  • 11. Data: 2009-01-26 13:23:24
    Temat: Re: Budowa komina w istniejacym drewnianym domu
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Też razu pewnego na to trafiłem i się lekko zainteresowałem. Na allegro
    > znalazłem jeden taki w dość atrakcyjnej cenie w porównaniu do tego co
    > piszesz. Nignie niestety nie znalazłem słowa o ich użytkowaniu i
    > funkcjonalności. Z aukcją absolutnie nie jestem związany i dlatego
    > pozwalam sobie wrzuić linka
    > http://www.allegro.pl/item539841146_piecyk_kominek_n
    a_pelet_sterownik_9kw.html

    Rzeczywiscie taniej ;)
    Te drozsze poza zdecydowanie lepszym wygladem i zapewne jakoscia budowy
    charakteryzuja sie takze znacznie wieksza waga - szamot, grubosc
    stali/zeliwa, ceramiczne kafle - wszystko to robi swoje i zdecydowanie nie
    uzyto tego jako wypelniacza wagi.

    Z ciekawosci napisze do sprzedacy jaki to producent itp...

    Kane

  • 12. Data: 2009-01-26 15:12:26
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Zobacz różnice w cenach fi 120 i 150. Poza tym raczej nie będzie w tym domku
    paleniska powyżej 12 kW, żeby pchać się w duże średnice. A po trzecie z
    doborem komina, jest podobnie jak z doborem ogrzewania - widać skłonność do
    przesady. Kiedyś budowało się do pieca komin 14x14 cm (z cegły) a do
    centralnego 14x21 i było. Warto zauważyć, że rura stalowa jest w środku
    gładsza od ceglanego przewodu.
    Jacek

  • 13. Data: 2009-01-27 20:11:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Jan 2009 16:12:26 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > przesady. Kiedyś budowało się do pieca komin 14x14 cm (z cegły) a do
    > centralnego 14x21 i było. Warto zauważyć, że rura stalowa jest w środku

    Warto, jednak lepiej mieć większy komin i możliwość na przyszłość zmiany
    pieca, niż za mały. Różnica w cenie między izolowanym 120 a 150mm nie jest
    znowu taka duża.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 14. Data: 2009-01-28 16:27:52
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    > Warto, jednak lepiej mieć większy komin i możliwość na przyszłość zmiany
    > pieca, niż za mały. Różnica w cenie między izolowanym 120 a 150mm nie jest
    > znowu taka duża.

    Nie zapominjamy ,ze to drewniany domek 60m2, a wstawienie kozy ma przedluzyc
    nieco sezon letniskowy.
    Mam w planie umowic sie z jakims wykonawca zeby przedstawil oferte budowy
    komina w srodku, na zewnatrz, ew. stalowy w srodku z zabudową z niepalnego
    KG.

  • 15. Data: 2009-01-28 16:48:18
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "fajnefele" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komina w srodku, na zewnatrz, ew. stalowy w srodku z zabudową z niepalnego

    Pozostał bym jednak przy tradycyjnej wersji - wewnątrz.
    Zawsze trochę ciepła się odzyska.

    Przy zabudowie (jak przy kominkach)
    może jakiś przepływ powietrza wykombinujesz ?
    (to chyba będzie najtańsza i najszybsza wersja)

    Tylko czasami nie wpadnij na pomysł
    komina z nierdzewki :-)
    (jak do gazu).

    Pzdr

    JKK

  • 16. Data: 2009-01-28 20:15:12
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    > Tylko czasami nie wpadnij na pomysł
    > komina z nierdzewki :-)
    > (jak do gazu).

    Mysałem o podwojnej stalowej rurze idacej pionowo od piecyka (zdecydowalem
    sie na Samson 6kw) przechodzacej przez strop i zabudowanej KG niepalnym, z
    kratka wentylacyjna w pomieszczeniu na gorze. Caly wystroj domku jest
    drewniany i taki slup z KG na pewno nie bedzie pasowal tak jak klasyczna
    cegla, ale nawet nie wiem jakich kosztow sie spodziewac przy tych opcjach.
    Najfajniej oczywiscie murowaniec w srodku, ale domek jest wykonczony i
    rozbieranie podlogi drewnianej, kopanie dziury.. pod nim. Choć jak cena
    bedzie do przyjecia i fachman wzbudzi moje zaufanie to pewnie sie zdecyduje.
    Maciek

  • 17. Data: 2009-01-29 08:34:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 21:15:12 +0100, fajnefele napisał(a):

    > Najfajniej oczywiscie murowaniec w srodku, ale domek jest wykonczony i
    > rozbieranie podlogi drewnianej, kopanie dziury.. pod nim. Choć jak cena

    Jak komin z rur stalowych, to żadnego kopania nie będzie.

    --
    ___________/ GG: 3524356