eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?

  • 41. Data: 2013-05-21 09:10:13
    Temat: Re: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 08:34:55 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Ergie w ogole pisze jakby zupelnie zycia ani budowy nie znal. Albo udaje.

    Nie, to wy piszecie jakby egoizm był waszym pierwszym prawem. Ja jestem projektantem
    energetyki i na szczescie na takich jak wy trafiam rzadko.
    Wiedac społeczenstwu jeszcze daleko do mędrkow w internecie :)
    Sytuacja jest analogiczna - gdyby energetyka powszechnie płaciła za wbudowanie sieci
    to żadania finansowe byłby coraz wyższe, w efekcie przesył musiałby podrożeć a każda
    inwestycja trwałaby lata. A rozszerzając to na kazdy rodzaj działalnosci to jako
    społeczeństwo zakładamy sobie sznur na szyje bo kraju takich egoistów-dekli nie
    bedzie sie dalo żyć.

    Jak jestescie tacy ostrożni wpiszcie w uzgodnienie zastrzeżenia dotyczące sposobu
    wykonania robót i odtworzenia terenu, nie ma sprawy- ale żądanie kilku tysięcy za
    ułożenie paru metrów rury to kpina. Uczciwiej będzie powiedziec po prostu "nie".

    Oczywiscie inwestorowi pozostaje sądowa droga ustanowienia służebnosci przesyłu -
    odszkodowanie okresli sąd - a kwoty będą znikome - bo od wartosci kilku m2 trawnika.
    Nigdy nie musiałem isc tą drogą - zawsze udało sie dogadac.

    b.

  • 42. Data: 2013-05-21 09:49:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ale ja mam watpliwosci (uzasadnione), ze wpinajacy bedzie to mial w d**e i
    > nie zrobi tego poprawnie. A nie mam ochoty, czasu i nerwow na ciaganie go
    > po sadach.
    > Dlatego chce odszkodowanie - jako forme rekompensaty za uciazliwosci, a
    > takze na wypadek gdybym musial poprawki zrobic we wlasnym zakresie.

    A jak jednak zrobi poprawnie to oddasz? W takim razie to się nazywa wadium
    jako gwarancja dobrego wykonania i jest czasem spotykane, ale nijak nie jest
    to odszkodowanie.

    > Ktora gmina asfaltuje drogi nie nalezace do niej??

    A ta kanalizacja to prywatna?

    > Na SWOIM terenie rob pan co sie panu zywnie podoba! Na CZYIMS terenie
    > musisz sie dostosowac do warunkow jakie stawia wlasciciel tego terenu.

    Chyba że właściciel z nich zrezygnował w formie służebności lub umowy.

    > Ale dobry przyklad dales - wytlumacz dlaczego chcac zrobic wcinke w
    > jakakolwiek instalacje w drodze nalezacej do gminy musisz zalatwic i
    > OPLACIC zajecie pasa
    > drogowego (oplata za kazdy dzien!) ?

    Po to aby roboty na drodze ni trwały latami.

    > Wedlug Ciebie to powinno byc za darmo :) To jest dokladnie taka sama
    > sytuacja.

    Są dwie możliwości albo za darmo i firma która daje gwarancje skończenia w
    jakimś czasie, albo odpłatnie i każdy może prowadzić roboty. W ostatecznym
    rozrachunku druga opcja jest dla mnie tańsza. Nie ma trzeciej opcji czyli za
    darmo i kto chce bo wtedy niektórzy by rozkopali drogę i robili przyłącze
    przez miesiąc.

    > Nie podoba mi sie, ze zakladasz, ze autor jest glupkiem.

    Nie zakładam. Mógł nie on podpisywać, mógł kupić działkę już ze zrobioną
    kanalizacją itd. Jest wiele możliwości.

    > I ze do dyskusji wtracasz argumenty wyssane z palca, ktore sobie na
    > pozytek tej dyskusji sam stwarzasz :)

    Nie, po prostu skoro autor nic nie napisał na temat warunków, to zakładam że
    są takie jak w znanych mi przypadkach: czyli obowiązek umożliwienia
    przyłączenia kolejnym użytkownikom.

    > j/w

    Wybacz nie nadążam. Zakładasz, że gmina go podłączyła do kanalizacji bez
    żadnych warunków?

    > Heh. Zyjesz w jakiejs utopii czy co? Zrobia byle jak i w dupie beda mieli
    > ze sie wszystko zapadnie przy pierwszych roztopach :)

    Nie to Ty piszesz o jakiejś utopii, albo się hibernowałeś 30 lat temu. Sklep
    chce jak najszybciej zacząć działać więc nie będzie ryzykował że się
    poskarży do PINB'u i wstrzyma zakończenie budowy.

    A na kolejne lata jest gwarancja.

    > A jak on tam sobie wyhodowal 10-cio letnie
    > pnacze ktore bedzie trzeba zniszczyc - to jak przywroca je do "stanu
    > poprzedniego" ? ;)

    Po pierwsze nie trzeba zniszczyć. Można przesadzić na chwilę w inne miejsce.
    Po drugie można kupić i posadzić, a po trzecie wreszcie już w pierwszym
    poście jest napisane że zapłacą za straty, więc o tym nie dyskutujemy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 43. Data: 2013-05-21 09:52:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie widzisz subtelnej różnicy.
    > Jak gmina asfaltuje, robi to w interesie właścicieli posesji, poprawiając
    > dojazd i nie niszcząc terenu posesji.
    > Market robi to tylko i wyłacznie w swoim interesie ze szkodą dla
    > właściciela posesji.

    No i za ewentualne szkody płacą ale nic ponadto.

    > Oczywiście Ty zagwarantujesz, że wszystko zostanie przywrócone do
    > poprzedniego stanu?

    Dlaczego ja mam gwarantować. Inwestor gwarantuje. Na pewno łatwiej będzie
    odzyskać pieniądze od inwestora niż od sąsiada gdyby tam powstawał dom i
    sąsiad źle odbudował drogę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2013-05-21 09:57:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 1. Uciazliwosc na czas robot

    Jak powstawała jego kanalizacja to inni mieli uciążliwość czy on płacił
    odszkodowania?

    > 2. Nie ma zadnej gwarancji, ze jasnie pan wykonawca rzeczywsicie
    > doprowadzi do stanu "sprzed" (jak juz tu wraznie napisal "uzytkownik")

    Na tym poziomie nie ma co dyskutować. Bo to są fobie - Ty po prostu
    zakładasz że będzie źle.

    > Jesli jest ktos naiwny, ze tak, to rownie dobrze mozna uznac, ze po prostu
    > daruje. Wykonawca sobie w glowie pouklada, ze to rola inwestora, inwestor,
    > ze wykonawcy.

    ROTFL. Robiłeś coś kiedyś czy tak teoretyzujesz? Inwestor nie będzie mógł
    zakończyć budowy przed przywróceniem stanu pierwotnego.

    > A potem szukaj wiatru w polu.
    > Powiedz - jestes wykonawca, takim co nabiera ludzi i psuje im podworka?

    Nie, nie jestem ani takim co psuje ani takim co nie psuje. Co to ma do
    rzeczy?

    Aha znowu ze skrajności w skrajność.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2013-05-21 10:01:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > Ty chyba nigdy nie miałeś działki i nie zdajesz sobie sprawy ile trzeba
    > nakładów pracy aby uzyskać określony stan.

    Oczywiście - Ty wiesz lepiej co ja miałem.

    > Nawet wyhodowanie trawy wymaga 2-3 lat pracy, aby się dobrze ukorzeniła.

    A o trawie z rolki słyszał?

    > Żeby móc ją pielęgnować teren musi być równy, aby można było wjechać
    > kosiarką. Po pracy koparką pozostaje pobojowisko, a po jakimś czasie
    > miejsca wykopów osiadają i tworzą się nierówności.

    Ja grunt nie był zagęszczany to tak, ale nie ma powodu by go nie zagęszczać.

    > Ułożenie kostki wymaga wyrównania i utwardzenia całego terenu. Jak
    > zerwiesz fragment kosztki, wykonasz wykopy to już nigdy tej kostki nie
    > ułożysz tak, zeby się nie zapadła.

    ROTFL

    > Kosztka zawsze "siada". Tyle, że jak kłądziesz na dużej powierzchni to ona
    > osiada sównomiernie na całości.

    To ile siądzie zależy tylko i wyłącznie od zagęszczenia gruntu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2013-05-21 10:02:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >to >na kazdy rodzaj działalnosci to jako społeczeństwo zakładamy sobie
    >sznur na szyje bo kraju takich egoistów->dekli nie bedzie sie dalo żyć.

    Mam nadzieje, ze jednak nie jestes "projektantem energetyki" bo przy tej
    nieumiejetnosci czytania jaka prezentujesz, nalezaloby sie tej energetyki
    bac.

  • 47. Data: 2013-05-21 10:05:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ergie w ogole pisze jakby zupelnie zycia ani budowy nie znal. Albo udaje.

    Nie Ergie po prostu nie został hibernowany 30 lat temu i rozumie takie słowa
    jak gwarancja.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2013-05-21 10:06:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Na prośbe właściciela firmy prowadzącej roboty udzieliłem zgody na wjazd
    > przez podwórko oraz ogród, ustalając szczegóły ustnie.

    No to Twój przykład (ustne ustalenia) ma się nijak do tego wątku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2013-05-21 10:06:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak powstawała jego kanalizacja to inni mieli uciążliwość czy on płacił
    > odszkodowania?

    Jakzes miszczu ta uciazliwosc wymyslil?

    > ROTFL. Robiłeś coś kiedyś czy tak teoretyzujesz? Inwestor nie będzie mógł
    > zakończyć budowy przed przywróceniem stanu pierwotnego.

    Rozumiem, ze zarzucasz tutaj klam temu co pisze "uzytkownik"

    > Aha znowu ze skrajności w skrajność.

    Zgadzam sie manipulujesz poprzez popadanie w skrajnosc.

  • 50. Data: 2013-05-21 10:07:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dlaczego ja mam gwarantować.

    Czyli tak jak pisalem. Kolo ma gest bo nie za jego.