  • 31. Data: 2009-06-18 07:11:36
    Temat: Re: Czy to dobra cena?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:5l8245435m7z$.6zl5qa20c82a.dlg@40tude.net...

> [...]
    > oglądałeś gotową otynkowaną elewacje i pod jakimi kątami padania światła,
    > jesteś pewien że tynk równo zatarty i nie ma przebarwień? Wiesz czy masz
    > dobrze obrobione okna i poprawnie założone parapety? Tego nie da sie
    > stwierdzić w jeden dzień, a szczególnie tego samego dnia kiedy było
    > robione.
    >
    > To że ładnie wygląda na pierwszy rzut oka nie oznacza zupełnie NIC. Ale że
    > ludzie kupują oczami, to ciągle sie widzi na grupach i forach posty typu
    > "zrobione bardzo dobrze", szkoda tylko ze to tak naprawde nie ma żadnej

    Ale skoro inwestorowi się podoba to najważniejsze. Inwestor nie ma
    zastrzezeń to jest git. Przecież pózniej nikt nie będzie z halogenem po tej
    elewacji latał. Jeśli wyglada dobrze to najważniejsze(wystarczy popatrzeć
    jak słońce przyświeci na elewację)- no żeby tylko jakieś fuszerki nie były
    zamaskowane ale to można wychwycić w trakcie prac- dlatego trzeba samemu
    kontrolować wykonawce. Nie ufać kierbudom i wykonawcom tylko samemu
    przyglądać się jak jest robione.
    Zrobienie elewacja to nie budowa promu kosmicznego- jest to zadanie
    stosunkowo proste(jak cały proces budowy zresztą)

    Krzysiek

  • 32. Data: 2009-06-18 07:19:15
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ostatnio miałem na budowie fachowców od struktury. Z polecenia, robią
    > docieplenia od 15 lat. Pytam jaka cena za metr baranka 2mm z baumita
    > silikonowego. Facet zaczął od tego, że on robotę ma i wcale nie musi u
    > mnie robić. Zrobił wykład na temat różnych rodzai tynku, kleju, kołkowania
    > itp.
    > Na koniec powiedział cenę: 30zł za m2.

    8-12 zł za maszynowe położenie tynku u nas liczą.
    30zł+50za styro to facet jaj sobie robił(za styro 25zł max)- chyba że podał
    Tobie cenę z materiałem to by się zgadzała.

    >Za strukturę, bo styropian, siatka i klej u nich kosztuje dodatkowe 50zł.
    >Usiadłem. Za 30zł to mi lokalny skład oferuje wykonanie z materiałem :)
    > No to struktura poczeka do przyszłego roku...
    Ten tynk cienkowarstwowy EOS Tytan się chyba nazywa- ok 60-70zł kosztuje
    wiaderko(16kg) i starcza na 9metrów
    200metrów elewacji to koszt materiału 1500zł i koszt robocizny -2000zł. A
    wydajność jest taka jak producent nmapisał bo nakładane pistoletem to strat
    materiału prawie żadnych nie ma. Ostatnio widziałem kilka budynków tak
    zrobione- wygląda dobrze i prawie sie zdecydowałem robić to u siebie- tym
    bardziej że robocizne bede miał za 8zł. Trzeba tylko dokładnie
    zabezpieczyć/okleić okna itp aby nie poparali.

    Krzysiek

  • 33. Data: 2009-06-18 07:49:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, jasne. Co proponuje? Jeżeli cena Ci pasuje i stać Cie na tą
    > ekipę

    Nie wiem czy mi pasuje. Na razie badam grunt.
    Nie znam cen za takie usługi, stąd pytanie, czy wydaje się rozsądna.

    > Co Ci da świadomość że pan Zenek w Koziej Wólce zapłacił 5
    > zł mniej albo 10 zł więcej?

    Dlatego podałem rejon.

  • 34. Data: 2009-06-18 11:18:54
    Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl>

    > Co za pierdoły. Akurat styropian termoorganiki jest koszmarnie krzywy,
    > chyba coś ściemniają z tym sezonowaniem. Każda płyta ich styro jest
    > wygięta i ma brzuch na środku, co śmieszniejsze oni to dopuszczają bo
    > takie mają ustalone przez siebie normy.

    ja ocieplałem 1,5 roku temu, termoorganiką - nie zauważyłem takich wad, być
    może trafiłeś na jaką wadliwą serie :((( lub popsuli sie teraz...

    pozdr
    gregor

  • 35. Data: 2009-06-18 16:09:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 07:28:10 +0200, Bartek napisał(a):

> [...]
    > docieplenia od 15 lat. Pytam jaka cena za metr baranka 2mm z baumita
    > silikonowego. Facet zaczął od tego, że on robotę ma i wcale nie musi u mnie

    No i masz odpowiedź skąd taka cena... Skoro gość ma roboty full, to co mu
    szkodzi rzucić cene 3x wyższą niż normalnie :) Nic nie traci, a jak klient
    chwyci to moze tylko zyskać, i to sporo :) Taki "złoty strzał".

    --
    best regards,
    scream

  • 36. Data: 2009-06-18 20:18:44
    Od: "Wrk" <n...@o...pl>

> [...]
    > ludzie kupują oczami, to ciągle sie widzi na grupach i forach posty typu
    > "zrobione bardzo dobrze", szkoda tylko ze to tak naprawde nie ma żadnej

    Rozmowa była o cenie robocizny. Czy płacąc 50zł/m2 mam chociaż
    cień szansy, że będzie zrobione lepiej? Nie mam.

    I w jedym i w drugim przypadku mam gwarancję na piśmie i odbiór
    kierownika budowy.

    Więc płacę 30zł/m2 zamiast 50zł/m2.

    Pozdrawiam!

  • 37. Data: 2009-06-19 05:22:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Wrk" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cień szansy, że będzie zrobione lepiej? Nie mam.
    >
    > I w jedym i w drugim przypadku mam gwarancję na piśmie i odbiór

    Dokładnie tak.

    Kris

  • 38. Data: 2009-06-20 21:13:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "scream" <n...@p...pl> wrote:

    > No i masz odpowiedź skąd taka cena... Skoro gość ma roboty full, to co mu
    > szkodzi rzucić cene 3x wyższą niż normalnie :) Nic nie traci, a jak klient
    > chwyci to moze tylko zyskać, i to sporo :) Taki "złoty strzał".

    To nie tak. Znam ludzi, którym robił ocieplenie i potwierdzili, że jest
    bardzo drogi.

    --
    Bartek

  • 39. Data: 2009-06-20 23:12:01
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Darek <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > na wykonawcow ale gdzies trzeba wyposrodkowac swoje wymagania
    > i rozsadek.
    >
    > Po Twoich postach wydaje sie ze oczekujesz od wykonawcy (bardzo czesto
    > prostego czlowieka - bez urazy dla wykonawcow - choc nie musi to byc
    > regula),
    > ze beda pisac rozprawe naukowa na temat twojej budowy, poswiecajac
    > teoretyzowaniu
    > ilesc dni.
    > Jezeli masz takie wymagania to nie da rady pogodzic stosunkowo niskiej ceny
    > z perfekcyjnym wykonaniem poprzedzonym wywodami naukowymi...

    No i ta...Gdynia~~~~....