  • 1. Data: 2011-09-08 16:37:41
    Temat: Tapetowanie pokoju
    Od: Anonim <A...@b...adresu>

    Witam
    Mam nadzieje że pomożecie mi, choć temat nie jest do końca z
    budownictwa. W bloku zająłem się remontem swojego mieszkania. Malowanie.
    Mam jeden pokój który był wytapetowany tapetą winylową. Pokój miał być
    malowany i zacząłem usuwać 8 letnią tapetę. Bezproblemowo w godzinę
    usunąłem (na sucho - rozwarstwia się tapeta) sam winyl i mam teraz
    piękny pokój który jest pokryty połową warstwy tapety - czyli papierem.
    Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku że ten pokój mogę zarówno
    malować jak i tapetować. Chodzi mi o zaoszczędzenie czasu, pod warunkiem
    że nieodbije się to na jakości. Średnio maluje chałupkę co 5 lat.

    1. Czy według Was mogę położyć na taki papier nową tapetę.

    2. Czy według Was można na taki papier położyć cienką warstwę szpachli
    (gładzi) i po wyszlifowaniu umalować pokój?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2011-09-08 18:55:34
    Temat: Re: Tapetowanie pokoju
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Anonim" <A...@b...adresu> napisał w wiadomości

> [...]
    > pokój który jest pokryty połową warstwy tapety - czyli papierem.

    > 1. Czy według Was mogę położyć na taki papier nową tapetę.

    możesz, nikt nie broni.
    Ale papier po namoknięciu klejem odejdzie. będą bąble

    > 2. Czy według Was można na taki papier położyć cienką warstwę szpachli
    > (gładzi) i po wyszlifowaniu umalować pokój?

    możesz, nikt nie broni, ale raczej odpadnie z głądzią

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-09-09 08:51:20
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-08 20:55, Irokez pisze:
    > Użytkownik "Anonim" <A...@b...adresu> napisał w wiadomości

    > możesz, nikt nie broni.
    > Ale papier po namoknięciu klejem odejdzie. będą bąble

    Nic nie namoknie - o ile ta pierwsza warstwa była położona prawidłowo.
    Tapety winylowe muszą być przesączone klejem ta warstwa to nic innego
    jak zatopiony klej w w papierze - niczym mata szklana zalana żywicą.
    Na to kładziesz kolejną warstwę tapety i będzie ok. Oczywiście o ile nie
    odchodzi gdzieś ta warstwa od ściany.

    > możesz, nikt nie broni, ale raczej odpadnie z głądzią

    Szczerze powiem nie praktykowałem szpachlowania całej powierzchni ale
    jakieś tam fragmenty uszkodzone podczas robót owszem. Ale po co ta gładź
    czy tapeta była położona na nierówną powierzchnię? - bo jeżeli o samo
    malowanie to ten papier bardzo dobrze się maluje.

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-09-09 15:22:25
    Od: Anonim <A...@b...adresu>

    W dniu 2011-09-09 10:51, Ariusz pisze:

> [...]
    > jak zatopiony klej w w papierze - niczym mata szklana zalana żywicą.
    > Na to kładziesz kolejną warstwę tapety i będzie ok. Oczywiście o ile nie

    Jest prawidłowo położona bo po kilku latach, żadnych poprawek czy też
    uszkodzeń nie było, a zmieniam bo się "...opatrzyła..." I faktycznie
    porównanie z matą szklaną jest jak najbardziej na miejscu.

> [...]
    > czy tapeta była położona na nierówną powierzchnię? - bo jeżeli o samo
    > malowanie to ten papier bardzo dobrze się maluje.

    Na ścianie są otworki po jakiś kołkach, kwiatkach itp. Jak je
    zaszpachluje to ściana będzie niejednolita i na pewno będzie to widać
    jak pomaluje, dlatego chce całość zaszpachlować cienką warstwą by była
    ściana jednorodna. Myślę że to będzie mniej pracy jakbym miał usunąć
    cały papier z klejem. Ściana - według opisów i standardów z niniejszej
    grupy jest krzywa :), Ale dla mnie jak najbardziej akceptowalna :)

    Robert

  • 5. Data: 2011-09-10 08:28:39
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Szczerze powiem nie praktykowałem szpachlowania całej powierzchni ale
    > jakieś tam fragmenty uszkodzone podczas robót owszem. Ale po co ta gładź

    Niedawno robiłem gładź, i zdzierałem tapetę. Po namoknięciu odchodziła od
    ściany.
    Gdzie nie zdarłem i kładłem gładź, to lepiło się to mokrej pacy, rolowało
    itp.. Ogólnie wqr..ło i zostawiało dziury, rysy głębokie.
    Obawiam się, że gładzenie całej powierzchni mokrym gipsem spowoduje
    zjeźdzanie papieru, bąblowanie i różne takie efekty. Zależy to też od kleju
    zastosowanego do tapet.

    --
    Irokez