  • 11. Data: 2012-01-22 18:32:01
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 10]
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-01-21 21:15, Adam pisze:
    > Hej!
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Cześć,

    Dorzucam wyniki PC P-W z WLKP:
    16.01.2011 - 7362kWh
    22.01.2011 - 7495kWh (+133kWh / 6 dni - średnio 22,2kWh/dzień)

    Pozdrawiam,
    yarecky.

  • 12. Data: 2012-01-22 18:50:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Sty, 19:32, yarecky <n...@o...pl> wrote:

    > Dorzucam wyniki PC P-W z WLKP:
    > 16.01.2011 - 7362kWh
    > 22.01.2011 - 7495kWh (+133kWh / 6 dni - średnio 22,2kWh/dzień)

    B. dobry wynik :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2012-01-22 22:32:51
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > W sensie ilości dni - owszem. Jeśli chodzi o ilość opału, to
    > niekoniecznie. Jeszcze może przymrozić.
    > Dziś u mnie było 7 stopni na plusie, choć wiało niemiłosiernie. Teraz
    > sterownik pokazuje +5. Po wczorajszym śniegu nie ma nawet śladu.

    Oczywiście, że tak, bo pogody nie da się przewidzieć, ale u mnie w
    południe było na plusie, ale teraz już jest chyba z minus 4...pokrywa
    śnieżna utrzymuje się od połowy listopada.
    Czy będą jeszcze siarczyste mrozy...? mogą być, ale w ciągu dnia będą
    lżejsze, bo słońce coraz wyżej...
    Słowem, zima jest dużo łagodniejsza, niż w ub roku, ale śniegu nawaliło
    dość sporo u nas.
    Aaa, no i to zużycie, które podałem wyżej, odnosi się do okresu od
    15.10.11 do dziś.
    W okresie, który prezentuje Adam, poszło mi ciut ponad tonę węgla. Na
    miesiąc schodzi mi średnio 540 kg węgla, czyli grzeję za kwotę ok 380
    zł/mc wliczając w to CWU i przy temperaturach średnich na poziomie minus
    dwa do minus cztery. Ogrzewana powierzchnia to 180 m2 i kubatura 600 m3.

    pozdrawiam
    Robert G

  • 14. Data: 2012-01-23 06:41:04
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > bo słońce coraz wyżej...
    > Słowem, zima jest dużo łagodniejsza, niż w ub roku, ale śniegu nawaliło dość

    U mnie śniegu, takiego żeby się samochód poślizgał, albo żeby dziecko na sankach
    ciągnąć, jeszcze tej zimy nie było...
    To co spadło nie przykrywało nawet trawy, a i tak topiło się w ciągu 2 dni max.

> [...]
    > wliczając w to CWU i przy temperaturach średnich na poziomie minus dwa do
    > minus cztery. Ogrzewana powierzchnia to 180 m2 i kubatura 600 m3.

    No to u mnie dom podobny (180m2 i 770m3) i wystarcza gazu za jakieś 200zł
    miesięcznie, w tym ok. 100zł to CWU.
    Dodatkowo taczka drewna co 3-4 dni do kominka (nie mam płaszcza wodnego). Staram
    się palić bez przerwy (nawet popiół na gorąco usuwam), ale jak już zgaśnie, to
    czasami tydzień nie rozpalam, czekając aż drewno wyschnie.

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2012-01-23 08:53:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Sty, 07:41, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > No to u mnie dom podobny (180m2 i 770m3) i wystarcza gazu za jakieś 200zł
    > miesięcznie, w tym ok. 100zł to CWU.

    Czyli 15kWh / dzien na CO. Masz mega cieply dom albo kominek daje
    drugie, a nawet trzecie tyle - moj dom potrzebuje ok 80-90kWh czyli 6
    x tyle :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2012-01-23 11:06:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Czyli 15kWh / dzien na CO. Masz mega cieply dom albo kominek daje
    > drugie, a nawet trzecie tyle - moj dom potrzebuje ok 80-90kWh czyli 6
    > x tyle :-)

    Wg mnie tak nie można liczyć. Dom nie jest mega ciepły, choć styropianu mam 18cm
    a wełny w dachu 30cm.
    Trochę wychładza wentylacja, trochę skopane ocieplenie dachu, trochę szpary w
    oknach, roletach itd.
    Ale dla mnie nie jest istotne ile zużywam kWh, a ile wynoszą miesięczne rachunki
    za opał oraz jaki koszt inwestycyjny poniosłem.
    Kominek na pewno daje więcej ciepła niż kocioł gazowy, bo gdy się w nim pali, to
    z anemostatów leci 40-50 stopni 400-600m3/h w całym domu. W tym czasie regulator
    pokojowy całkowicie odłącza grzanie CO. Kocioł załącza się zwykle w nocy i wtedy
    gdy jestem w pracy, bo kominek działa w trybie spowolnionym (może się tak palić
    nawet całą dobę).

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2012-01-23 15:19:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Sty, 12:06, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Wg mnie tak nie można liczyć.

    Ja tylko udowadniam ze to zuzycie gazu nie wynika z tego ze jest taka
    lagodna zima tylko poprostu palisz jak szalony caly czas w kominku :)
    Nie ma wiec zupelnie co brac pod uwage tego zuzycia porownujac go do
    innych bo wedlug tych wynikow ktore prezentujesz - glownym zrodlem
    ciepla jest u Ciebie kominek, a gaz jako zrodlo dodatkowe.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2012-01-27 22:38:57
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    >
    > No to nadrabiam zaleglosci. Mialem zwiniety kabelek z serwera (jeszcze
    > sie nie dorobilem switcha i porzadnego routera wifi ;) - to jedyny
    > powod ze nie pokazywalem wynikow, moj podejrzliwy przyjacielu
    > Krisie ;)))
    >
    > Zwroccie uwage na temperatury. Taki szum na grupie ze niby zima
    > przyszla a po temperaturach jakos tego nie widac. Ot spadl snieg i
    > wszytkim sie wydaje ze w koncu przyszla zima - a tu guzik prawda,
    > temperatury sa niewiele nizsze :) To tez pokazuje ze tegoroczna zima
    > wcale nie jest mega lagodna - poprostu nie byla sniezna. Bywaly

    To fakt, zimy nie było. Dopiero teraz się zaczęła. U mnie nad ranem
    (5:00) około -12 stopni było wczoraj, dzisiaj chyba będzie jeszcze
    lepiej, bo już jest -10, a dopiero 23:00.

    Widzę, że minął już tydzień od Twojego ostatniego posta, więc może
    wrzucisz wyniki z ostatnich dni?

    Pozdry,
    MW