  • 51. Data: 2010-03-16 20:33:57
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// pisze:

    > Zupełnie na budownictwie się nie znam ,

    Ja też się nie znam... :-), ale te setki, czy może więcej godzin
    spędzonych na lekturze różnych materiałów w necie i trochę zacięcia
    powoduje, że i czas i jaka taka wiedza jest.

    Robotę i tak zlecasz i zaglądasz to tu, to tam... Na bieżąco
    kontrolujesz przebieg prac... żaden problem.

    nie mam czasu jeździć ,

    Masz internet, telefon..., to w czym problem. Sporo spraw załatwisz
    zdalnie, a oni już Ci wszystko przywiozą i zładują na placu, majster się
    resztą zajmie, a Ty będziesz doglądał.

    > załatwiać i się użerać.

    Załatwianie owszem - trwa raczej długo, tak przynajmniej było u mnie,
    ale innych niedogodności z tym związanych raczej nie było. Przynajmniej
    wiem co i jak :-))). A i ludzi się poznało - przyda się w przyszłości :-))).

    Dodatkowo nie mam takich funduszy aby zbudować
    > dom i dopiero wtedy sprzedać mieszkanie ...

    Jak tam chcesz... uważam, że budowanie domu to wspaniała przygoda :-)))
    możesz kreować rzeczywistość wg własnego pomysłu, a nie brać to, co ktoś
    wymyślił.

    Fundusze to raczej sprawa drugoplanowa w tym wszystkim. Ja tam wolę
    przeżywać budowę na żywo i tworzyć swój dom, niż kupić gotowy i potem
    przerabiać, ewentualnie czuć się niekomfortowo w tym, co ktoś wymyślił,
    a mnie nie do końca pasuje.

    > Wszystko musi byc u mnie zsynchronizowane , czyli buduje się dom , mam
    > kupca na mieszkanie , kupiec wplaca mi kasę za mieszkanie a ja
    > wprowadzam sie do nowego domu ...

    No to idealistą jesteś :-)))

    Oby Ci się to udało, ja wiem, że mizerne szanse na takie...
    'zsynchrnonizowanie' :-)))

    > Nie zależy mi na wielkim domie , bo czym większy dom tym droższe
    > utrzymanie a mi zależy by było jak najtaniej utrzymać ...

    Przyjmuje się, że dom, żeby był wygodny i wystarczający, powinien mieć
    ok 30 do 40 m2 powierzchni użytkowej na mieszkańca. Koszt utrzymania
    zależy już od technologii grzewczej, ilzolacji i... tego jak będą się
    kształtowały ceny nośnikó energii w przyszłości. Zapewne większe szanse
    na lepszy dom są wtedy, kiedy sobie go przypilnujesz w czasie budowy,
    niż kiedy zawierzysz postronnym, niezainteresowanym tym bezpośrednio
    ludziom.

    Nie zapominaj, że to Ty masz w tym domu mieszkać - oni są tu tylko w
    robocie i co z tego wyjdzie w efekcie im lata koło czegoś, byle kasa się
    zgadzała :-))).

    > Może i się "łudzę"

    Też tak myślę, ale obym się mylił.

    Zrobisz jak uważasz..., ja bym jednak unikał domu budowanego z
    przeznaczeniem na sprzedaż, to już lepiej kupić dom od kogoś, kto
    zbudował, pomieszkał, a potem z jakichś tam wiadomych przyczyn sprzedaje.

    pozdr.
    robercik-us

  • 52. Data: 2010-03-16 21:01:38
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > duzo i mowie to jako wykonawca a nie jako budujacy.

    Tyle że niestety nie udało mi sie znaleźć ciekawszej oferty , nie oddalonej
    aż za daleko od Torunia.

    Licząc powiedzmy 70zł za m2 działki wychodzi taki domek w stanie pod kluczu
    (z kafelkami , podłogami , armaturą i itd , czyli gotowany do zamieszkania
    od razu) okolo 280tys ...

    Niestety ciekawszych ofert nie znalazłem , takich gdzie oddawany jest gotowy
    dom ...

    Jest mnóstwo ofert , więc chyba aż tak źle nie jest bo ludzie kupują tak
    domy ...

  • 53. Data: 2010-03-16 21:32:42
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

    Certyfikat potrzebny i konieczny jest do odbioru budynku.

    Pzdry,
    MW

  • 54. Data: 2010-03-17 08:17:02
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    To następne pytanie :)

    Firma budowlana stwierdziła że może za dopłatą około 4000tys zł
    wykonać lepsze docieplenie czyli:

    1. ściany zewnętrzne ocieplenie z 12cm za 15cm (20cm nie możliwe z
    jakiegoś powodu)
    2. podłoga z 6cm na 10cm
    3. sufit (z 15cm na 25cm wełna).

    Jednakże dach nie ma żadnego ocieplenia ...

    Jak dom zostanie oddany to nie ma szans w przyszłości umieścić na
    poddaszu płyt KG (bo tak wielkie płyty nie wejdą przez malutki otwór
    prowadzący na poddasze ;)

    Więc zostaje albo od razu wykonać ocieplenie (wełna + płyty) ale kupić
    same płyty i je tam zostawić na poddaszu.
    Tyle czy płyty te nie nasiąkną i nie stracą swoich właściwości ?

    raczek kasy na ocieplenie nie będzie i raczej bym zrobił w
    przyszłości , ale płyty by tam musiały już być ...
    Ale czy takie "leżakowanie" nic by nie szkodziło płytom ?

  • 55. Data: 2010-03-17 08:26:29
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    >To następne pytanie :)

    >Firma budowlana stwierdziła że może za dopłatą około 4000tys zł
    >wykonać lepsze docieplenie czyli:

    >1. ściany zewnętrzne ocieplenie z 12cm

    6m3 styropianu wiecej- koszt 600zł

    >2. podłoga z 6cm na 10cm

    4m3 styropianu wiecej- koszt 400zł

    >3. sufit (z 15cm na 25cm wełna).

    koszt wełny ok 1500zł

    Razem materiał 2500zł. Robota ta sama. Dlaczego wiec chcą od Ciebie 4000zł?
    Widzisz jak to jest z tymi deweloperami

    Krzysiek

  • 56. Data: 2010-03-17 08:58:00
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > 6m3 styropianu wiecej- koszt 600zďż˝

    > 4m3 styropianu wiecej- koszt 400zďż˝

    > koszt we�ny ok 1500z�
    >

    > Razem materiaďż˝ 2500zďż˝. Robota ta sama. Dlaczego wiec chcďż˝ od Ciebie 4000zďż˝?
    > Widzisz jak to jest z tymi deweloperami

    A skąd wiesz ile więcej by poszło materiału ? patrzyłeś na
    specyfikacje (kosztorys) ???

  • 57. Data: 2010-03-17 09:17:08
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...

> [...]
    > 4000zďż˝?
    > Widzisz jak to jest z tymi deweloperami

    A skąd wiesz ile więcej by poszło materiału ? patrzyłeś na

    kris patrzy na projekt
    a reszta to czysta matematyka
    BTW ciekawe jak wyglada umowa z takim deweloperem
    bo plan dzialania masz niezly ale jest w nim tyle niewiadomych ze wydaje mi
    sie malo realny.
    Czy daje gwarancje niezmiennosci ceny?
    A co zrobisz jak np. nagle ceny domow w tej okolicy podskocza? bo np. bedzie
    nowa droga czy most?
    Podejzewam ze na dom bedziesz czekal kolo roku a to masa czasu wiele moze
    sie zdazyc.
    A deweloper jak mu ceny podskocza o 100k na domu poprostu oleje cie...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 58. Data: 2010-03-17 09:40:28
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    To nie jest developer.

    Wystarczy poczytać :)

    www.setler.pl

    Podpsiuje się umowę. Ceny są podane. Wpłaca się zaliczkę a resztę po
    zakończeniu inwestycji.
    Cena jest określona od razu.

    Zmiana ceny od razu może skutkować rozwiązaniem umowy , czyli zaliczkę
    musi oddać wykonawca.

    To inne pytanie :)

    Powiedzmy że kupiłbym działkę. W tamtej okolicy widzę działki na
    sprzedaż.

    Ile by kosztowało wybudowanie takiego domu jak chce pod "klucz" ;)
    przez Ciebie ...

    Tyle że no właśnie , dla mnie jako klienta to też tylko "wiara" że
    będzie taniej i lepiej niż u innego wykonawcy ...

  • 59. Data: 2010-03-17 10:22:09
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Poczytalem, jak zwal tak zwal,
    nic nie maja na stronie odnosnie umowy i gwarancji cen, zreszta w cuda nie
    wierze, napewno sie zabezpieczyli od wzrostu cen czy zmiany VAT.

[...]

    generalnie szkieletowka jest 15-20% tansza, przy wiekszosci projektow u mnie
    sa aktualne ceny stanu surowego zamknietego, zostaje wykonczeniowka i
    instalacje, ale daje to jakies pojecie o kosztach. Pod klucz jeszcze nie
    przekroczylem 2500/m2 nawet w Warszawie. Dojda oczywiscie koszty przylaczy
    ale to w tej okolicy max 10k pln.

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 60. Data: 2010-03-17 10:25:37
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    [cut]
    oczywiscie zapomnialem o najwazniejszym...
    bo dla mnie to oczywiste...
    od otrzymania pozwolenia na budowe do zamieszkania max 4 miesiace.

    Andrzej