  • 61. Data: 2012-02-11 17:36:37
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Robert G" napisał w wiadomości grup

    > Ile tej drugiej wylewki musiałoby być?

    http://allegro.pl/wylewka-posadzka-anhydrytowa-samop
    oziomujaca-i2068824468.html

    4 cm powinno wystarczyć. 35mkw to koszt maks. 1500 zł tylko czy zechcą do 35
    metrów podjechać z maszyną?
    Jak nie to:
    http://www.jak-budowac.pl/wylewka-samopoziomujaca-kn
    auf-fe-50-worek-40kg
    65 worków, mieszadło i do roboty;)

  • 62. Data: 2012-02-11 17:41:08
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Po latach edukacji argumenty spadly do pojecia komfortu z wcześniejszych
    > oszczednosci. W sumie mnie nie dziwi proces edukacji, lepiej później niz
    > wcale. :-)

    No już nawet chyba i Adam przyznał przy wyliczeniach domu Kaszpira jakieś
    dwa miesiące temu że went mech i reku dla małych domów ekonomicznie
    nieopłacalna jest.
    A co do dyskusji z Krzemem itp. to też to pamiętam a gogle pewnie ma
    zarchiwizowane.

  • 63. Data: 2012-02-11 17:41:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > Gazownik wiesza kocioł za 3 tys. Twoje WM+PC kosztowało 30 tys. Różnica 25
    > tys. to 10 lat grzania. Były tu już takie dyskusje nie raz.
    > A węglem jeszcze korzystniej wyjdzie. tylko że to nie Airbus ale coś za
    > coś.

    Mnie to tak zastanawia ta kosmiczna technologia za ktora placi sie co
    najmniej kilkanascie tysi bez oprogramowania, bez sterowania i ze to takie
    och i ach. A jak przyjdzie co do czego to tam tylko cztery podzespoly sa,
    wiec zadne och i ach i w dzien mozna naprawic. Bez ironii po prostu nie wiem
    czy to w koncu tanio czy drogo? I wlasciwie nie jest to pytanie, tylko
    nasuwa mi sie jedna mysl w tej sytuacji. No nic, nie bede sie nia dzielil i
    tak zrozumienia nie znajdzie..

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2012-02-11 17:46:56
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@W...PL> wrote:
    > A czego zazdrościć? Tego że stać Ciebie na Airbusa a innych na malucha?
    > Każdy orze jak może. Nie każdemu się kalkuluje/stać na wywalenie od razu
    > kilkudziesięciu tysięcy na PC, WM i reku.
    > Zakładając że chałupa tak jak Twoja grzana by była gazem to wyjdzie pewnie z 5
    > tys. Tobie PC wyjdzie 2000- 2500 zł.

    Przy izolacji 20cm i powierzchni do grzania 300m2? nigdy w życiu.
    Moi rodzice mają dom "nieocieplony", tzn. zbudowany wg dawnych norm: MAX 29,
    styro 5cm, cegła 12cm. W sumie ponad 400m2 powierzchni do grzania (4 kondygnacje
    razem z piwnicą, która wychodzi poza obrys domu). Przy ok. -25 stopniach na
    zewnątrz i 20 w środku, schodzi 30m3 gazu na dobę. Przy cenie gazu 1,8zł sezon
    zamykał się w ok. 6-8 tys. zł.
    Rodzice przyzwyczaili się do niższych temperatur i sterownik ustawiają na 18-19
    stopni oraz 17 w nocy. Spalanie spadło znacznie, poprzedni sezon zmieścił się w
    kwocie 5-6 tys. zł. W tym sezonie rachunki były dużo niższe, ale to z powodu
    pogody.
    Kocioł mają atmosferyczny, chyba 36kW, Niedźwiedź.

    --
    Bartek

  • 65. Data: 2012-02-11 17:59:52
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup

    >Czyli prawdopodobnie nie wietrzysz. Ile wymian powietrza na godzinę
    >zapewnia Twoja wentylacja (chodzi mi o kubaturę, o którą pytałem
    >wcześniej).
    Póki co Adam mieszka chyba tylko z zona więc dla dwóch osób nie wiadomo
    jakich wymian nie potrzeba. I bez went mech by się nie udusili

  • 66. Data: 2012-02-11 18:34:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-02-2012 o 16:30:57 Budyn <b...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisa? w wiadomo?ci

    > Gdyby ktos wiedzial o jakims lekkim sposobie zrobienia pod?ogówki to
    > niech
    > pisze - wci?? szukam czego co na drewnianym stropie moge zrobic. No i ma
    > byae
    > w ludzkich pieni?dzach, drogie to znam :-)
    Napisałem w innym wątku o suchej podłogówce, poszukaj, tanio cię wyjdzie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 67. Data: 2012-02-11 20:40:28
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 11 Lut, 09:07, "Kris" <k...@W...PL> wrote:

    > Nie grzeje garazy (~70-75m2), a na poddaszu utrzymuje ~18stC. W sumie
    > grzeje caly uzytkowy parter ~110m2 + ~18stC w 80m2 poddasza (bylo tam

    Czyli ściema jak przypuszczałem :-) I nie tylko ja :-) Plus kominek to
    wyjdzie perpetum mobile :-)
    Ty chyba reklamujesz pompy ciepła robiąc wielomiesięczną kryptoreklamę żeby
    nie wyglądało na spam :-)
    Co to jest +18 ? To nie jest temperatura do życia. Każdy 1 stopień to około
    6% mocy.
    A czemu nie grzejesz garaży? ja grzeję, bo nie chce mi się rano z dzieckiem
    wsiadać w drogę do szkoły gdyby było zimno.
    Jak masz 320m2 to nagrzej te 320m2 do 23 stopni tak jak ludzie mają i
    powiedz ile ci idzie.
    A ty nas czarujesz.

    Mnie idzie 20kW ciągłej mocy w mrozy -25. Palnik się włącza na połowę czasu,
    a ustawiony jest na 40kW.
    Jak jest cieplej -3 jak teraz to 33% mocy.
    Gdybym miał pompę ciepła to przy cop 3 bym potrzebował około 7kW prądu non
    stop w mrozy czyli 4zł 50gr na godzinę.
    Na dobę 108zł Ty potrzebujesz z związku z tym połowę tego - prądu za 50zł
    dziennie przy 320m2, bo mam użytecznej dwa razy tyle co ty.

    I to się zgadza litr oleju opałowego to około 10kW brutto minus straty
    kominowe i na wentylację.
    Myślę, że twój rachunek by wynosił 50-60zł za prąd dziebnnie razem z
    rekuperacją.

  • 68. Data: 2012-02-11 22:16:26
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    1Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Napisałem w innym wątku o suchej podłogówce, poszukaj, tanio cię wyjdzie.

    oki, znalazłem. A toto sie nie kurzy jak osb wierzchnie klawiszuje? Moze na
    wierzch dac na zakładkę 2x osb-8?
    A poza tym - jesli nada sie zwykły piasek to tym bardziej sie nada jakis
    zwykły gips+włókno zbrojeniowe -jak popęka nawet to nie bedzie przeciez
    gorzej niz piasek, dobrze kombinuję?

    b.

  • 69. Data: 2012-02-12 08:54:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-02-2012 o 23:16:26 Budyn <b...@g...pl> napisał(a):

    > 1U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > oki, znalaz?em. A toto sie nie kurzy jak osb wierzchnie klawiszuje? Moze
    > na
    > wierzch dac na zak?adke 2x osb-8?
    Mozesz dać folię tak ja się normalnie daje pod panele, piasek
    jak będzie suchy i równo rozsypany to nie będzie klawiszował.

    > A poza tym - jesli nada sie zwyk?y piasek to tym bardziej sie nada jakis
    > zwyk?y gips+w?ókno zbrojeniowe -jak popeka nawet to nie bedzie przeciez
    > gorzej niz piasek, dobrze kombinuje?
    Źle, pisaek jest plastyczny jako całość, gips jak popeka to będzie
    za twardy, może uszkadzać rurki, zostań przy piasu a jak chcesz lepiej
    to kup systemową suchą podłogówkę :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 70. Data: 2012-02-12 09:04:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Lut, 18:13, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > "Trzeci raz tego słucham i nic nie rozumiem. To kto na nas napadł?"
    > Napisz ile m3 kubatury ogrzewasz i do jakiej temperatury.

    Nie mam pojecia, nie liczylem tego - liczenie kubatury na moim
    poddaszu to wyzsza matematyka ;-)

    > Czyli prawdopodobnie nie wietrzysz. Ile wymian powietrza na godzinę zapewnia
    > Twoja wentylacja (chodzi mi o kubaturę, o którą pytałem wcześniej).

    120m2/h non stop. Wietrze ale mury maja potezna akumulacyjnosc (dwa
    betonowe stropy 170m2, dwoje par duzych betonowych schodow etc).
    pozdr.

    --
    Adam