  • 31. Data: 2009-01-07 15:06:56
    Temat: Re: -20 i problem z elektrykągarażową
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > no to masz trochę nie teges instalację, skoro masz różnicówke na całość...

    Drogi przyjacielu też tak mam i jest OK co prawda będę się martwił jak kiedyś
    padnie ale narazie przez 10 lat jest OK.
    To jest przede wszystkim kwestia dobrej instalacji, a jeżeli takowa jest to nie
    powinno byc takich kwiatków.

    Zbyszek

    Ps. Było tu już dużo dyskusji ile bezpieczników i różnicówek dawać w instalacji
    lecz nie znaleziono złotego środka.

  • 32. Data: 2009-01-07 16:54:05
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > padnie ale narazie przez 10 lat jest OK.
    > To jest przede wszystkim kwestia dobrej instalacji, a jeżeli takowa jest

    To też jest pewne uzasadnienie, bo samoistne upływności urządzeń mogą sięgać
    sumarycznie 15mA czyli jak kogoś kopnie to mniej poczuje i szybciej wyłączy
    :-)

  • 33. Data: 2009-01-07 21:09:10
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Jednofazowa - oczywiście tak, ale przecież jeśli ma ona być alternatywą
    > dla jednej centralnej, to będzie ich kilka (rozsądne minimum przy
    > instalacji trójfazowej to by były trzy), prawda?

    cztery, jedna trojfazowa i nie za 40zl.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-01-07 21:11:33
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > To też jest pewne uzasadnienie, bo samoistne upływności urządzeń mogą
    > sięgać sumarycznie 15mA czyli jak kogoś kopnie to mniej poczuje i szybciej

    Lepiej na to konto wydzielic wiecej obwodow i ew. awarie mozna esem latwiej
    zdiagnozowac.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-01-07 22:22:13
    Od: a...@g...com

    On 7 Sty, 22:11, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    > Lepiej na to konto wydzielic wiecej obwodow i ew. awarie mozna esem latwiej
    > zdiagnozowac.

    Ale eSem nie zdiagnozujesz malego uplywu rzedu parunastu/
    parudziesieciu mA przy malym przebiciu np. eSem wylaczasz faze, a jak
    spieprzac bedzie neutralnym ? :) Koledzy tu juz pisali, ze wtedy czy
    eS jest wlaczony, czy wylaczony - roznicowka i tak wybija! No ale
    majac wiecej obwodow, mozna przynajmniej pokolei fizycznie je wypinac
    i latwiej zlokalizowac zrodlo awarii :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2009-01-07 22:32:38
    Temat: Re: -20 i problem z elektrykagarazowa
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...

    > Ale eSem nie zdiagnozujesz malego uplywu rzedu parunastu/

    Uproscilem rzecz jasna. Oczywiscie zadnym esem nie da sie niczego
    zdiagnozowac.

> [...]
    > eS jest wlaczony, czy wylaczony - roznicowka i tak wybija! No ale
    > majac wiecej obwodow, mozna przynajmniej pokolei fizycznie je wypinac

    O to wlasnie mi chodzilo. Jak masz jeden duzy obwod na gniazdka, jeden duzy
    na oswietlenie, to chocby wsadzil tam i dziesiec roznicowek to i tak klopot
    ze znalezieniem przyczyny ew. awarji. Wylacznie jednej nawet roznicowki z
    pozostalych pietnastu powoduje, ze i tak nie mamy pradu we wszystkich
    gniazdkach.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-01-07 22:44:02
    Od: a...@g...com

    On 7 Sty, 23:32, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    > Uproscilem rzecz jasna. Oczywiscie zadnym esem nie da sie niczego
    > zdiagnozowac.

    No, no.. W marcu mnie czeka instalacja elektryczna i juz pomalu mysle
    nad projektem i rozpisuje sobie ile tych obwodow robic.. Chyba bede
    musial buchnac energetyce taka duza skrzynke rozdzielcza co to maja w
    swoich glownych rozdzielniach bo wychodzi mi tego od cholery i jeszcze
    troche :D Jeszcze pare tylko dodam i bede mial kazde normalnie
    gniazdko na osobnym eSie, ehh :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2009-01-07 22:57:57
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...

> [...]
    > swoich glownych rozdzielniach bo wychodzi mi tego od cholery i jeszcze
    > troche :D Jeszcze pare tylko dodam i bede mial kazde normalnie

    Za duzo tez nie ma co robic. Trzeba zrobi rozsadnie i tyle. Ja mam skrzynke
    3x12 i zmiescilem sie z zapasem na ew. dodatkowe urzadzenia. Wbrew pozorom
    awarji az tak wiele w zyciu nie ma.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-01-07 23:13:53
    Od: "kiki" <...@...c>

    <a...@g...com> wrote in message
> [...]
    > swoich glownych rozdzielniach bo wychodzi mi tego od cholery i jeszcze
    > troche :D Jeszcze pare tylko dodam i bede mial kazde normalnie

    Jedno co ci moge doradzic to zeby skrzynka byla gleboka 20cm powiedzmy
    Jak masz duzo kabli to w plytkiej bedzie masakra

  • 40. Data: 2009-01-07 23:21:55
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Jedno co ci moge doradzic to zeby skrzynka byla gleboka 20cm powiedzmy
    > Jak masz duzo kabli to w plytkiej bedzie masakra

    Ja kupilem gotowa z plecami i drzwiczkami Legranda. Glebokosc na oko to ok.
    10cm i wszystko swietnie sie zmiescilo.

    Pozdro.. TK