  • 11. Data: 2009-07-14 13:19:01
    Temat: Re: Brzozy to cholerny syf OSTRZEŻENIE
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > na ka żdej gałązce są setki małych szyszek a każda z tych szyszek jest
    > jak mała bomba kasetonowa z tysiącem drobnych ziarenek.

    Brzoza to chwast leśny. Tnij i zasadź w tym miejscu drzewa.
    pzdr.
    rafał

  • 12. Data: 2009-07-14 13:27:21
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    rrr. wrote:
    > Brzoza to chwast leśny.

    u mnie w lesie sadzą ten "chwast".

    --
    bartek

  • 13. Data: 2009-07-14 13:33:50
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik bokomaru napisał:

    > u mnie w lesie sadzą ten "chwast".

    A to mnie zdziwiłeś. Nigdy nie widziałem, żeby leśnicy sadzili brzozy,
    co więcej znajomi leśnicy zawsze twierdzili, że to chwasty i ich się nie
    sadzi.
    Cóż, człowiek się uczy całe życie.

    pozdrawiam
    rafał

  • 14. Data: 2009-07-14 13:38:49
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    rrr. wrote:
    > A to mnie zdziwiłeś. Nigdy nie widziałem, żeby leśnicy sadzili brzozy,
    > co więcej znajomi leśnicy zawsze twierdzili, że to chwasty i ich się nie
    > sadzi.

    chyba ze wytlumaczysz mi, jakim cudem brzozy wysiewaja sie w rownych
    odstepach ;-)
    widze to glownie na skraju wiekszosci mlodnikow sosnowych. gleba kiepska
    (piach), moze to jakas metoda na oslone przed pelzaniem wydm, pojecia
    nie mam.
    ale zagajniki gdzie regularnie nasadzona jest brzoza tez są.

    --
    bartek

  • 15. Data: 2009-07-14 13:39:32
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 14 Lip, 15:27, bokomaru <b...@z...com> wrote:

    > u mnie w lesie sadzą ten "chwast".

    Brzozy "sadzą" (a najczęściej tolerują ich obecność bo się same sieją)
    na skraju lasu. To dlatego aby zacieniały sosny rosnące na brzegu aby
    te nie tworzyły grubych konarów tylko rosły prosto do góry (wtedy
    drewno wartościowe jest). Gdyby posadzili tam na skraju też sosny to
    te sosny były by i tak bezużyteczne (chyba że na opał) a w dodatku las
    byłby bardziej narażony na wyłomy (bo sosna się płytko korzeni i wiatr
    łatwo ją wywraca). Normalnie w lesie brzoza to chwast który mozolnie
    jest usuwany ze szkółek leśnych).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 16. Data: 2009-07-14 14:20:04
    Od: "rrr." <d...@w...or>

> [...]
    > nie mam.
    > ale zagajniki gdzie regularnie nasadzona jest brzoza tez są.

    Jak napisałem, żyłem w przeświadczeniu, że nie sadzą, Ty widziałeś że
    sadzą. Co tu tłumaczyć ? Sadzą i już. Nie dyskutuje się z faktami.

    pozdrawiam
    rafał

  • 17. Data: 2009-07-14 15:35:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bokomaru wrote:

> [...]
    > pojecia nie mam.
    > ale zagajniki gdzie regularnie nasadzona jest brzoza tez są.

    a to nei jest brzoza energetyczna na opał sadzona ?

  • 18. Data: 2009-07-14 17:52:05
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > a to nei jest brzoza energetyczna na opał sadzona ?

    Na opał to się sadzi chyba nie brzozy energetyczne a wierzby...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 19. Data: 2009-07-14 18:13:53
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Z soku brzozy robi się o ile dobrze pamiętam aspirynę,
    A dawniej "Wodę Brzozową";-))
    Robisz dyskretnie w pniu ukośne odwierty na głębokość promienia pnia pod kątem w dół-
    tak ze 3 szt.
    Wlewasz do każdego ledwo rozcieńczony Roundup, powtarzasz zabieg ze 3 razy i drzewko
    masz nieżywe po
    3 tyg.
    Wytną zaraz.

  • 20. Data: 2009-07-14 20:56:32
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz O." <t...@o...eu> napisał w wiadomości

    > O to mi chodzi. Jak zielone to ciężko uzyskać zgodę na legalne jego
    > usunięcie (mam nadzieję, że pytający jest tego świadomy). Za to jak już
    > uschnie to już bez większego kłopotu. Kolega właśnie załatwił sobie zgodę
    > na usunięcie suchego drzewa zaocznie, tzn. dostał decyzje i protokół z
    > oględzien do podpisu.

    Kocham ten kraj za absurdy i zmuszanie do specyficznych metod radzenia sobie
    :)