  • 1. Data: 2011-05-23 04:50:12
    Temat: strop a przepusty pod wodę i inne
    Od: owp <o...@g...pl>

    Znów mam pytanie. Otóż byłem ostatnio na budowie, która jest na etapie
    strop poddasza. W stropie nie było żadnych otworów na rury, komin itp.
    Czy tak się teraz buduje - później się wszystko przebija ?

    owp

  • 2. Data: 2011-05-23 06:14:46
    Temat: Re: strop a przepusty pod wodę i inne
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "owp" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Znów mam pytanie. Otóż byłem ostatnio na budowie, która jest na etapie
    > strop poddasza. W stropie nie było żadnych otworów na rury, komin itp.
    > Czy tak się teraz buduje - później się wszystko przebija ?

    jak ktos nie dopilnuje otworów, względnie nie wie gdzie wypadną, to kuje - proste :)

    b.

  • 3. Data: 2011-05-23 10:35:52
    Od: owp <o...@g...pl>

    > jak ktos nie dopilnuje otworów, względnie nie wie gdzie wypadną, to kuje - proste
    :)

    No tak, ale ja mam umowę z wykonawcą na stan surowy. Czy powinien mi
    zrobić te otwory, jeśli nic o tym nie mówiliśmy? Jaka jest praktyka?

  • 4. Data: 2011-05-23 11:09:24
    Od: "vert" <v...@i...pl>

    pod murowany komin tez bedziesz kul strop, czy czegos nie rozumiem. Kominy
    wyciaga sie lekko nad strop i go zalewa. Z reguły piony kanlizacyjnie idą
    przy kominie wtedy prosto zostawic otwor chociazby przyklejajac styropian do
    komina. Jesli natomiast masz pion w scianie to i tak lepiej jest zrobić
    bruzde pod niego przed zalaniem stropu.

    vert

  • 5. Data: 2011-05-23 11:47:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "owp" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No tak, ale ja mam umowę z wykonawcą na stan surowy. Czy powinien mi
    > zrobić te otwory, jeśli nic o tym nie mówiliśmy? Jaka jest praktyka?

    zostawi ci te otwory jesli bedzie wiedział gdzie i jakie. Twoja głowa zeby mu to
    powiedzieć.

    b.

  • 6. Data: 2011-05-23 11:58:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Maj, 12:35, owp <o...@g...pl> wrote:

    > No tak, ale ja mam umowę z wykonawcą na stan surowy. Czy powinien mi
    > zrobić te otwory, jeśli nic o tym nie mówiliśmy? Jaka jest praktyka?

    Latwiej zrobic przed zalaniem stropu. Wsadzasz tam byle co - jak ma
    byc okragly to kawalek rurki kanalizacyjnej rzadanej srednicy. Jak cos
    wiekszego o wymyslnych nawet ksztaltach to wycinasz ze styropianu i
    jest :) No chyba ze masz terive przy ktorej bedzie wiecej zabawy - w
    monolicie otwor pieknie na wylot wychodzi ;) Dla wykonawcy to robota
    lekka i szybka, watpie zeby chcial za takie cos Cie jakos specjalnie
    skasowac :-) Ja wszystkie przepusty zaczalem robic jak juz gruszka
    byla na horyzoncie i sie ustawiala do pompy. Na szybko ulozylem
    dobrych 15 kawalkow rury fi160, chyba wszystkie z nich wykorzystalem -
    bez tego mialbym dobre kilkanascie godzin kucia, a tak 20 minut i
    otwory piekne rowne ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-05-24 11:14:46
    Od: owp <o...@g...pl>

    W dniu 2011-05-23 13:09, vert pisze:
> [...]
    > komina. Jesli natomiast masz pion w scianie to i tak lepiej jest zrobić

    No ja też tego nie rozumiem - byłem oglądać budowę i akurat był strop i
    ściany szczytowe. Strop był bez żadnych kominów, czy otworów, a na pewno
    w domu będzie kominek i kocioł gazowy...

  • 8. Data: 2011-05-24 11:15:51
    Od: owp <o...@g...pl>

    W dniu 2011-05-23 13:47, Budyń pisze:
    > Użytkownik "owp"<o...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > zostawi ci te otwory jesli bedzie wiedział gdzie i jakie. Twoja głowa zeby mu to
    powiedzieć.

    A co w przypadku terivy ?

  • 9. Data: 2011-05-24 11:29:46
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 24-05-2011 o 13:15:51 owp <o...@g...pl> napisał(a):

    > A co w przypadku terivy ?

    W przypadku terivy może się okazać że jest duży problem. Jeśli ekipa
    zapomniała o kominach i w miejscu komina jest belka to dupa zbita. Raczej
    mało prawdopodobne by komin akurat idealnie wypadł i zmieścił się pomiędzy
    belkami wliczając w to 2cm dylatacji. Sprawdź w projekcie gdzie powinny
    być przepusty na instalacje a potem przejdź się pod tym stropem i zobacz
    gdzie biegną belki. Dodatkowo sprawdź czy w projekcie nie są gdzieś użyte
    2 belki położone razem jedna przy drugiej i czy tak to wykonali (stosuje
    się takie wzmocnienia jeśli na stropie ma być np. jakaś ściana równoległa
    z belką). Masz jakiś kontakt z Twoim kierownikiem budowy - powinien być
    przy zalewaniu stropu.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-05-24 11:33:17
    Od: Shaman <s...@o...com>

    > A co w przypadku terivy ?

    Może się zapędziłem z tym kominem.. jeśli chodzi o zwykłe przepusty na
    wodę to moim zdaniem nie ma dużego problemu. Ale lepiej żeby to zrobili
    obecni wykonawcy niż później wykonawca instalacji - ich obowiązkiem jest
    tak wykonać strop, żeby umożliwić położenie instalacji bez dodatkowych
    robót (wszystko co dodatkowe kosztuje ekstra). Moim zdaniem powinieneś
    tego od nich wymagać.

    --
    PZDR
    Shaman