    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawostka - ile docieplenia?
    Date: Sat, 07 Dec 2013 10:08:42 +0100

    W dniu 2013-12-07 09:14, M. pisze:

    > Ależ w artykule jest bardzo wyraźnie napisane jakie są przyjęte
    > założenia. Założeniem jest 1 wymiana powietrza w pomieszczeniu na
    > godzinę. Zapewniasz tyle przy swojej wentylacji grawitacyjne?

    To niech zaloza trzy wymiany na godzine - wyjdzie im 60zl/m^2

    > Jak będziesz miał mniej wymian i szczelne okna zamknięte na głucho, to
    > koszt będziesz miał mniejszy. I tak zapewne jest u ciebie.

    Wiesz co? Mi juz rece opadaja jak czytam o tej wentylacji. Jeszcze rok
    temu obowiazujacym trendem bylo twierdzenie, ze wentylacja grawitacyjna
    dziala za dobrze zima powodujac niepotrzebne straty. Teraz ze za slabo,
    bo nie gwarantuje jednej wymiany na godzine. Ale mniej wiecej zgadza sie
    to co napisalem, ze mam nieskonczony opor cieplny przegrod i bardzo
    kiepsko dzialajaca wentylacje. Teraz sam sie zastanow czy to wogole jest
    mozliwe. Nie rozumiem tez samego zalozenia, ze niby jedna wymiana na
    godzine. Skoro mam za malo to powinienem smierdziec, dusic sie i mieco
    wiecznie wode na szybach. Tylko czemu nie mam?
    Dlaczego nikt z grupowiczow - uzytkownikow WM nie wentyluje domu raz na
    godzine? Po co to komu?

    Pozdro.. TK