  • 31. Data: 2013-12-07 09:01:50
    Temat: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-05 17:52, r...@g...com pisze:
    > Prąd by i tak pewnie zdrożał.

    Prąd BĘDZIE DROŻAŁ. Nie ma na to siły. Źródła nieodnawialne się nie
    odnawiają. Właśnie wykopujemy tani (droższy niż importowany np. z Rosji)
    węgiel. Jak go wykopiemy, to sam się z niczego nie zrobi.

    M.

  • 32. Data: 2013-12-07 09:04:39
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-05 09:42, Maniek4 pisze:

    > A jak maja podchodzic? Prosze zaprojektowac zeby bylo drogo? :-)

    Żebyście wiedzieli jaką miałem kłótnię z architektem, który w projekcie
    dał 6cm styropianu na gruncie. Na sugestię żeby dać 10cm stwierdził, że
    6cm jest i tak powyżej normy. Potem było już tylko gorzej, bo
    udowadniał, że to w zupełności wystarczy do podłogówki, bo normy .... :-)

    M.

  • 33. Data: 2013-12-07 09:09:26
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-05 22:04, Maniek4 pisze:

    > No OK, ale tanio nie musi oznaczac zle. Z ociepleniem to jest tak, ze
    > zwiekszenie grubosci izolacji ma sens do pewnego momentu, powyzej
    > ktorego duzego znaczenia nabieraja poczatkowo mniej znaczace elementy,
    > jak drozsze okna wraz ich montazem, czy dosc drogie do usuniecia straty
    > w dol. Te szczegoly powoduja wzrost kosztow niemal w stopniu
    > geometrycznym i trudnym do uzasadnienia ekonomicznie.

    Bo efektem tego jest większe uniezależnienie się od energii z zewnątrz.
    I zgadzam się, że DZISIAJ nie ma to uzasadnienia (długi okres zwrotu).

    Natomiast jeśli Wam się wydaje, że ceny energii będą rosły stopniowo, to
    jesteście w błędzie. Ceny energii skoczą nagle (w przeciągu roku-dwóch)
    i nie da się nagle wszystkich budynków przerobić na energooszczędne. Nie
    mówiąc o tym, że koszt docieplenia zależy od ceny energii.

    Zmianę trzeba przeprowadzać wtedy, gdy energia jest bardzo tania. A
    bardzo tania jest jeszcze dzisiaj.

    M.

  • 34. Data: 2013-12-07 09:14:33
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-05 09:40, Maniek4 pisze:
> [...]
    go-biura-antykorupcyjnego-zawiadomienie-o-podejrzeni
    u-popelnienia-przestepstwa

    > Z deszczu pod rynne...
    > Dotarlem do wentylacji grawitacyjnej i na wiecej szkoda czasu.
    > Koszt ogrzewania samego powietrza przy wentylacji grawitacyjnej to wg.
    > autora 20,25/m^2 w skali roku przyjmujac ogrzewanie gazowe. Kurcze tez
    > mam gaz. Dom ponad 200m^2, a za sezon grzewczy place jakies trzy tyski
    > pewnie z kawalkiem malym. Wg. wyliczen doktora autora powinienem co
    > najmniej (20,25*200=4050) cztery tysie za sama wentylacje placic.
    > Wychodzi na to, ze krytykowana w tym tekscie i zastosowana u mnie
    > ceramika poryzowana ma przenikalnosc rowna 0, a wentylacja grawitacyjna
> [...]

    Ależ w artykule jest bardzo wyraźnie napisane jakie są przyjęte
    założenia. Założeniem jest 1 wymiana powietrza w pomieszczeniu na
    godzinę. Zapewniasz tyle przy swojej wentylacji grawitacyjne?

    Jak będziesz miał mniej wymian i szczelne okna zamknięte na głucho, to
    koszt będziesz miał mniejszy. I tak zapewne jest u ciebie.

    M.

  • 35. Data: 2013-12-07 09:17:12
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-05 10:46, Adam pisze:
> [...]
    jest to równowartość flaszki rocznie. Ci co mają swoje domy w OZC moga zrobic
    odpowiednią symulację.

> [...]
    > = ~52-55W *k.
    >
    > I teraz np. dolozenie kolejnych 20cm styro zmniejszy U do jakichs pewnie
    > (strzelam) 0,08, czyli zmniejszy strate do 16W *k czyli o 8W *k, a zmiana okien
    > na trojszybowe z U = 0,8 zmniejszy strate do ~33W *k czyli az o ~20W *k - tj.
    > 2,5-3 x wiecej niz polepszenie parametrow sciany :) U mnie okna to najgorsze
    > miejsce gdzie ucieka cieplo - niestety jak kupowalem w ~2008 to nie bylo
    > odpowiednich lacznikow do wykuszy dla grubszych ram w ktore wlazlyby lepsze
    > pakiety szybowe. Minelo ledwo 5 lat a teraz mozna w podobnej cenie kupic

    Mam podobny problem. Ciepłe okna parę lat temu były koszmarnie drogie.
    Teraz kupiłbym zapewne trzyszybowe. Pozostają jeszcze okna połaciowe,
    które są do niczego. Kompletna porażka na każdym kroku.

    M.

  • 36. Data: 2013-12-07 09:22:59
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-05 09:27, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bo najczęściej te dodatkowe "pół metra ocieplenia" się nigdy nie zwróci.

    Tego nie wiesz. Możesz to policzyć przy założeniu, że koszty energii nie
    będą rosły bardzo szybko.

    A koszty energii jak zaczną rosnąć, to nie zatrzymają się tak sobie. I
    nie będzie to długotrwały wzrost. Jesteśmy na klifie EROEI i zmiana
    będzie szybka i dotkliwa.

    http://www.youtube.com/watch?v=nbG2Y-PxL_I

    > Nie ma sensu wydawać kilkudziesięciu tysięcy w dodatku na kredyt by
    > oszczędzać kilka tysięcy rocznie. Energia jest jeszcze na tyle tania że
    > domy pasywne to hobby dla bogatych którzy nie mają co robić z kasą.

    Jak będzie droga to będzie już trudno cokolwiek zrobić. I tylko Rosjanie
    wyciągną rękę po więcej kasy od nas. Już dzisiaj 70mld zł rocznie
    płacimy im za gaz i ropę. Jak cena wzrośnie dwukrotnie, to ...

    M.

  • 37. Data: 2013-12-07 09:55:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-07 09:09, M. pisze:

> [...]
    > mówiąc o tym, że koszt docieplenia zależy od ceny energii.
    >
    > Zmianę trzeba przeprowadzać wtedy, gdy energia jest bardzo tania. A

    Mi to traci jakas paranoja normalnie. Moze i energia zdrozeje, ale kto
    zagwarantuje, ze bedziemy musieli z niej korzystac w takiej ilosci? Skad
    wiesz, ze nie odkryjemy taniej energii?

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2013-12-07 09:56:59
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-05 09:40, Maniek4 pisze:

    > Wychodzi na to, ze krytykowana w tym tekscie i zastosowana u mnie
    > ceramika poryzowana ma przenikalnosc rowna 0, a wentylacja grawitacyjna
    > dziala bardzo kiepsko.

    Widzę, że nie przeczytałeś tekstu.

    Nowe normy są tak dobrane, aby dało się wybudować dom ze ścianą 1W.
    Gdyby było minimalnie mniej, to już by się nie dało. I to o chodziło z
    krytyką ceramiki.

    M.

  • 39. Data: 2013-12-07 10:08:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-07 09:14, M. pisze:

    > Ależ w artykule jest bardzo wyraźnie napisane jakie są przyjęte
    > założenia. Założeniem jest 1 wymiana powietrza w pomieszczeniu na
    > godzinę. Zapewniasz tyle przy swojej wentylacji grawitacyjne?

    To niech zaloza trzy wymiany na godzine - wyjdzie im 60zl/m^2

    > Jak będziesz miał mniej wymian i szczelne okna zamknięte na głucho, to
    > koszt będziesz miał mniejszy. I tak zapewne jest u ciebie.

    Wiesz co? Mi juz rece opadaja jak czytam o tej wentylacji. Jeszcze rok
    temu obowiazujacym trendem bylo twierdzenie, ze wentylacja grawitacyjna
    dziala za dobrze zima powodujac niepotrzebne straty. Teraz ze za slabo,
    bo nie gwarantuje jednej wymiany na godzine. Ale mniej wiecej zgadza sie
    to co napisalem, ze mam nieskonczony opor cieplny przegrod i bardzo
    kiepsko dzialajaca wentylacje. Teraz sam sie zastanow czy to wogole jest
    mozliwe. Nie rozumiem tez samego zalozenia, ze niby jedna wymiana na
    godzine. Skoro mam za malo to powinienem smierdziec, dusic sie i mieco
    wiecznie wode na szybach. Tylko czemu nie mam?
    Dlaczego nikt z grupowiczow - uzytkownikow WM nie wentyluje domu raz na
    godzine? Po co to komu?

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2013-12-07 10:22:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-07 09:56, M. pisze:

    > Widzę, że nie przeczytałeś tekstu.

    No nie przeczytalem do konca. Szkoda czasu na straszenie. Jak zechce
    podobnych emocji to poczytam Maciarewicza z rownym prawdopodobienstwem
    prawdy.

    > Nowe normy są tak dobrane, aby dało się wybudować dom ze ścianą 1W.
    > Gdyby było minimalnie mniej, to już by się nie dało. I to o chodziło z
    > krytyką ceramiki.

    Ja pisze, ze wg. podawanych danych moja krytykowana sciana ma
    nieskonczony opor, bo w zaden sposob wyliczenia kosztow wentylacji nie
    sa prawdziwe dla mojego domu. Cala reszte rozumiem doskonale i nie
    zgadzam sie z zalozeniem, ze panstwo wie lepiej czy domy trzeba bedzie
    zburzyc. Sam sie zastanow nad tym i odpowiedz sobie na pytanie, czy
    latwiej jest docieplic istniejacy nawet gdyby co, czy latwiej jest
    zburzyc i postawic nowy. To kolejny z miliona tekstow jakich pelno w
    necie o wszystkim, a poczynajac chyba od sprzedawcow odkurzaczy Rainbow.
    Byl tu juz jeden od bory.

    Pozdro.. TK