  • 1. Data: 2011-05-23 12:41:18
    Temat: wylewka w garażu - jak rozprowadzić beton?
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    Muszę podnieść w garażu poziom wylewki o 15-18cm. Nie chcę kłaść
    żadnego styropianu, zatem najprostsze wydaje się zamówienie betonu w
    gruszce. Pytanie brzmi - jak to rozprowadzić po garażu, do którego
    dostęp jest tylko przez bramę. Ramię pompy do betonu przecież nie
    wsunie się przez te drzwi... Ktoś ma jakiś pomysł? :)

  • 2. Data: 2011-05-23 13:06:14
    Temat: Re: wylewka w garażu - jak rozprowadzić beton?
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-05-23 14:41, enemyunknown pisze:
> [...]
    > dostęp jest tylko przez bramę. Ramię pompy do betonu przecież nie
    > wsunie się przez te drzwi... Ktoś ma jakiś pomysł? :)

    gruszki mają długie rynny spustowe (3 albo 4 segmenty) więc chyba
    wystarczy. Resztę i tak trzeba rozgarnąć ręcznie.

  • 3. Data: 2011-05-23 15:33:39
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "gary" <g...@c...pl> wrote in message

    > gruszki mają długie rynny spustowe (3 albo 4 segmenty) więc chyba
    > wystarczy. Resztę i tak trzeba rozgarnąć ręcznie.

    Są łaty wibracyjne do tego

  • 4. Data: 2011-05-23 20:12:31
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    zbij z 2 desek tzw. samolot. to takie urzadzenie w ksztalcie litery T gorna
    czesc litery T (deske na plasko) kladziesz na mokrym wylanym betonie, a za
    "nozke" litery T trzymasz. polozona na plasko deska "przyklei" sie do betonu
    i wtedy zacznij nia delikatnie poruszac - zawibrujesz i ulozysz beton na
    gladko ze az sam sie zdziwisz ;)

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 5. Data: 2011-05-24 06:28:33
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 23.05.2011 14:41, enemyunknown pisze:
> [...]
    > dostęp jest tylko przez bramę. Ramię pompy do betonu przecież nie
    > wsunie się przez te drzwi... Ktoś ma jakiś pomysł? :)

    Taczki, łopaty...

    Ewentualnie zrób rynnę z desek, ale wydaje mi się że taczki będą
    wystarczające. Z gruszki niech Ci beton wyleje jak najdalej potrafi, a
    potem te kilka metrów taczkami i łopatami przerzucić.

    Pogadaj w betoniarni, zamawiając beton, czy nie mają jakiejś gruszki z
    dłuższą rynną.

  • 6. Data: 2011-05-24 07:19:11
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w wiadomości

    > gruszki mają długie rynny spustowe (3 albo 4 segmenty) więc chyba
    > wystarczy. Resztę i tak trzeba rozgarnąć ręcznie.

    Dokładnie tak, ławy u siebie lałem pompą ale do wylewki na parterze
    przyjechała grucha z taśmą na wysięgniku.
    Lał m.in. do garażu, co prawda nie miałem jeszcze stropu, ale widziałem jak
    to idzie,
    powinien dac radę wprowadzić to ramię do garaży przez wrota.

    Rafał

  • 7. Data: 2011-05-24 07:56:38
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 23-05-2011 o 22:12:31 ..:maniek:.. <m...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > betonu
    > i wtedy zacznij nia delikatnie poruszac - zawibrujesz i ulozysz beton na

    Za 50-80zł można wziąć z wypożyczalni zwykły wibrator i po zgrubnym
    rozgarnięciu betonu przeciągnąć buławą po wylewce.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-05-24 12:59:49
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > dostęp jest tylko przez bramę. Ramię pompy do betonu przecież nie
    > wsunie się przez te drzwi... Ktoś ma jakiś pomysł? :)

    U mnie taras lali to pompę puścili przez drzwi wejściowe, a końcówka
    przez okno tarasowe - jakieś 8 m a sufit na 2,80

    15 cm betonu to naprawdę sporo - nie lepiej (taniej) jednak styropian i
    dobre zbrojenie. możesz styropian układać w odstępach tak by miejscami
    beton dotykał - czegoś na spodzie (nie wiem co tam masz)

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-05-24 13:16:12
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 24 Maj, 14:59, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
    > U mnie taras lali to pomp pu cili przez drzwi wej ciowe, a ko c wka
    > przez okno tarasowe - jakie 8 m a sufit na 2,80
    >
    > 15 cm betonu to naprawd sporo - nie lepiej (taniej) jednak styropian i
    > dobre zbrojenie. mo esz styropian uk ada w odst pach tak by miejscami
    > beton dotyka - czego na spodzie (nie wiem co tam masz)

    Garaż będzie nieogrzewany. Styropian utrudniłby korzystanie z ciepła
    ziemi.