  • 1. Data: 2011-11-19 17:13:37
    Temat: Plytki w lazience - narozniki zewnetrzne
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Narozniki zewnetrzne w lazience podobaja sie mi ciete pod katem, bez listew.
    Plytkarz radzi dac listwy, wg niego bez listew bedzie sie latwo odlupywac na
    rogach. Plytki klasy Paradyz Firletka (30 pln/m2) - nie jest to wiec glazura
    hiszpanska o grubosci 1 cm. Ma racje z tym odlupywaniem?

    Pyt 2. Konstrukcje w lazienkach (stelaz pod wc, polki przy wannie naroznej,
    zabudowa umywalek) zrobione z łat sosnowych (5x3cm) na to plyta osb lub plyta
    gk zielona. Nic nie malowane, nie impregnowane. Nic sie z tym nie bedzie
    dzialo (wilgoc)?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2011-11-19 17:26:23
    Temat: Re: Plytki w lazience - narozniki zewnetrzne
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 19 Nov 2011 18:13:37 +0100, ATZ Rzeszow napisał(a):

> [...]
    > rogach. Plytki klasy Paradyz Firletka (30 pln/m2) - nie jest to wiec glazura
    > hiszpanska o grubosci 1 cm. Ma racje z tym odlupywaniem?

    Myślę, że w dużej mierze chodzi o to, że z listwą jest szybciej i
    prościej.

> [...]
    > gk zielona. Nic nie malowane, nie impregnowane. Nic sie z tym nie bedzie

    W domu rodziców po 12 latach nic się nie rozpadło (zbliżona konstrukcja
    stelaży) ;-)

    --
    ŁC
    - Kochanie, obiad na stole!

  • 3. Data: 2011-11-20 12:48:06
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:ja8o90$ibb$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > to wiec glazura hiszpanska o grubosci 1 cm. Ma racje z tym odlupywaniem?

    nic się nie będzie odłupywać pod warunkiem że nie będziesz się zbliżał do
    narożników z metalowymi narzędziami którymi możnaby uderzyć w narożnik.
    Największe narażenie na odłupywanie jest przed zafugowaniem i takie
    szlifowane narożniki trzeba wyjątkowo dokładnie zafugować. Szlifowanie
    narożników wymaga od płytkarza nakładu czasu i dokładności - może mu się nie
    chce, ale też dlatego szlifowanie narożników jest osobno liczonym elementem
    układania płytek. "Moje" ekipy biorą za tą pracę 50 zł za metr bieżący
    szlifowania.
    Jeżeli blisko narożników mają być wiercone jakieś otwory, to płytki
    narożnikowe powinny być bardzo dokładnie przyklejone do ściany, a wewnętrzne
    powierzchnie płytek - jeżeli tworzą pustki poza krawędzią ściany - powinny
    być blisko styku narożnika dokładnie wypełnione klejem.

  • 4. Data: 2011-11-20 15:18:50
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Plastikowe narożniki to już chyba tylko budownictwo socjalne. Generalnie w
    domu się szlifuje. W typowej współczesnej łazience z muszlą w stelażu, z
    półeczkami itd. czas szlifowania i całej pozostałej roboty są porównywalne.

  • 5. Data: 2011-11-20 17:37:47
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    > czas szlifowania i całej pozostałej roboty są porównywalne.

    Właśnie ja się zastanawiam, kiedy firmy produkujące płytki wpadną na pomysł,
    aby sprzedawać takie przycięte pod kąt 45 stopni. Bo faktycznie jak
    piszesz - to szlifowanie dużo czasu zajmuje.

    pzdr
    Bogdan

  • 6. Data: 2011-11-20 17:39:26
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Plytkarz radzi dac listwy, wg niego bez listew bedzie sie latwo
    > odlupywac na rogach.

    Mam płytki położone bez listew na rogach. Problem w tym, że płytki
    niestety się kruszą. Podczas 'meblowania' łazienki leciutko trąciłem
    aluminiową drabinką w kant i się ukruszył. Wiadome, że nie spadło po pół
    płytki ale tyle, że widać wyraźnie. Tam, gdzie żona operuje miotłą też
    potrafię dopatrzeć się śladów ukruszeń. Wydaje mi się, że aby mieć
    pewność, że się nic nie będzie kruszyć, trzeba by fugę dać tak, aby
    wystawała przed kafelki. Bo zwykle jest głębiej i to, co wystaje łatwo
    jest ukruszyć.
    Myśląc o kafelkowaniu drugiej łazienki coraz bardziej skłaniam się do
    listew narożnikowych aluminiowych.

    Kazek

  • 7. Data: 2011-11-20 22:16:02
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/20/11 18:37, Bogdann wrote:

    > Właśnie ja się zastanawiam, kiedy firmy produkujące płytki wpadną na pomysł,
    > aby sprzedawać takie przycięte pod kąt 45 stopni. Bo faktycznie jak
    > piszesz - to szlifowanie dużo czasu zajmuje.

    A może zamiast przycięte pod 45 stopni to z jedną krawędzią tworzącą
    narożnik? (tzn. płytka nie byłaby płaska tylko jakby załamana pod kątem
    90 st.). Albo po prostu płytki narożne (taki ceramiczny kątownik).

    Albo ćwierćwałki (takie niziutkie, żeby licowały z płytkami)? Jako że w
    narożniku nie byłoby ich do czego przykleić, to musiałyby mieć jakieś
    wąsy albo co, które wkładałoby się pod płytki dochodzące do narożnika (i
    na tych wąsach by się trzymały, no i na fudze).

    Spotkał się ktoś z takimi rozwiązaniami? Jakie mogłyby mieć wady (oprócz
    oczywiście ceny)?

    --
    Jacek Midura

  • 8. Data: 2011-11-21 07:30:30
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2011-11-20 18:39, Kazimierz Debski pisze:
    > Myśląc o kafelkowaniu drugiej łazienki coraz bardziej skłaniam się do
    > listew narożnikowych aluminiowych.
    Mam aluminiowe i myślę, że jest to akceptowalny kompromis.
    Chciałem ze stali nierdzewnej ale nie udało mi się dostać
    na czas a glazurnik czekał...

    Wydaje mi się, że bez listew to tylko kamień albo faktycznie gres
    jakiś gruby, bo krawędzie można jednak obić i powinny być wytrzymałe.

    pzdr
    art

  • 9. Data: 2011-11-23 21:06:17
    Od: calleh <c...@g...com>

> [...]
    > gk zielona. Nic nie malowane, nie impregnowane. Nic sie z tym nie bedzie

    jeśli osb ma byc podłożem po płytki to odpowiednie kleje, grunty
    jeśli GKBI to niezbędna hydroizolacja z taśmami narożnikowymi

  • 10. Data: 2011-11-24 13:33:51
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 19, 6:13 pm, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    > gk zielona. Nic nie malowane, nie impregnowane. Nic sie z tym nie bedzie

    Jak przywalisz tak zeby sie odlupalo to i listwa pojdzie w strzepy.
    Jak cchesz to daj ale metalowe. Plastikowe sa brzydkie i slabe.
    U siebie cialem na skos i dalem fuge. W ten sposob mozna troche
    ocyganic krzywe sciany...