  • 41. Data: 2012-02-10 21:02:04
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:61e427e0-f8bd-450a-a460-

    >Kazdy chlodnik ja naprawi - tam sa cztery elementy - to jest tak samo
    >"skomplikowany" uklad jak klimatyzacja za 800 pln z marketu :)
    >Najdrozsza sprezarka kosztuje nowa 2,5-3k pln, jej wymiana z wymiana
    >czynnika - ok 1k pln.

    To za co zaplaciles te dwanascie tysi?
    Skoro to takie proste i cztery elementy to po kiego placic tyle pieniedzy?
    Przy tej pompie ciepla kociol weglowy wyglada jak prom kosmiczny a jest
    polowe tanszy, a kociol gazowy z pogodowka to juz wogole technologia z
    kosmosu.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2012-02-10 21:08:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Mam jeszcze kominek z plaszczem mocy realnej ~9kW, a z boku wisi juz
    > nieuzywany elektryczny kociolek dospela 12kW. Spoko, dam sobie rade,
    > Twoj czarny scenariusz mi nie grozi ;)

    Ciekawe czy kazdy pompiarz ma tak tanio.
    Komina brak bo drogi, ale kominek z plaszczem dla relaksu i kociol
    elektryczny to czemu nie. :-DDD
    Dla mnie super. Tak wiem, ze kociol skads tam, a kominek to i tak panie mial
    byc akurat z plaszczem i calym pierdzieleniem jak do kotla stalopalnego...
    :-))

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2012-02-10 21:44:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Lut, 21:57, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Tak Twoje 300...
    > Ja 340.
    > W tym garaz, strych, drugi strych (o to i wiecej jak 340), kotlownie
    > spizarnie. To nic, ze tam nie grzeje, ale tyle mam.
    > Tak Twoja piwnica w ktorej czy lato czy zima i tak jest 9C zawyza wyniki
    > zuzycia.

    W sumie to ja mam 420m2 po podlogach na trzech kondygnacjach. Nie krec
    nie krec :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 44. Data: 2012-02-10 21:44:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Lut, 22:02, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > To za co zaplaciles te dwanascie tysi?

    Juz to nie raz wyliczalem tutaj. Nie chce mi sie powtarzac - sprawdz
    archiwum :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 45. Data: 2012-02-10 21:46:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Lut, 22:08, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ciekawe czy kazdy pompiarz ma tak tanio.
    > Komina brak bo drogi, ale kominek z plaszczem dla relaksu i kociol

    Komina brak nie dlatego ze drogi tylko dlatego ze niepotrzebny. Miesza
    Ci sie wszystko.

    > elektryczny to czemu nie. :-DDD

    Kociol elektryczny kosztowal cale 900 pln na allegro - w stanie
    idealnym - i nawet domyslam sie czemu byl malo uzywany ;-) Kominek z
    PW - no coz, moja fanaberia - chcialem wiec mam :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 46. Data: 2012-02-10 21:50:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Lut, 22:46, Adam <a...@g...com> wrote:

    > idealnym - i nawet domyslam sie czemu byl malo uzywany ;-) Kominek z
    > PW - no coz, moja fanaberia - chcialem wiec mam :)

    Wlasnie sobie przypomnialem co bylo glownym powodem kominka z PW ->
    przegrzewanie salonu! DGP nie chcialem bo nie lubie jak mi 60st dmucha
    po plecach, a chata tak ocieplona ze po dwoch godzinach palenia
    mialbym w salonie saune, czego nie lubie. I w sumie to sie sprawdza -
    salon nagrzewa mi sie tylko minimalnie (tyle co przez szybe), reszta
    ciepla idzie sobie do bufora i jest wykorzystywana kiedy trzeba,
    rownomiernie w calym domu. Wiec.. Komfort po raz kolejny gora ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2012-02-10 23:12:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > W sumie to ja mam 420m2 po podlogach na trzech kondygnacjach. Nie krec
    > nie krec :)

    A co z piwnica?
    Ile jest bez?

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2012-02-10 23:13:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    t.googlegroups.com...

    > Juz to nie raz wyliczalem tutaj. Nie chce mi sie powtarzac - sprawdz
    > archiwum :)

    No nie. Za pompe z czterema podzespolami to troche duzo czyba co?
    Nie chodzi o instalacje, ale o kosmiczna technologie w ktorej najdrozszy
    element to sprezarka za dwa i pol tysia.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2012-02-10 23:25:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Komina brak nie dlatego ze drogi tylko dlatego ze niepotrzebny. Miesza
    > Ci sie wszystko.

    Nic mi sie nie miesza, to Twoje wyliczenia nie moje.:-)

    > Kociol elektryczny kosztowal cale 900 pln na allegro - w stanie
    > idealnym - i nawet domyslam sie czemu byl malo uzywany ;-) Kominek z
    > PW - no coz, moja fanaberia - chcialem wiec mam :)

    Czyli jak siadzie pompa to masz jeszcze fanaberie i kociol elektryczny
    malouzywany. Porownujac z kominem niewybudowanym to taki sobie kompromis.
    Ja za swoj kominek zaplacilem 2800,- i nagrzewa caly dom, fakt bez
    wodotryskow, ale dziala bez pradu. Komina w kotlowni na dobra sprawe tez nie
    potrzebuje bo w zasadzie uzywana jest tylko wentylacja grawitacyjna. Ty masz
    mechanicna, wiem odzyskuje 80% podobno, ale to kolejna dycha z hakiem. :-)
    Nie czepiam sie, ale to odpowiedzi na pytania Kikiego co by nie bylo.
    Odpowiadasz, ze na awarie masz kociol za 900 i kominek z plaszczem, do tego
    najdrozszy element PC w ktorej wystepuja cztery elementy to sprezarka za dwa
    piecset z potencjalna wymiana za tysiac. Pytam wiec, gdzie tu Ameryka i do
    tego bez pradu?

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2012-02-11 06:17:28
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "ArekM" <a...@j...com> wrote in message

    > To tak jak na pl.misc.samochody, gdzie wszystkim auta pala zdecydowanie
    > mniej niz pozostałym :)

    Hehe dokładnie tak :-)
    A ci od pomp mają komfortowe 20-21 stopni :-) A w nocy strach wyjść z
    łóżka, bo pewnie 15 :-)