  • 1. Data: 2009-02-08 11:31:45
    Temat: Czy można sterować piec .. gniazdem z regulatorem czasowym
    Od: "endriu" <m...@w...pl>

    Witam , mam piec junkersa (zw 14-2 dv ae 23) z najprostrzym regulatorem bez
    czasówki
    Prowadze jeszcze budowę i korzystnie byłoby nagrzewać rankiem a w niedzielę
    w ogóle wyłączać

    Co sądzicie o najprostrzym rozwiązaniu - włączanie i wyłączanie pieca -
    gniazdem z regulatorem czasowym

    Czy można tak zepsuć piec
    Jak wygląda płynność, jakie wrażenia?

  • 2. Data: 2009-02-08 13:44:29
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja tak steruję Termetem UniCo. Jeżeli Junkers nie jest zbytnio
    przekombinowany to powinno działać.
    Logicznie biorąc projektant powinien przewidzieć coś takiego jak zanik
    napięcia i piec po powtórnym załączeniu startowałby na takich ustawieniach,
    jakie miał poprzednio
    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-08 20:40:35
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    endriu wrote:
> [...]
    > niedzielę w ogóle wyłączać
    >
    > Co sądzicie o najprostrzym rozwiązaniu - włączanie i wyłączanie pieca

    Auć, moje oczy :(

    > - gniazdem z regulatorem czasowym
    >
    > Czy można tak zepsuć piec

    Przy odrobinie pecha można. Jeśli trafi się mróz (co w zimie bywa
    zaskakująco często), to masz sporą szansę na rozwalenie kotła.
    Automatyka nie dopuści do zamarznięcia kotła. Przy wyłączonym kotle
    pozostaje modlitwa.
    Jedyne skuteczne i bezpieczne rozwiązanie, to ręczne przestawianie na
    przeciwzamrożeniową na te dwa dni.

    pozdrawiam Piotr

  • 4. Data: 2009-02-08 20:48:05
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr_Boncza" <o...@m...com> wrote in message
> [...]

    Takie chłodzenie i grzanie nic nie daje. Po włączeni musisz mury ogrzać, a
    to ci spali dużo paliwa. Ustaw na minimum i niech chodzi zamiast wyłączać.

  • 5. Data: 2009-02-09 10:32:45
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > niedzielę w ogóle wyłączać

    > Co sądzicie o najprostrzym rozwiązaniu - włączanie i wyłączanie pieca -

    Pomyśl o sterowaniu odbiornikami.
    Są głowice programowalne na grzejniki
    oraz systemy sterowania podłogówką.

  • 6. Data: 2009-02-09 14:12:28
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Tysiąc razy było, że to nieprawda. To co zużyje "więcej" przy załączeniu
    to odzyska potem przy wyłączeniu. Nazywa się to bezwładność.
    Jacek