  • 41. Data: 2011-03-08 13:53:06
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Wdrożenie pomysłu miałoby na celu przede wszystkim podniesienie fundamentów
    jeszcze o naście cm
    oraz wsparcie ytonga żeby leżał "bardziej cały" na podłożu i nie zwisał aż
    1/3 mimo że sama technologia dopuszcza takie rozwiązanie.
    Skoro miałbym domurowywać jeden bloczek to może lepiej właśnie coś takiego i
    jednocześnie uzyskać wsparcie dla ytonga
    bo obawiam się że mogą się po wypoziomowaniu przechylać na zewnątrz, a co
    mam je potem podpierać dopóki nie zwiążą???
    Taki plan.
    A to że przy okazji wzmocni się fundament - super, tylko się cieszyć.

    Kacper

  • 42. Data: 2011-03-08 17:10:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Mar, 11:18, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:
    [...]
    > Moznaby jeszcze powymienia za i przeciw, ale r nica nie jest tak wileka i
    > tak oczywista jakby mozna by o zak ada .

    Wedlug tych wyliczen ta sciana 1W u mnie kosztowalaby ok 8k pln
    wiecej. Przy czym bylaby 2,5 x zimniejsza. Gdzie tu sens, gdzie
    logika :)
    Ale nie dyskutuje - widze ze wystarczajaco napaliles sie juz na tego
    ytonga :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 43. Data: 2011-03-08 18:50:15
    Temat: Re: zakonczenie fundamentów - YTONG
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
> [...]
    >
    > Wedlug tych wyliczen ta sciana 1W u mnie kosztowalaby ok 8k pln
    > wiecej. Przy czym bylaby 2,5 x zimniejsza. Gdzie tu sens, gdzie

    znaczy sugerujesz ze mój dom o powierzchni 120m2 który ma 7kW
    zapotrzebowanie dla -20

    po zastosowania silka + styropian mialy zapotrzebowanie 2,6kW... naprawde?
    :)

  • 44. Data: 2011-03-08 19:15:25
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > znaczy sugerujesz ze mój dom o powierzchni 120m2 który ma 7kW
    > zapotrzebowanie dla -20
    >
    > po zastosowania silka + styropian mialy zapotrzebowanie 2,6kW... naprawde?
    > :)

    adam nieco przesadzil :-) Zeby w ogóle móc rozmawiac to trzeba porównywac sciany o
    jednakowej grubosci (a adam ma grubsza chyba). Zatem najlepszy ytong grubosci 36,5cm
    ma 0,25, a silka+styro 0,21. Róznica jest 20% a nie 250%.
    No ale zeby nie bylo: mój kanadyjczyjk bedzie mial sciane tez tej grubosci ale
    wspólczynnik jakies 0,13 - czyli 2x lepszy niz ytong :-)

    b.

  • 45. Data: 2011-03-08 19:35:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Mar, 19:50, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > znaczy sugerujesz ze m j dom o powierzchni 120m2 kt ry ma 7kW
    > zapotrzebowanie dla -20
    >
    > po zastosowania silka + styropian mialy zapotrzebowanie 2,6kW... naprawde?
    > :)

    Jezeli mieszkasz w kostce zlozonej ze scian do ktorego da sie wejsc
    wylacznie teleportem - to tak, masz racje :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 46. Data: 2011-03-08 19:42:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Mar, 20:15, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > No ale zeby nie bylo: mój kanadyjczyjk bedzie mial sciane tez tej grubosci ale
    wspólczynnik jakies 0,13 - czyli 2x lepszy niz ytong  :-)

    Stawiam ze jego Ytong bedzie mial 0,3, a uwzgledniajac mostki cieplne
    minimum 0,35. Moj porotherm 25 + styro 20cm ma 0,18 i nie ma mostkow
    cieplnych. Czyli bylem blisko - moja sciana jest ok 2 x cieplejsza.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2011-03-08 19:48:48
    Temat: Re: zako?czenie fundament?w - YTONG
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Zauważyłem, ze zostałeś fachowcem budowlanym w ciągu kilku miesięcy...
    Pod koniec ubiegłego roku zastanawiałeś się tu na grupie nad kupnem domu
    od dewelopera, teraz wymyślasz dziwne rzeczy, nie wierząc w technologię,
    którą wymyślili prawdziwi fachowcy. Skoro w specyfikacji YTONGA stoi, że
    może być zwis na 1/3, to po co szukasz potwierdzenia na grupie? Co da Ci
    wieniec, który też będzie zwisał poza obręb fundamentów? Kombinujesz za
    bardzo... może przestań czytać muratora i zdaj się na fachowców, a nie
    na swoją intuicję?

    A jeśli chcesz rady... zrezygnuj z YTONGA, postaw ściany z najtańszego
    materiału, bo i tak będziesz musiał go docieplić... nawet jak to jest 36,5.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 48. Data: 2011-03-08 21:02:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]

    minimum 0,35. Moj porotherm 25 + styro 20cm ma 0,18 i nie ma mostkow
    cieplnych. Czyli bylem blisko - moja sciana jest ok 2 x cieplejsza.

    -------------------------------------

    Twoim zdaniem mostki cieplne(niby gdzie) w ytongu powoduja 20% wzrost
    wspolczynnika dla sciany?
    Troche w paranoje popadasz. Moze tez robiles specjalne zaslepki ze styro do
    kolków jak ten gosc z forum muratora co jego dom suszarka mozna ogrzac;)

  • 49. Data: 2011-03-08 21:38:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Mar, 22:02, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Twoim zdaniem mostki cieplne(niby gdzie) w ytongu powoduja 20% wzrost
    > wspolczynnika dla sciany?

    Chocby ten liniowy (u mnie mialby cale 70mb) na styku ze sciana
    fundamentowa. Ten ytong bedzie mu wystawal 12cm. Dolozy 5cm styro.
    Mimo wszystko dalej bedzie wystawac 7cm. To duzy mostek. Kolejne
    mostki to wszelkie nadproza i wience. Nawet jak uzyje systemowych
    modulow to te miejsca maja wyzszy U. Ile cm styropianu uzywa sie do
    ocieplenia wienca stropowego? 5cm? To jest U = 0,8. Mega mostek bo to
    jest na powierzchni (u mnie) = 70mb * 0,15 = 10m2. Kolejne mostki to
    jakosc wykonania i uzyta zaprawa / klej. Nastepny wielki mostek to
    sposob montazu wszystkich okien. W scianie 2W robisz wegarek ze
    styropianu - nachodzisz nim na rame na 2-3cm. Tutaj nie ma takiej
    mozliwosci. Zobacz na wykresy izoterm montazu okien w scianach 1W, a
    2W. Juz sam fakt, ze okno zamontowane jest w polowie tego ytonga o
    czyms chyba swiadczy? Chlod wdziera sie na calym obwodzie okna w
    polowie jego grubosci. Czyli w tym miejscu z ytonga 36,5cm robi sie
    nam ytong 20cm. Mam liczyc ile to jest metrow kwadratowych u
    mnie ? :-) Samo *jedno* okno przy ktorym siedze to 10mb !!

    Wiec - tak. Uwazam, ze ledwo 20% wyzszy wspolczynnik to baaaaardzo
    optymistyczna wersja. Juz abstrahuje od tego ze co rok praktycznie ten
    sam material ma w papierach lepsze wspolczynniki - jak to sie ma do
    rzeczywistosci ? ;)

    > Troche w paranoje popadasz. Moze tez robiles specjalne zaslepki ze styro do
    > kolk w jak ten gosc z forum muratora co jego dom suszarka mozna ogrzac;)

    Nie mam wogole kolkow. Sa u mnie zbedne :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 50. Data: 2011-03-08 21:52:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > nam ytong 20cm. Mam liczyc ile to jest metrow kwadratowych u
    > mnie ? :-) Samo *jedno* okno przy ktorym siedze to 10mb !!

    Ok brzmi przekonywujaco

> [...]
    > optymistyczna wersja. Juz abstrahuje od tego ze co rok praktycznie ten
    > sam material ma w papierach lepsze wspolczynniki - jak to sie ma do

    A na to tez kiedys zwrócilem uwage- to sa niezle jaja.

    > Nie mam wogole kolkow. Sa u mnie zbedne :)
    0
    nie masz mostkow cieplnych wiec
    A klamka w drzwiach to w sumie tez mostek;))