  • 21. Data: 2012-03-02 17:14:31
    Temat: Re: zimowe szkody - mróz podniósł chudziaka
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > (czyli taki jak szerokość schodów) na ok. 20cm. Głębokość tego otworu to
    > ok. 100cm. Wbite pionowo 8 prętów fi12 w ten otwór. Pręty wystawały na ok.
    > 2m ponad poziom gruntu. Potem wraz z zalewaniem chudziaka została zalana
    > owa "dziura" z prętami i tak powstał fundament pod schody.
    >
    > Gdy było wykonywane zbrojenie stropu i schodów, owe pręty zostały odgięte
    > w kierunku schodów i połączone ze zbrojeniem schodów.

    > I co sądzicie o takim sposobie wykonania fundamentu pod schody? Poprawny
    > czy błędny? Jeśli błędny, to co zostało zrobione źle?

    Bardzo dobry!

    A to że pojawiły się rysy to prawdopodobnie jak wypiętrzało chudziak to
    gdzieś nacisnął. Może nawet nie w górę, ale jak go wypiętrzało to mógł
    działać siłą w bok na fundament schodów i go minimalnie przesunąć, ale IMO
    te rysy to nie problem.

    Jak masz taki fundament to te schody są wieczne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2012-03-05 11:05:03
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > te rysy to nie problem.
    >
    > Jak masz taki fundament to te schody są wieczne.

    Dylatacji jednak chyba nie będę robił. Kierownika pytałem i twierdzi, że tak
    jak teraz jest dobrze i dylatacji między chudziakiem a schodami się nie
    robi.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 23. Data: 2012-03-05 11:12:19
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > I co sądzicie o takim sposobie wykonania fundamentu pod schody? Poprawny
    > czy błędny? Jeśli błędny, to co zostało zrobione źle?

    Zrobiłeś fundament który "opiera się" na zagęszczonym zasypie zamiast np. na
    chudziaku leżącym na gruncie.
    Zagęszczony zasyp często lubi być zagęszczony źle lub niewystarczająco.
    IMO jest to zrobione źle, w każdym razie ja u siebie nie chciałbym tak tego
    widzieć.

    Pozdr.

  • 24. Data: 2012-03-05 11:35:10
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > Zagęszczony zasyp często lubi być zagęszczony źle lub niewystarczająco.
    > IMO jest to zrobione źle, w każdym razie ja u siebie nie chciałbym tak

    Masz rację, że można było ten fundament zrobić lepiej, dużo lepiej. Gdy były
    robione ławy fundamentowe, trzeba było zrobić taką miniławę pod schody i
    potem wyciągnąć w górę bloczkami. Tak byłoby na pewno lepiej i trwalej. Ale
    co ważne, byłaby izolacja przeciwwilgociowa pionowa i pozioma. Ja jej nie
    mam. Na razie jednak nie widzę aby schody ciągnęły wilgoć w górę, są suche.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 25. Data: 2012-03-05 11:49:55
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Na razie jednak nie widzę aby schody ciągnęły wilgoć w górę, są suche.

    A po zalaniu chudziaka, jak to potem zaizolowałeś w poziomie?
    Tak jak tu?
    http://images39.fotosik.pl/825/52f121f06165c959med.j
    pg

    Pozdr.

  • 26. Data: 2012-03-05 11:52:44
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > A po zalaniu chudziaka, jak to potem zaizolowałeś w poziomie?
    > Tak jak tu?
    > http://images39.fotosik.pl/825/52f121f06165c959med.j
    pg

    Nie ma jej wcale :(