    Date: Sat, 07 Dec 2013 09:17:12 +0100
    From: "M." <...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?

    W dniu 2013-12-05 10:46, Adam pisze:
> [...]
    jest to równowartość flaszki rocznie. Ci co mają swoje domy w OZC moga zrobic
    odpowiednią symulację.

> [...]
    > = ~52-55W *k.
    >
    > I teraz np. dolozenie kolejnych 20cm styro zmniejszy U do jakichs pewnie
    > (strzelam) 0,08, czyli zmniejszy strate do 16W *k czyli o 8W *k, a zmiana okien
    > na trojszybowe z U = 0,8 zmniejszy strate do ~33W *k czyli az o ~20W *k - tj.
    > 2,5-3 x wiecej niz polepszenie parametrow sciany :) U mnie okna to najgorsze
    > miejsce gdzie ucieka cieplo - niestety jak kupowalem w ~2008 to nie bylo
    > odpowiednich lacznikow do wykuszy dla grubszych ram w ktore wlazlyby lepsze
    > pakiety szybowe. Minelo ledwo 5 lat a teraz mozna w podobnej cenie kupic

    Mam podobny problem. Ciepłe okna parę lat temu były koszmarnie drogie.
    Teraz kupiłbym zapewne trzyszybowe. Pozostają jeszcze okna połaciowe,
    które są do niczego. Kompletna porażka na każdym kroku.

    M.