  • 1. Data: 2009-01-24 19:48:53
    Temat: szambo a kanalizacja w Warszawie
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Witam. Pierwszy raz piszę na tej grupie.
    Niedługo pewnie czesciej bo własnie odebrałkem pozwolenie na budowę.

    Ale na poczatek sprawa może jest troche nietypowa- chodzi o interpretacje
    przepisów dotyczacych szamba.
    Jest działka w warszawie na Okeciu.
    Znajduje się przy ulicy pod która biegnie prywatna kanalizacja. Inwestor
    chciał uzgodnić z MPWiK warunki na co firma odpowiedziała, że tym odcinkiem
    kanalizacji nie zarządza. Inwestorowi pozostało kłaść kilkadziesiąt metrów
    (ok40m) kanalizacji do odcinka, który jest zarzadzany przez MPWiK lub
    zbudować szambo. Zeby bylo taniej w projekcie narysowal szambo 10m3.
    Nadmieniam ze inwestor chce zbudowac dom 15 mieszkaniowy i napisał, ze
    szambo bedzie wywozone raz na 2 dni.
    A pytanie: czy mozna zaprojektować szambo w takim budynku gdy odległość do
    kanalizacji wynosi circa 40m?

  • 2. Data: 2009-01-26 08:47:59
    Temat: Re: szambo a kanalizacja w Warszawie
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > napisał, ze szambo bedzie wywozone raz na 2 dni.
    > A pytanie: czy mozna zaprojektować szambo w takim budynku gdy odległość do

    Z własnych doświadczeń - w Warszawie masz marne szanse na zrobienie bloku z
    szambem.

  • 3. Data: 2009-01-26 11:40:30
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    wiadomości news:497d78da$0$29384$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z własnych doświadczeń - w Warszawie masz marne szanse na zrobienie bloku
    > z szambem.

    Mam nadzieje. W tym wypadku chodzi o zablokowanie wydania pozwolenia na
    budowę. Inwestor jest "szemrany". Sasiedzi są przerażeni tym co ma stanąć
    obok ich domków. Na razie elektrownia nie zapewnia wystarczajacej mocy. Ale
    jak wiadomo niektórym pomagają nawet sciany w urzedach.
    Ale cały czas nie wiem jak daleko musi byc kanalizacja od działki, żeby
    mozna było zbudować szambo.

  • 4. Data: 2009-01-26 16:12:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale jak wiadomo niektórym pomagają nawet sciany w urzedach.
    > Ale cały czas nie wiem jak daleko musi byc kanalizacja od działki, żeby

    Ale takie dywagacje dotyczą raczej zabudowy jednorodzinnej. Jeszcze nie
    widziałem wielorodzinnej z szmbami. Wprawdzie jeden tak kombinował, ale
    budynek nie został odebrany.

  • 5. Data: 2009-01-26 23:09:44
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]

    > Znajduje się przy ulicy pod która biegnie prywatna kanalizacja. Inwestor
    > chciał uzgodnić z MPWiK warunki na co firma odpowiedziała, że tym

    No to zgłosić się musisz do właściciela tej kanalizacji, ZUD powinien
    wiedzieć kto to.
    Oczywiście musi ta kanalizacja się nadawać, tzn. moze się okazać że to np.
    deszczówka, albo średnica za mała, albo z płytko itd.
    Albo prywatny poziadacz kanalizy może sobie nie życzyć podłączenia...

> [...]
    > zbudować szambo. Zeby bylo taniej w projekcie narysowal szambo 10m3.
    > Nadmieniam ze inwestor chce zbudowac dom 15 mieszkaniowy i napisał, ze

    Nierealistyczny coś ten projekt. Wspólnota mieszkaniowa tego budynku
    przeklnie inwestora...
    Nawet jeśli szambo powstanie to zapewne w rok po oddaniu powstanie te 40m
    kanalizacji za środki tego co to szambo będzie musiał "durch a ciengiem"
    wywozić.

    > A pytanie: czy mozna zaprojektować szambo w takim budynku gdy odległość do
    > kanalizacji wynosi circa 40m?

    A w warunkach zabudowy co jest napisane?
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 6. Data: 2009-01-27 21:35:37
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    > widziałem wielorodzinnej z szmbami.
    Znam taki budynek odebrany na 150-200 mieszkan,
    w "miescie spotkan"... bo odbiór kanalizacji w okolicy sie opoznia o 2
    lata...
    a na etapie pozwolenia na budowe lat temu kilka...wydawało sie ze bedzie
    kanalizacja;

  • 7. Data: 2009-01-27 22:29:33
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > deszczówka, albo średnica za mała, albo z płytko itd.
    > Albo prywatny poziadacz kanalizy może sobie nie życzyć podłączenia...

    Własciciela nie ma. kanalizacja została wybudowana za Niemca w czasie IIWŚ.
    Teraz nikt sie do niej nie przyznaje. Domy budowane do poczatku lat 90-tych
    podłaczały sie na dziko.

> [...]
    > kanalizacji za środki tego co to szambo będzie musiał "durch a ciengiem"

    Inwestor ma dojscia w architekturze. Kupił działkę, jetst na etapie
    zalatwiania pozwolenia na budowe. sasiedzi dostali zawiadomienie i jak
    uderzyli do architektury to papiery sa akurat gdzie indziej ale wiemy, o
    szambie.

    > A w warunkach zabudowy co jest napisane?

    Ma byc szambo.

  • 8. Data: 2009-01-29 09:31:19
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Piotr Maksymowicz pisze:
> [...]
    > zalatwiania pozwolenia na budowe. sasiedzi dostali zawiadomienie i jak
    > uderzyli do architektury to papiery sa akurat gdzie indziej ale wiemy, o

    pewnie inwestor ma firmę ascenizacyjną - będzie szambo wybierał co 2 dni
    - dobry biznes