  • 11. Data: 2009-02-15 13:21:09
    Temat: Re: Deweloper, a liczniki energii elektrycznej.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dokładnie jak piszesz.

    Szczęśliwie mówi o tym §185.1 Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych.

    Samodzielny lokal uzytkowy wielostanowiskowy garaż podziemny nie jest częścią wspólną
    nieruchomości, ma swoją własną KW i jest sprzedawany osobnym aktem (co zresztą
    skutkuje naliczeniem stawki VAT 22% zamiast 7%, ale to już zupełnie inna historia).
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2009-02-15 16:01:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > częścią wspólną nieruchomości, ma swoją własną KW i jest sprzedawany
    > osobnym aktem (co zresztą skutkuje naliczeniem stawki VAT 22% zamiast 7%,

    No, Amerykę odkryłeś. Gwoli ścisłości to on się nazywa niemieszkalny a nie
    użytkowy.

  • 13. Data: 2009-02-15 21:43:57
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    On się nazywa tak jak się nazywa.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-02-16 18:41:16
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Juz nie raz bywalo tak, ze developper oddawal lokal mieszkalny bez
    > indywidualnego licznika energii elektrycznej, co nie powinno miec miejsca.
    > To developper powinien podpisac umowe z zakladem elektrycznym na kazdy
    > lokal indywidualnie, a po sprzedazy, umowa jest przepisywana na nowego
    > wlasciciela.

    a co developera obchodzi prad w twoim mieszkaniu?
    prad to medium takie jak kablowka czy telefon, myslisz ze developer ma
    zawierac za ciebie umowe np z tpsa a pozniej ja przepisywac na ciebie?
    prawidlowym postepowaniem jest oddanie mieszkanie bez podlaczonego pradu, a
    ty sobie podpisiujesz umowe z dostawca energi(masz roznych do wyboru) i to
    jest tylko i wylacznie twoja sprawa.

    developer nie powinien byc strona w zawieraniu umowy pomiedzy toba z ZE.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 15. Data: 2009-02-16 20:49:26
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    I pewnie jeszcze po co deweloper ma ciagnąć jakiekolwiek kable czy wykonywać
    przyłącze ;-))
    Przyjdzie elektrownia i poprzykleja kable :-D
    JaC

    -----

> [...]
    ciebie umowe np z tpsa a pozniej ja przepisywac na ciebie?
    > prawidlowym postepowaniem jest oddanie mieszkanie bez podlaczonego pradu, a ty
    sobie podpisiujesz umowe z dostawca energi i to jest tylko i wylacznie twoja sprawa.

  • 16. Data: 2009-02-16 20:58:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

    > a co developera obchodzi prad w twoim mieszkaniu?
    > prad to medium takie jak kablowka czy telefon, myslisz ze developer ma

    Nieprawda. To medum obowiazkowe, bez zapewnienia którego nie dostaniesz
    pozwolenia na budowę.

    >developer nie powinien byc strona w zawieraniu umowy pomiedzy toba z ZE.

    Umowy na pobór energii - nie. Na zapewnienie dostawy i warunki
    przyłączenia - tak.

  • 17. Data: 2009-02-17 19:59:19
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Nieprawda. To medum obowiazkowe, bez zapewnienia którego nie dostaniesz
    > pozwolenia na budowę.

    ale przeciez ja nie mowie o braku pradu :)
    oczywiscie ze przylacze musi byc(pozwolnie na budowe, plus prad potrzebny na
    budowie :)
    do tego sam przylacz plus licznik na caly blok oraz doprowadzenie pradu do
    skrzynki przed mieszkaniem to rowniez obowiazek developera.
    ale na twoim bezpieczniku przed licznikiem jego obowiazek dostarczenia pradu
    sie konczy.

    > Umowy na pobór energii - nie. Na zapewnienie dostawy i warunki
    > przyłączenia - tak.

    nigdzie nie pisalaem ze dostawa i przylacze developera nie
    interesuje(przeciez pozwolenie na budowe i odbior budynku tego wymaga:)
    prostowalem tylko glupoty jakie niektorzy wypisuja ze licznik do mieszkania
    oraz podpisani umowy z ZE na dostawe pradu do mieszkania to obowiazek
    developera.
    umowe z ZE na dostarczanie energi(a tym samym montaz licznika) do lokalu
    podpisuje wlasciciel a nie developer.

    --
    pzdr
    piotrek