  • 51. Data: 2012-02-11 08:07:24
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    s8g2000vbb.googlegroups.com...
    >W sumie to ja mam 420m2 po podlogach na trzech kondygnacjach. Nie krec
    >nie krec :)
    Ale z tego co pamiętam to grzejesz 1 kondygnację(parter) + chyba zacząłeś
    grzać piwnice. A garaże grzejesz? A poddasze?
    Jak już piszesz to pisz dokładnie. Bo tak to wychodzi jak tym którzy gazu za
    1500-2000 zużywają na sezon. Zapominają tylko o kominku albo o tym ze
    poddasza jeszcze nie grzeją.

  • 52. Data: 2012-02-11 11:56:08
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-02-2012 o 21:51:41 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > Może i nic straconego, ale to melodia raczej dalszej przyszłości - mogę
    > podłogówkę na górze jeszcze porozkładać, dolać te 3-4 cm wylewki i
    > podłączyć ją do rozdzielacza od podłogówki.
    Może być za duże obciążenie stropu, poza tym 3-4cm to mało, popęka
    i może rury uszkodzić.
    Niestety jak się tego wcześniej nnie zaplanuje to później dołożyć
    podłogówkę jest bardzo trudno.
    Dlatego wszystkim nowym budującym radzę róbcie podłogówkę, w warstwie
    styro możecie sobie puścić 2 rurki do grzejnika. Potem możecie wybrać
    wg uznania podłogówka czy grzejnik. Koszt rury jest znikomy w porównaniu
    do reszty kosztów podłogi.

    > Trochę żałuję, że nie kazałem więcej jej zrobić, no ale to pierwszy dom,
    > zatem byłoby trochę zbyt pięknie gdyby nie popełniło się jakiegoś
    > błędu... :-D.
    Błędy się zawsze popełnia, zawinione lub nie, nawet jak się buduje kolejny
    dom
    to może się zdarzyć że ekipa robi błąd który wychodzi później gdy na
    korektę
    jest już zbyt późno.
    Ja dla przykładu mam do jednego pokoju chłopców drzwi które mają 65cm
    zamiast 80.
    Bo Panom murarzom komin się trochę rozjechał i poszerzył na piętrze, nie
    było tego widać
    do momentu zrobienia więźby, wtedy okazało się że z drugiej strony drzwi
    stoi słup
    a drzwi są pomiędzy kominem a słupem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 53. Data: 2012-02-11 12:56:42
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    >Może być za duże obciążenie stropu, poza tym 3-4cm to mało, popęka
    >i może rury uszkodzić.

    Tu ew. anhydryt. Chyba właśnie można go kłaść na grubość 3-4cm

> [...]
    >styro możecie sobie puścić 2 rurki do grzejnika. Potem możecie wybrać
    >wg uznania podłogówka czy grzejnik. Koszt rury jest znikomy w porównaniu

    To fakt. Sam bardzo żałuje że w sypialniach nie mam podłogówki.

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 54. Data: 2012-02-11 14:08:20
    Od: Robert G <r...@g...pl>

> [...]
    > i może rury uszkodzić.
    > Niestety jak się tego wcześniej nnie zaplanuje to później dołożyć

    No właśnie się nad tym zastanawiam...
    Mam na półpiętrze powierzchnię ok 35 m2 - dwa pomieszczenia i mam w nich
    grzejniki.
    Doprowadzenia do grzejników można wykorzystać do podpięcia podłogówki,
    alu-pexa rozłożyć i dolać... tylko ile?
    O strop się nie obawiam, bo jest mocno przewymiarowany i podparty w
    połowie ścianą nośną - wyzbrojony jak się patrzy, uczciwie :-).
    Ograniczeń co do wysokości nie mam, do pewnych granic oczywiście, ale
    drzwi mam tu tylko jedne i mogę je podciąć bez problemu. Dla wylewki
    cementowej jaka musiałaby być warstwa, żeby było ok? Tutaj już coś ok
    4-5 cm jest wylane. Dałbym na to drugą wylewkę i zazbroił siatką. Czy
    tak się da? Ile tej drugiej wylewki musiałoby być?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 55. Data: 2012-02-11 15:30:57
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > Tu ew. anhydryt. Chyba właśnie można go kłaść na grubość 3-4cm

    Gdyby ktos wiedzial o jakims lekkim sposobie zrobienia podłogówki to niech
    pisze - wciąż szukam czego co na drewnianym stropie moge zrobic. No i ma być
    w ludzkich pieniądzach, drogie to znam :-)

    b.

  • 56. Data: 2012-02-11 16:20:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Lut, 09:07, "Kris" <k...@W...PL> wrote:

> [...]
    > 1500-2000 zużywają na sezon. Zapominają tylko o kominku albo o tym ze

    Nie grzeje garazy (~70-75m2), a na poddaszu utrzymuje ~18stC. W sumie
    grzeje caly uzytkowy parter ~110m2 + ~18stC w 80m2 poddasza (bylo tam
    140m2 ale 60m2 mam odcietych sciankami z KG) + 110m2 piwnic (tam jest
    tez oprocz tego 30-35m2 nieogrzewany garaz). W sumie wiec grzeje "jak
    kazdy" -> 190m2 parter+poddasze i dodatkowo 110m2 piwnic (ktorych
    rzeczywiscie zapotrzebowanie na cieplo jest duzo mniejsze niz parteru
    czy pietra). Czyli w sumie dokladnie 300m2. Nie ogrzewam dwoch garazow
    ~70m2 i nie wliczam tych odcietych przedsciankami ~60m2 na poddaszu.

    Argumenty Kikiego i Manka spadly do poziomu przedszkolakow - sorry ale
    nawet mi sie nie chce odpisywac na post ze w nocy temperatura spada mi
    do 15stC bo rece opadaja. Nawet jakbym na 24h wylaczyl ogrzewanie to
    temperatura w sypialniach spadlaby z 18 do maksymalnie 16stC lub
    troche wiecej. A ogrzewania nie wylaczam - w sypialniach mam caly czas
    18, w salonie 21-22, w lazienkach 24stC. Jak ktos nie wierzy to trudno
    - jego problem :)

    Argument jakobym ja kiedykolwiek pisal ze wentylacja mechaniczna
    powoduje obnizenie rachunkow za ogrzewanie o 80% tez jest smieszny -
    nigdy w zyciu tak nie twierdzilem.

    Jak ktos spyta o cos sensownego to chetnie odpisze, glupie pytania
    zazdrosnikow przemilcze :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 57. Data: 2012-02-11 17:13:08
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > czy pietra). Czyli w sumie dokladnie 300m2. Nie ogrzewam dwoch garazow
    > ~70m2 i nie wliczam tych odcietych przedsciankami ~60m2 na poddaszu.

    "Trzeci raz tego słucham i nic nie rozumiem. To kto na nas napadł?"
    Napisz ile m3 kubatury ogrzewasz i do jakiej temperatury.
    Po podłogach to mój sąsiad ma ponad 400m2. Ale jak się zgadaliśmy co do
    powierzchni mieszkalnej, to się okazuje że ja niemal to samo, a powierzchnia
    użytkowa tylko 180m2 :)

> [...]
    > troche wiecej. A ogrzewania nie wylaczam - w sypialniach mam caly czas
    > 18, w salonie 21-22, w lazienkach 24stC. Jak ktos nie wierzy to trudno

    Czyli prawdopodobnie nie wietrzysz. Ile wymian powietrza na godzinę zapewnia
    Twoja wentylacja (chodzi mi o kubaturę, o którą pytałem wcześniej).

    --
    Bartek

  • 58. Data: 2012-02-11 17:22:03
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    2g2000vbc.googlegroups.com...

    >Nie grzeje garazy (~70-75m2), a na poddaszu utrzymuje ~18stC.

    Ale masz uruchomiona podłogówkę na poddaszu czy nie? Czy tylko 'utrzymujesz
    18stC grzejąc "stratami" z pateru?

> [...]

    >Argumenty Kikiego i Manka spadly do poziomu przedszkolakow - sorry ale
    >nawet mi sie nie chce odpisywac na post ze w nocy temperatura spada mi

    Kiki tu bzdury pisał to fakt(popsuć mu się może i jego piec olejowy i nie
    naprawi w jeden dzień) ale Mańka to nie wiem o czym piszesz. Napisał trochę
    z ironią to co już tu kilkakrotnie pisali na poważnie posiadacze went
    mech(marketingowe "oszczędności" na went mech"

    >Argument jakobym ja kiedykolwiek pisal ze wentylacja mechaniczna
    >powoduje obnizenie rachunkow za ogrzewanie o 80% tez jest smieszny -
    >nigdy w zyciu tak nie twierdzilem.

    Oj takie tezy tu padały nie raz, może faktycznie nie Twojego autorstwa ale
    padały.

    >Jak ktos spyta o cos sensownego to chetnie odpisze, glupie pytania
    >zazdrośników przemilcze :)

    A czego zazdrościć? Tego że stać Ciebie na Airbusa a innych na malucha?
    Każdy orze jak może. Nie każdemu się kalkuluje/stać na wywalenie od razu
    kilkudziesięciu tysięcy na PC, WM i reku.
    Zakładając że chałupa tak jak Twoja grzana by była gazem to wyjdzie pewnie z
    5 tys. Tobie PC wyjdzie 2000- 2500 zł.
    Gazownik wiesza kocioł za 3 tys. Twoje WM+PC kosztowało 30 tys. Różnica 25
    tys. to 10 lat grzania. Były tu już takie dyskusje nie raz.
    A węglem jeszcze korzystniej wyjdzie. tylko że to nie Airbus ale coś za coś.

  • 59. Data: 2012-02-11 17:26:16
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >pisze - wciąż szukam czego co na drewnianym stropie moge zrobic. No i ma
    >być w ludzkich pieniądzach, drogie to znam :-)
    http://allegro.pl/wylewka-posadzka-anhydrytowa-samop
    oziomujaca-i2068824468.html

    To drogo czy tanio za mkw grubości 4 cm??

  • 60. Data: 2012-02-11 17:34:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Argument jakobym ja kiedykolwiek pisal ze wentylacja mechaniczna
    >powoduje obnizenie rachunkow za ogrzewanie o 80% tez jest smieszny -
    >nigdy w zyciu tak nie twierdzilem.

    Adam, to sa dyskusje sprzed pewnie dwoch lat, jak to z Krzemem do spolki,
    choc nie tylko pisaliscie o podobnych wartosciach. Ja to pamietam, a Ty to
    teraz deprecjonujesz. Nie bede tego szukal, bo nie jestem Kiki, zreszta i
    tak mi to wisi. Po latach edukacji argumenty spadly do pojecia komfortu z
    wczesniejszych oszczednosci. W sumie mnie nie dziwi proces edukacji, lepiej
    pozniej niz wcale. :-)

    Pozdro.. TK