10:27:34
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 20.11.2011 18:36, Budyń pisze:
> [...]
    > kazdym pomieszczeniu dać i wlot i wylot, a drzwi szczelne. Ma to sens?

    Również uważam, że takie rozwiązanie nie ma raczej sensu..
    Bardzo pożyteczną cechą, jaka charakteryzuje wentylacje mechaniczną,
    jest wymuszony obieg powietrza w całym domu, gdzie to przykładowo w
    kuchni masz wyciąg powietrza, projektuje się lekkie podciśnienie. Tym
    samym zapaszki nie uciekają na mieszkanie. Jak zrobisz indywidualne
    nawiewy/wywiewy w każdym pomieszczeniu, to to co w tej przykładowej
    kuchni będzie, jakoś bardziej niż mniej się rozprzestrzeni na całe
    mieszkanie a nie pójdzie od razu w wentylacje. Będziesz miał cyrkulacje
    w ramach pomieszczeń, a nie budynku jako całość.