  • 21. Data: 2012-02-02 13:20:19
    Temat: Re: 3 dni drewnio się suszyło.
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Mam brzoze z wycinki chyba we wrzesniu 2011. Mokra jak fiks.
    >
    > Poukladam przy kominku i zobaczymy, czy to cos daje w tak krotkim czasie.

    Ja myślę, że jak mokre jeszcze od ścięcia, to może dać niewiele, ale jak
    było już przesuszone, a zalał je deszcz, to Marka metoda się sprawdzi...

    pozdrawiam
    Robert G

  • 22. Data: 2012-02-02 13:31:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Lut, 12:43, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam brzoze z wycinki chyba we wrzesniu 2011. Mokra jak fiks.
    >
    > Poukladam przy kominku i zobaczymy, czy to cos daje w tak krotkim czasie.

    Brzoza akurat pali sie dosc dobrze jak jest swieza - mozesz nie poczuc
    roznicy :-)

    Generalnie takie 3-dniowe suszenie to moze jedynie spowoduje ze drewno
    sie latwiej rozpali i to da zludny efekt, ze pali sie lepiej. Energii
    to bedzie dawac tyle samo co przed "suszeniem". Ja trzy lata temu
    dostalem kupe drewna prawie gratis (glownie wlasnie brzoza) i do
    dzisiaj nim popalam od swieta i wnioski mam takie ze swieze drewno =
    kompletnie nie nadaje sie do palenia - wiecej kombinowania niz
    palenia. Roczne = calkiem OK. Dwuletnie = super. Trzyletnie - mozna
    podpalic zapalka i po 2 minutach w kominku rodzi sie pieklo ;)
    Suszenie parodniowe daje tylko latwiejsze rozpalanie..
    pozdr.

    --
    Adam