  • 1. Data: 2009-02-13 10:48:42
    Temat: Deweloper, a liczniki energii elektrycznej.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Deweloper nie zainstalował liczników energii pobieranej przez garaż podziemny.

    Garaż jest samodzielnym lokalem uzytkowym we współwłasności jego uzytkowników, będzie
    miał osobną KW itp.

    Którym przepisem uderzyć w dewelopera, żey zainstalował liczniki energii na koszt
    swój lub wykonawcy?

    Nie widze powodu, dla którego ten koszt powinna ponosić wspólnota mieszkaniowa już po
    odebraniu garazy do uzytkowania.
    JaC

  • 2. Data: 2009-02-13 11:28:07
    Temat: Re: Deweloper, a liczniki energii elektrycznej.
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie widze powodu, dla którego ten koszt powinna ponosić wspólnota
    > mieszkaniowa już po odebraniu garazy do uzytkowania.

    A koszt eksploatacji miejsc parkingowych nie obejmie również kosztu zużycia
    prądu?

  • 3. Data: 2009-02-13 18:17:56
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

    > A koszt eksploatacji miejsc parkingowych nie obejmie również kosztu
    > zużycia
    > prądu?

    a zastanowiles sie co jest w przypadku, gdy nie wszyscy maja wykupione
    miejsce parkingowe?
    podlicznik na garaze powinien byc zamontowany przed oddaniem do uzytku
    mieszkancow
    bo jak niby maja sie rozliczac z energii elektrycznej? wrzucajac te koszty
    do jednego wora z energia elektryczna z czesci wspolnych?

  • 4. Data: 2009-02-13 18:23:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "karlos" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > a zastanowiles sie co jest w przypadku, gdy nie wszyscy maja wykupione
    > miejsce parkingowe?

    Proste - nie płacą za eksploatację parkingu.

> [...]
    > bo jak niby maja sie rozliczac z energii elektrycznej? wrzucajac te koszty
    > do jednego wora z energia elektryczna z czesci wspolnych?

    To jest tylko problem podziału kosztu energii dla części wspólnych. A ze
    developerzy tego nie robią? Ja nawet nie mam jeszcze licznika dla mieszkania
    a co dopiero dla garażu.

  • 5. Data: 2009-02-14 07:07:53
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

    > Proste - nie płacą za eksploatację parkingu.
    no nie takie proste, bo energia elektryczna tez jest czescia wchodzaca w
    sklad kosztow utrzymania parkingu
    bez podlicznika nie mozna bedzie tego wydzielic

    > To jest tylko problem podziału kosztu energii dla części wspólnych. A ze
    > developerzy tego nie robią? Ja nawet nie mam jeszcze licznika dla
    > mieszkania a co dopiero dla garażu.

    widocznie masz do du.. swojego developera skoro jeszcze nie masz licznika
    lokalowego i do czescie wspolnych
    garaze nie sa czescia wspolna! aa i tak na przyszlosc (bo domyslam sie, ze
    bedziecie zawiazywac wspolnote) radze odzielic koszty utrzymania garazu od
    kosztow czesci wspolnych
    walczcie z developerem o swoje, bo pozniej tylkiem sie wypnie
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-02-14 08:42:39
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > no nie takie proste, bo energia elektryczna tez jest czescia wchodzaca w
    > sklad kosztow utrzymania parkingu
    > bez podlicznika nie mozna bedzie tego wydzielic

    Skoro obecnie płacę tzw. czynsz budowlany bez rozliczania kosztów
    oświetlenia, wody i ogrzewania to zawsze jest jakiś sposób na kalkulację
    kosztów utrzymania.

    > widocznie masz do du.. swojego developera skoro jeszcze nie masz licznika
    > lokalowego i do czescie wspolnych

    A to developer zakłada liczniki? Mi się wydawało ze to działka dostawcy
    energii.

> [...]
    > kosztow czesci wspolnych
    > walczcie z developerem o swoje, bo pozniej tylkiem sie wypnie

    Na razie to developer nie może się pozbierać z oddaniem budynku do
    użytkowania. Na resztę przyjdzie pora później.

  • 7. Data: 2009-02-14 15:21:39
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > A to developer zakłada liczniki? Mi się wydawało ze to działka dostawcy
    > energii.

    dokladnie tak.
    developer niema nic wspolnego z licznikami na mieszkania.
    to jest obowiazek dostawcy energi.
    wlasciciel mieszkania podpisuje umowe z dostawca energi i na tej podstawie
    jest przylaczany prad.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 8. Data: 2009-02-14 16:03:17
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No dobrze, to teraz sobie wyobraź, że Twój deweloper podłączył lokal mieszkalny
    Twoich sąsiadów z piętra pod prąd "administracyjny", a dla zagmatwania jeszcze tak
    sprytnie projektant rozrysował, a wykonawca wykonał instalację, że oświetlenie górne
    u sąsiada podłączmnoe jest pod zasilanie oświetlenia klatek schodowych (każdy pokój
    pod inną klatkę!), gniazdka w pokojach sąsiada pod zasilanie wind, a pomieszczenia
    mokre sąsiada pod oswietlenie zewnetrzne terenu.
    I co zrobi zakład energetyczny?
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-02-14 19:17:14
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

> [...]
    > to jest obowiazek dostawcy energi.
    > wlasciciel mieszkania podpisuje umowe z dostawca energi i na tej podstawie

    Tutaj Ameryki nie odkryles, oczywiscie, ze obowiazkiem dostawcy energii jest
    fizyczne zamontowanie urzadzenia pomiarowego.
    Juz nie raz bywalo tak, ze developper oddawal lokal mieszkalny bez
    indywidualnego licznika energii elektrycznej, co nie powinno miec miejsca.
    To developper powinien podpisac umowe z zakladem elektrycznym na kazdy lokal
    indywidualnie, a po sprzedazy, umowa jest przepisywana na nowego
    wlasciciela.
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-02-14 19:44:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    karlos pisze:

    > Tutaj Ameryki nie odkryles, oczywiscie, ze obowiazkiem dostawcy energii jest
    > fizyczne zamontowanie urzadzenia pomiarowego.

    Tylko że wątek dotyczył garażu który ma wielu właścicieli.

    Jak rozumiem chodzi o podlicznik który umożliwi oddzielenie kosztów
    energii zużytej w garażu od tej zużytej w innych częściach wspólnych -
    a to już nie są kulki zakładu energetycznego.

    --
    spp