  • 11. Data: 2011-10-23 09:27:33
    Temat: Re: Badania zagęszczenia i nośności dla zjazdu indywidualnego
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Uśmiechnięta napisał:

    > Wiec te badania to tylko szkoda czasu wykonawcy i pieniędzy moich. No
    > ale niestety za sam papier też chyba będę musiała zapłacić L

    Przyznam, że dość prymitywną metodą pozyskiwania znajomości posługuje
    się ten urzędnik... :-).

    Ale ale...
    Skoro kończysz dom, to chyba masz jakiegoś kierownika budowy?
    Nie możesz jego spytać? Może on ma jakieś znajomości w tym urzędzie -
    często tak bywa, bo to jest taki 'światek'. Może faktycznie nie
    potrzebujesz tego kwitu, a to tylko widzimisię tego nachalnego samca z
    urzędu...?

    Myślę, że nie ma co odpuszczać ot tak od razu, bo każde takie żądanie
    musi być poparte odpowiednimi rozporządzeniami i... w końcu chyba masz
    jakieś warunki wykonania zjazdu i te warunki spełniasz... czy tam jest
    jakaś wzmianka o badaniach, o jakich piszesz?

    Najlepiej, gdyby jednak przyjrzał się temu kierbud, bo on za Twoją
    budowę formalnie odpowiada.

    A dla uściślenia... odbiór domu, czyli zakończenie budowy, załatwia się
    w lokalnym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego, nie w gminie :-)...

    pozdrawiam i życzę powodzenia
    Robert G.

  • 12. Data: 2011-10-23 11:47:45
    Temat: Re: Badania zag?szczenia i no?no?ci dla zjazdu indywidualnego
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-10-2011 o 10:14:34 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Tornad przeważnie pisze długie wypracowania ale z reguły mądrze prawa Ty
    > pomimo swego jak piszesz długiego doświadczenia czasami bzdury na tej
    > grupie wypisywałeś.
    Pokaż gdzie?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2011-10-23 12:01:49
    Od: Uśmiechnięta <u...@o...pl>

> [...]

    > Tornad przeważnie pisze długie wypracowania ale z reguły mądrze prawa Ty
    > pomimo swego jak piszesz długiego doświadczenia czasami bzdury na tej
    Pokaż gdzie?

    --
    Pozdr
    JanuszK

    A mi takie bez sensu komentarze nie pomogą załatwić papieru...
    :(

  • 14. Data: 2011-10-23 18:15:57
    Od: Uśmiechnięta <u...@o...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A dla uściślenia... odbiór domu, czyli zakończenie budowy, załatwia się w
    > lokalnym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego, nie w gminie :-)...

    Kier. bud. nic nie pomoże, bo wymóg badań był już w warunkach zajęcia pasa
    drogowego (ale nie lokalizacji bądź budowy zjazdu), a ja z powodów
    rodzinnych nie miałam możliwości odwołać się od tego postanowienia w
    ustawowym terminie.

    Myślałam, że sprawa zostanie zapomniana.

    A co do odbiorów to wiem, że załatwia to Nadzór Budowlany, ale ten właściwy
    dla mojej gminy wymaga zawsze papierów z ZDM o odbiorze zjazdu.

    W każdym razie dzięki za radę.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-10-23 19:58:20
    Od: "dr_indy" <d...@w...pl>

    Naprawdę aż 120 MPa jest dla zwykłego zjazdu indywidualnego? To chyba górna
    warstwa nasypu pod KR3 w górę.
    Urzędas bredzi, nigdzie nie chodź VSSa nie załatwiaj bo dowiesz się ile
    kosztuje zładowana wywrotka na dzień + laboratorium.

    Nikt takiego badania nie robi przy takim zjeździe. Niech wyda Postanowienie
    w sprawie. Złożysz zażalenie.
    Najlepiej postrasz go PINBem, że takie brednie wygłasza.

    Nie jestem wielkim projektantem, ale zdarzyło mi się projektować i załatwiać
    sprawy z zjazdem publicznym i nikt takich bzdur nie wymagał. Był dziennik
    budowyy i dwa wpisy rozpoczęto i zakończono.

    --
    dr_indy
    Użytkownik "Uśmiechnięta" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

  • 16. Data: 2011-10-23 20:12:44
    Od: "dr_indy" <d...@w...pl>

    Ponadto masz z pewnością projekt. Jeśli on nie wymaga to też nie ma podstaw,
    aby taki papier dawać.
    Równie dobrze może wymagać papieru na udarność kostki brukowej.
    Niesety mam sporo styczności z urzędasami i wk.. mnie kazda taka sprawa.

    Generalnie ja bym zrobił tak:
    - wymagam na pismie w formir Postanowienia badania na VSS,
    - zażalenie, że 120 MPa to autostrada, a nie zwykly zjazd. Zakwestionowałbym
    zasadność takiego badania, gdyż to zjazd indywidualny i przyjęto schemat
    nawierzchni zgodny z rozporządeniem o warunkach...drogi publiczne i ich
    ustyuowanie (są tam gotowce).
    - w zażaleniu podjąłbym temat telefonów , które sa niedwuznaczne,

    A najprościej:
    nagrać taką rozmowę i zaprezentować urzędasowi lub/i jego szefowi - i
    powiedzieć "czekam 5 minut..."

    Tu masz zdjęcie (drugie od góry jak się robi badanie VSS). Wbrew pozorom to
    nie lewarek podtrzymujący ciężarówkę:)
    http://www.laboratoriumdrogowe.olsztyn.pl/index.php?
    site=podloza

    --