  • 1. Data: 2011-09-08 14:32:33
    Temat: Deszczówka zalewa
    Od: "Szolek" <m...@n...gmail.com.wytnij.to>

    Witam serdecznie.

    Znajomy, który wybudował halę z piwnicą ma problem gdy
    pada deszcz. Przy ostatnich gwałtownych ulewach, kanalizacja
    deszczowa miejska nie jest w stanie odebrać takiej ilości wody
    i efektem tego jest to, że 750m2 dachu zbiera taką ilość deszczu,
    że wybija jego własna kratka przed halą. Od razu dodam, że nie
    ma możliwości zrobić ujścia w pole, rów, etc. Jest to ścisłe centrum
    miasta.
    Wiem, że firma kessel robi zawory zwrotne na kanalizę z pompą.
    Czy istnieje może coś takiego dla deszczówki, że gdy idzie cofka,
    to zawór zamknie, a pompa wepchnie w cofkę nadmiar wody?

    Dzięki z góry.

    --
    Szolek

  • 2. Data: 2011-09-09 04:03:22
    Temat: Re: Deszczówka zalewa
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Szolek wrote:
> [...]
    > Czy istnieje może coś takiego dla deszczówki, że gdy idzie cofka,
    > to zawór zamknie, a pompa wepchnie w cofkę nadmiar wody?

    obawiam sie że musi sobie zrobić zbiornik nadmiarowy z układem pompowym,
    teraz bardzo często w warunkach dostaje sie takie zalecenia na etapie
    warunków odbioru wód opadowych z terenu do miejskiej kanalizacji.

    Nadmiar wody podczas deszczu nawalnego jest buforowany w zbiorniku i
    oddawany do kanalizacji miejskiej w dłuższym czasie.