  • 21. Data: 2009-07-14 22:58:59
    Temat: Re: Brzozy to cholerny syf OSTRZEŻENIE
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Marek Dyjor wrote:
    > a to nei jest brzoza energetyczna na opał sadzona ?

    nie sądzę. ale mysle, ze ma to jakis zwiazek z byle jaka ziemia (biegun
    suszy w Polsce) - pewnie w niektorych miejscach nawet sosna nie daje rady.

    --
    bartek

  • 22. Data: 2009-07-15 00:01:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Czy wycięcie takich szkodników jest bardzo problematyczne?

    No ale z czym masz problem? Bierzesz pile i do dziela, trzeba tyllko uwazac
    zeby polozyc je na wlasciwa strone a nie na dach.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-07-15 08:26:52
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    na drzewo ponad 5-letnie (czy 7 ? ) trzeba pozwolenia.
    Wiec lepiej zrob szybko, po cichu, ZA DNIA, nigdy wieczorem czy
    w nocy, bo wtedy strasznie dzwiek sie niesie.

    > No ale z czym masz problem? Bierzesz pile i do dziela, trzeba tyllko
    > uwazac zeby polozyc je na wlasciwa strone a nie na dach.

    Widzialem gdzies w necie 'kurs' scinania drzew, taka jakas 1-stronicowa
    pogadanka z rysunkami. Pokazane bylo co i jak nacinac,
    zeby drzewo z duza precyzja upadlo tam, gdzie chcemy.

    pozdrawiam
    pluton

  • 24. Data: 2009-07-15 09:09:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Widzialem gdzies w necie 'kurs' scinania drzew, taka jakas 1-stronicowa
    > pogadanka z rysunkami. Pokazane bylo co i jak nacinac,
    > zeby drzewo z duza precyzja upadlo tam, gdzie chcemy.

    Swego czasu Husqvarna dodawala plyte z kursem scinania drzew. Bardzo
    praktyczna rzecz, bylo tam wszystko co i jak, klinowania nacinanie i cala
    reszta niby oczywistych rzeczy. Niestety zostala mi juz tylko jedna na
    wlasne potrzeby.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-07-15 09:09:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

    > na drzewo ponad 5-letnie (czy 7 ? ) trzeba pozwolenia.
    > Wiec lepiej zrob szybko, po cichu, ZA DNIA, nigdy wieczorem czy
    > w nocy, bo wtedy strasznie dzwiek sie niesie.

    w czasie burzy, wyjdzie ze sie samo złąmało :)

  • 26. Data: 2009-07-15 09:41:19
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    >Z soku brzozy robi się o ile dobrze pamiętam aspirynę,
    > A dawniej "Wodę Brzozową";-))
    > Robisz dyskretnie w pniu ukośne odwierty na głębokość promienia pnia pod kątem
    > w dół- tak ze 3 szt.
    > Wlewasz do każdego ledwo rozcieńczony Roundup, powtarzasz zabieg ze 3 razy i
    > drzewko masz nieżywe po 3 tyg.
    sobie wlej ten roundup w ucho

  • 27. Data: 2009-07-16 06:40:20
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > praktyczna rzecz, bylo tam wszystko co i jak, klinowania nacinanie i cala
    > reszta niby oczywistych rzeczy. Niestety zostala mi juz tylko jedna na

    Dawsze mozesz zrobic kokpie i wystawic w necie :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 28. Data: 2009-07-16 08:34:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dawsze mozesz zrobic kokpie i wystawic w necie :)

    Nie mam niestety zgody wydawcy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-07-16 16:30:38
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > slaby argument IMO. wsrod alergologow jest spora grupa utrzymujacych, ze
    > przyczyna wspolczesnej epidemii alergii jest zbyt sterylne otoczenie.

    To żadna spora grupa to FAKT

    Spytam się przewrotnie - to po co budujesz dom (rozumiem że poza miastem) -
    nie lepiej trzeba było sobie kupić betonowe M100 w centrum?

    Brzozy są piękne, a to że sypią oznacza że walczą o przetrwanie tak jak
    wszystko w naturze. Polub to :))

    Chyba wpadłeś w nerwicę - w samochodzie? Kabrioleta masz?

    > na pewno mowisz o brzozie? jesli takie zolte, to bedzie to raczej pylek
    > sosny.

    > eee, pila, po puszce piwa na drzewo, cieple popoludnie i nie bedzie.

    I jak będzie życzliwy sąsiad (który uprzejmie doniesie) to za wycięcie
    trzech drzew >5 lat to dostaniesz tak ze 100 tys zł kary.

    MS

  • 30. Data: 2009-07-16 16:32:52
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    łatwo ją wywraca). Normalnie w lesie brzoza to chwast który mozolnie
    jest usuwany ze szkółek leśnych).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

    Ale na prywatnych działkach to już jest drogocenne drzewo. Kara i tak może
    być.
    Ja też myślałem że osika to taki chwast, można wyrywać, dopóki mnie leśnik
    nie ośiecił że można zbankrutowac.
    MS