  • 11. Data: 2011-01-18 11:30:33
    Temat: Re: Balkon
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:ih3dl5$4sd$1@news.onet.pl...

    > Jak tylko nie jesteś emocjonalnie przywiązany do balkonu, to go wywal -
    > zaoszczędzisz sobie zarówno kasy, jak i nerwów.

    Nerwów szczególnie :-) Ja taras naprawiałem 3 razy :-)
    Jeżeli teraz płyta betonowa tarasu nie ma spadku kilku centymetrów ale
    dobrych kilku, jak pojejesz wodę i on tak sobie chce spływać środkiem na
    zewnątrz to już masz problem.
    Jeżeli różnica wysokości płyty taracu i podłogi w mieszkaniu ma mniej niż
    20cm to już tarasu nie ocieplisz i to zimno przelezie ci do pokoju.

  • 12. Data: 2011-01-18 11:33:24
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Chyba bardziej z blokow do domow. W bloku na X czy XX pietrze balkon
    > jak najbardziej rozumiem - nie ma innej mozliwosci zeby wyjsc sobie w
    > majtach na swieze powietrze. Ale w domu? Jest taras, ogrodek.. Nie
    > widze sensu :) A balkon kosztuje sporo - chociazby sama ladna barierka
    > to nawet pare k pln (np. z nierdzewki srednia cena to 500 pln / mb,
    > balkon 1,5x4m = 7mb = 3,5k pln). Nie oplaca sie :)

    Zgadza sie. Ja mam balkono taras dosyc duzy ze 20-25m2 i nie ma nad nim
    dachu. Wiatr tak wieje, ze wychodzic sie tam nie chce. Teraz sniegu bylo tam
    z 70cm. Cale szczescie, ze podparty belka i slupami, nie zawali sie.
    Ale nigdy bym wiecej takiego gówna nie zrobil.

  • 13. Data: 2011-01-18 12:19:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 12:30, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Jeżeli różnica wysokości płyty taracu i podłogi w mieszkaniu ma mniej niż
    > 20cm to już tarasu nie ocieplisz i to zimno przelezie ci do pokoju.

    Ano.. Dlatego ja mam taras jako zupelnie oddzielna, niezalezna,
    "wiszaca" konstrukcje (spieta jednak z domem wspolnymi lawami). Taras
    od domu oddziela 15cm styro. A taras bede robil wylacznie z drzewa -
    albo modrzew syberyjski albo jakis tanszy egzotyk. Zadnych kafli!!
    Odpada toto po maksymalnie paru zimach, chocby nie wiem co sie robilo.
    Moj kumpel co 2-3 lata robi poprawki, a odkad pamietam (hmm 15 lat?)
    to ma juz trzeci "zestaw" kafli (poprzednie dokladnie skute, usuniete
    i nowe polozone od podstaw). Za kazdym razem robi inna ekipa - niby
    maja wiedze, niby robia dobrze. Ale zima wszystko weryfikuje :-) A
    moze poprostu tak juz kafle maja ;) Dlatego nie bede sie kopal z
    koniem i poloze drewno (zaolejowanie czy tam zalakierowanie raz na dwa
    sezony to 4-5h roboty, w przypadku egzotykow znacznie rzadziej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2011-01-18 13:46:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Ano.. Dlatego ja mam taras jako zupelnie oddzielna, niezalezna,
    > "wiszaca" konstrukcje (spieta jednak z domem wspolnymi lawami). Taras
    > od domu oddziela 15cm styro.

    No właśnie :-)
    U mnie taras jest kompletnie samonośną konstrukcją i nie łączy się
    fizycznie z domem wcale, a jest oddylatowany o grubość elewacji - 14 cm
    styropianu płyta i 10 cm słupy, bo tyle mam na ścianach fundamentowych
    poniżej chudziaka.

    Spadek też jest - jak deszcz pada, to woda sobie swobodnie ścieka i nie
    zostają żadne kałuże... Jest zrobiony fajnie :-)

> [...]
    > koniem i poloze drewno (zaolejowanie czy tam zalakierowanie raz na dwa
    > sezony to 4-5h roboty, w przypadku egzotykow znacznie rzadziej :)

    Ja myślę o jakiejś powłoce żywicznej, albo kauczukowej... nie wiem
    jeszcze, ale kafli jakoś nie chcę, a z drewnem też są problemy... :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-01-18 14:07:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 14:46, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja myślę o jakiejś powłoce żywicznej, albo kauczukowej... nie wiem
    > jeszcze, ale kafli jakoś nie chcę, a z drewnem też są problemy... :-).

    Dla mnie zbyt "przemyslowe". Drewno jest fajne bo np. nie parzy w
    stopy. Fakt, ze trudniejsze w utrzymaniu czystosci niz kafle ale na
    tarasie nie wyobrazam sobie nic innego. No, wyobrazam sobie - sa
    specjalne deski tarasowe z jakichs kompozytow, wygladajace jak deska
    (ich nie trzeba nijak konserwowac). Tylko cena niestety powala :) Ale
    wybierac bede w przyszlym roku, w tym sobie jeszcze taras odpuszczam
    (narazie wystarczy mi goly wylany betonik;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2011-01-18 16:50:33
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-17 23:49, Adam pisze:

    > Oj bardzo mi przykro bo ja balkonikow wrecz nienawidze ;) Mostek
    > termiczny, wieeeeeeeelki :) Zeby dobrze balkon zrobic to trzeba
    > zastosowac specjalne zbrojone laczniki na styku plyty balkonowej i
    > wienca. Koszt przy balkonie 4mb okolo 3-4k pln.

    Balkon może być drewniany :-)

    M.

  • 17. Data: 2011-01-18 17:10:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 17:50, M <M...@o...pl> wrote:

    > Balkon mo e by drewniany :-)

    No, moze.. Tylko kto takie robi? :-) Taki balkon to pewnie podparty
    slupami ? No chyba, ze oparty na jakiejs belce bedacej przedluzeniem
    belki stropowej ?:) Lepsze to niz betonowy radiator !!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2011-01-18 18:04:32
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-18 18:10, Adam pisze:

    > No, moze.. Tylko kto takie robi? :-) Taki balkon to pewnie podparty
    > slupami ? No chyba, ze oparty na jakiejs belce bedacej przedluzeniem
    > belki stropowej ?:) Lepsze to niz betonowy radiator !!

    Zależy, jaka konstrukcja. Na słupach łatwiej, bo wtedy doklejasz do
    budynku belkę, drugą kładziesz na słupach i poprzecznie deski.

    Innym sposobem jest przyczepienie do wieńca - drewno gorzej przewodzi
    niż beton.

    M.

  • 19. Data: 2011-01-18 18:20:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sty, 19:04, M <M...@o...pl> wrote:

> [...]
    > budynku belkę, drugą kładziesz na słupach i poprzecznie deski.
    >
    > Innym sposobem jest przyczepienie do wieńca - drewno gorzej przewodzi

    No.. Tak czy siak taki drewniany balkon musi pasowac tez wygladem do
    budynku bo raczej ciezko bedzie ukryc jego drewniana konstrukcje
    (belki etc). Ale rozwiazanie na pewno lepsze niz standardowy betonowy
    balkon :) Sasiad ma dwa, od roku. Do dzisiaj nie ma barierek ani
    wykonczenia. Czasem tam sie czai na kucaka na fajce ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2011-01-18 18:38:55
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-18 19:20, Adam pisze:

    > No.. Tak czy siak taki drewniany balkon musi pasowac tez wygladem do
    > budynku bo raczej ciezko bedzie ukryc jego drewniana konstrukcje

    Ukryć? To się specjalnie eksponuje :-) Fakt, że musi pasować.

    > (belki etc). Ale rozwiazanie na pewno lepsze niz standardowy betonowy
    > balkon :)

    Przy czym taki samonośny montuje się na blachach stalowych (ok. 1cm)
    przykręcanych do wieńca. Ale łatwiej ocieplić blachy niż całą połać balkonu.

    M.