  • 1. Data: 2011-11-20 19:26:39
    Temat: Poprawienie wentylacji w łazience. Dodatkowa kratka.
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    Witam,

    Piszę po poradę w sprawie wentylacji w łazience.

    1. Mam mieszkanie na ostatnim piętrze w nowej kamienicy, w łazience piec
    dwufunkcyjny z zamkniętą komorą. Kratka w łazience ledwie co ciągnie, do
    ujścia w kominie jest niecałe 3m wysokości (od kratki do kratki). Kratka
    znajduje się w rogu pod sufitem, niestety po przekątnej stronie kabiny.
    Problem w łazience jest ewidentny, pomimo podstawowego dbania o
    czystość, silikony w kabinie podeszły czernią po niecałym roku
    mieszkania. Miałem je wymieniać, ale doszedłem do wniosku, że najpierw
    muszę rozwiązać problem z wentylacją, bo będzie powtórka z rozrywki.

    2. W kuchni, która graniczy z łazienką działówką, mam w sumie 3 kanały
    wentylacyjne na ścianie obok. W jeden wpięty jest okap, a dwa pozostałe
    są wolne. O dziwo, pomimo że są krótsze od łazienkowego, jest w nich
    niezły ciąg. Każdy lokal ma niezależne kanały wentylacyjne i spalinowe.

    Tutaj link do prostego rysunku.
    http://img59.imageshack.us/img59/301/wentylacjaq.jpg

    I teraz tak, plan jest następujący:

    Środek kratki znajduje się jakieś 25cm nad szafkami kuchennymi, mój
    projekt zakłada:
    a) wejście przedłużką w ten kanał, zapiankowanie wokół rury, żeby nie
    zaciągała lewego powietrza,
    b) potem jedno kolano w dół, dojście do poziomu szafek,
    c) potem kolano w prawo,
    d) rura będzie na szafkach i przy samej ścianie, czyli prawie
    niewidoczna z dołu, kwadratowa, długa na ok 130cm,
    e) przebicie się w ścianie z dziurawki i wychodzę kratką w IDEALNYM
    miejscu nad kabiną.

    Jeżeli ciąg będzie bardzo osłabiony przez tą rurę, planuję wywalenie
    dziury w czapie komina i wsadzenie tam obrotowej końcówki z kwasówki,
    oczywiście z dodatkowym kawałkiem rury w kanale (i uszczelnieniem go).

    Co myślicie Panowie? Jaki przekrój dać rury do łazieki, żeby cała robota
    nie poszła na marne? Dziękuję za rady.

    Piotr.

  • 2. Data: 2011-11-20 20:18:50
    Od: "Rysiek G." <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Adamski" napisał w wiadomości grup

    >Piszę po poradę w sprawie wentylacji w łazience.

    Trochę nie ogarniam tego "projektu" (rysunku) ale... zakładam że wiesz o tym
    iż by cokolwiek wyleciało z mieszkania musi najpierw wlecieć ? a przy piecu
    dwufunkcyjnym "trochę" tego powietrza powinieneś dostarczyć. Badałeś może
    kiedyś jak się zachowuje kratka w łazience (przy otwartych drzwiach do
    łazienki) kiedy otworzysz najbliższe okno a jednocześnie zatkasz kanały w
    kuchni (by na tę chwile je wyłączyć) ?.
    Do czego zmierzam... Być może powietrze które dostaje się do mieszkania ma
    po prostu bliżej do kanałów w kuchni i stąd one funkcjonują należycie ale...
    do łazienki już Ci się te powietrze nie dostaje.
    Swoją drogą... jeśli masz taką możliwość, proponowałbym zmierzyć poziom
    tlenku węgla przy podłodze w łazience (po np. kąpieli w kabinie) a jak masz
    jakieś doświadczenie (?)zerknąć chociaż na kolor płomienia w piecu, czy po
    np. 15min. pracy nie zmienia się w bardziej czerwony.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-11-20 20:25:18
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    W dniu 20.11.2011 21:18, Rysiek G. pisze:
> [...]
    > masz jakieś doświadczenie (?)zerknąć chociaż na kolor płomienia w piecu,
    > czy po np. 15min. pracy nie zmienia się w bardziej czerwony.

    Mam piec z zamkniętą komorą spalania, ale rozumiem twój tok myślenia,
    łazienka jest najbardziej oddalona od okien.

  • 4. Data: 2011-11-21 06:36:31
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-20 21:25, Piotr Adamski pisze:

    > Mam piec z zamkniętą komorą spalania, ale rozumiem twój tok myślenia,
    > łazienka jest najbardziej oddalona od okien.

    Witam

    Ja w podobnym układzie mam zainstalowany w łazience wentylator z
    higrometrem. Działa wyśmienicie. Załącza się tylko w czasie kąpieli i
    działa jeszcze jakieś 10-15 min. po.
    Działa od 4 lat bezproblemowo. Niby do końca nie wolno ale przeglądy
    kominiarskie przechodzi. Przy piecu z zamkniętą komorą nie ma strachu.

    Ryba

  • 5. Data: 2011-11-21 15:43:46
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    W dniu 21.11.2011 07:36, Ryba pisze:

> [...]
    > Działa od 4 lat bezproblemowo. Niby do końca nie wolno ale przeglądy
    > kominiarskie przechodzi. Przy piecu z zamkniętą komorą nie ma strachu.

    Dzięki kolego, wezmę pod uwagę, ale jednak wolałbym zrobić coś na stałe,
    myślałem, żeby wstawić kratkę nad prysznic z żaluzją, żeby zamknąć ją
    jakby wiało po głowie w czasie kąpieli.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-11-21 17:17:51
    Od: "Rysiek G." <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ryba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >Działa od 4 lat bezproblemowo. Niby do końca nie wolno ale przeglądy
    >kominiarskie przechodzi. Przy piecu z zamkniętą komorą nie ma strachu.

    Tobie pewnie i działa wyśmienicie tyle że, pomijając aspekt prawny, Tobie
    wyciągnie - innemu wdmucha :)
    Wentylacja grawitacyjna ma działać grawitacyjnie, wymuszona - mechanicznie,
    łączenie jednego z drugim to chyba nie najlepszy pomysł z punktu widzenia
    ogółu mieszkańców.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-11-21 17:33:45
    Od: "Rysiek G." <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Adamski" napisał w wiadomości grup

    >...żeby zamknąć ją jakby wiało po głowie w czasie kąpieli.

    Najprościej będzie jak po kąpieli będziesz zostawiał na pół godziny uchylone
    drzwi do łazienki (wiem że to nie profesjonalnie... :) ale działa). Nadmiar
    wilgoci powinien szybko zniknąć a i wentylacja powinna się poprawić.

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2011-11-21 20:22:57
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    W dniu 21.11.2011 18:17, Rysiek G. pisze:
> [...]
    > Wentylacja grawitacyjna ma działać grawitacyjnie, wymuszona -
    > mechanicznie, łączenie jednego z drugim to chyba nie najlepszy pomysł z

    U mnie każdy lokal ma niezależne kanały więc ten problem odpada, ale
    jednak liczyłem, że ktoś z doświadczeniem w wentylacji pomoże mi z moim
    problemem. No nic, zrobię to co założyłem i będę relacjonował czy
    podziałało.

  • 9. Data: 2011-11-21 20:23:50
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    W dniu 21.11.2011 18:33, Rysiek G. pisze:
> [...]
    > uchylone drzwi do łazienki (wiem że to nie profesjonalnie... :) ale
    > działa). Nadmiar wilgoci powinien szybko zniknąć a i wentylacja powinna

    Robię to za każdym razem. Do tego jeszcze ściagam wodę z szyb kabiny po
    kąpieli, ale to na nic, potrzebne jest poważniejsze podejście do tematu,
    muszę to załatawić raz a dobrze.

  • 10. Data: 2011-11-22 08:22:46
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-21 18:17, Rysiek G. pisze:
> [...]
    > Wentylacja grawitacyjna ma działać grawitacyjnie, wymuszona -
    > mechanicznie, łączenie jednego z drugim to chyba nie najlepszy pomysł z

    Nie ma problemu, każdy ma osobne kanały wentylacyjne.
    Wentylator działa góra 30 min dziennie głównie wieczorem po kąpieli.
    Ładnie osusza mokre płytki. Ja jestem zadowolony. Sąsiedzi nie narzekają
    bo nie mają powodu.

    W łazience wisi piec dwufunkcyjny z zamkniętą komorą i przeglądy gazowe
    też bez problemu są podbijane.

    Przez 4 lata mieszkania miałem 3 wizyty kominiarzy i nikt nigdy nie
    zakwestionował mojego rozwiązania. Dodatkowo mam w kuchni 2 kanały. Do
    jednego jest podłączony okap z wentylatorem i też nie ma problemów.

    Ryba