  • 101. Data: 2014-02-28 08:45:04
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    news:lenr98$5s9$9@dont-email.me...

    > a potrafisz to wykazać? czy tylko pbędziesz powtarzał za niedouczonymi
    > dziennikarzami?

    dziennikarze podają to za GUSem. Nawet ci z wybiórczej, których ciezko
    zaliczyc do wrogów obecnego systemu.

    b.

  • 102. Data: 2014-02-28 09:05:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > chyba coś ci szwankuje...

    Co szwankuje? PKB rośnie, średnie pensje rosną szybciej od inflacji, majątki
    rosną. Możemy dyskutować na temat tempa ale nie można zaprzeczać faktom że
    jest coraz lepiej.

    > pańśtwo jest tak bogate jak jego obywatele.

    No więc obywatele są coraz bogatsi.

    > jeśli pańśtwo łupi obywateli to obywatele bogacą sie wolniej.

    Nie do końca - patrz Skandynawia - wysokie podatki a ludzie szybko się
    bogacą. Najważniejsza jest wydajność pracy. Jeśli ktoś przez 8 godzin
    produkuje tyle co inny w 2 to nawet przy podatkach 10% i 50% ten drugi
    zarobi więcej.

    No ale to jest niepopularne i niepoprawne politycznie by pisać zarabiamy
    mało bo nasza wydajność jest słaba - łatwiej pisać że winni są politycy albo
    UE.

    > Europejski pomysł aby ceny nośnikó energii były bardzo wysokie jest imho
    > głupi, bo dusi gospodarkę.

    Zgadza się, ale nie ekonomiści go wymyślili tylko wojskowi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 103. Data: 2014-02-28 09:06:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 15:33:15 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Z drugiej strony: jeśliby państwu zależało na rozwiązaniu problemu
    > używania samochodów "firmowych" do celów osobistych nie związanych z DG
    > to wprowadziłoby na przykład wyraźne rozróżnienie tablic rejestracyjnych
    > samochodów "służbowych" (jak choćby w Danii).
    > I wtedy byłaby krótka piłka: podjeżdżasz pod przedszkole czy inny
    > supermarket samochodem służbowym to narażasz się na "strzał" od policji
    > czy innej straży miejskiej.
    To komuna miewała i dobra rozwiązania;),
    Za komuny tak było że "firmowe" samochody miały chyba dodatkowa literkę w rejestracji
    i jak taki pod sklepem stał to milicja od razu go trzepała.

  • 104. Data: 2014-02-28 09:16:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Wybacz Budyń nie widzę Twoich postów. (już od dłuższego czasu pewnie nasze
    > serwery się nie lubią) więc odpowiem tu tylko na to co widzę.

    a to sie ugryż :-) weź i podglądaj przez gugla

    > Po pierwsze drogi wcale nie są drogie gdy je porównać do dróg o podobnym
    > standardzie. One są drogie gdy je porównać do dróg budowanych bez ekranów
    > przejść, dla zwierząt z mniejsza ilością węzłów itd.

    Mozesz jeszcze napisac ze one własciwie to sa tanie - w porównaniu do tych
    obłożonych szczerym złotem. Tak samo nie potrzeba na nich złota jak i
    ekranów.
    One, te nasze autostrady , sa drogie miedzy innymi dzieki wspomnianym przez
    ciebie ekranom. Po jaki uj ich tak dużo?
    Norme hałasu ktos obmyślił wyśrubowaną to i dostawcy ekranów sie cieszyli.
    A społeczenstwo płaci...
    Polska 9,6mln e/km, srednią europejską 10 mln podbijają kraje z górami. A na
    litwie kosztuje 4mln. Ciekawe dlaczego .

    > Kolejna sprawa kanalizacja. Nie podam Ci liczb, bo ich akurat nie mam. W
    > praktyce każda gmina któa chciała mieć kanalizację albo już ją zrobiła
    > albo ma przyznane dofinansowanie i ją za chwilę zrobi.

    Kanalizacja jest ok.

    > Tyle jeśli chodzi o sprawy służące wszystkim nawet tym najbiedniejszym. Co
    > do innych projektów to powstało lub rozbudowało się kilka lotnisk, kilka
    > hal widowiskowych, trochę centrów konferencyjnych,kilkanaście aquaparków,
    > dziesiątki basenów i boisk. Pewnie jakiś teatr czy filharmonia też by się
    > znalazły.

    Wybudowanao rzeczy nie przynoszące dochodu, a generujące straty i
    koniecznosc spłaty kredytów. Nie stac nas na to.

    > Tak wiem, że z jednej strony to "kiepskie" inwestycje bo służą tylko
    > wybranym, ale budowaliśmy to w znacznej mierze za kasę z unii, a do
    > każdego unijnego dofinansowania potrzebny jest wkład własny. Warto wziąć
    > kredyt i robić cokolwiek nawet budować stadiony / aquaparki / hale
    > widowiskowe.

    Weźmy sobie taką historyjkę. Dwie firmy motoryzacyjne, duże, cos jak
    volkswagen i bmw. Firma BMW mówi do tych od VG: mamy dla was 1miliard euro
    bezzwrotnej pomocy do inwestycji. Sa dwa warunki - jest to 10 procent
    waszych kosztów i mozecie sobie za to wybudowac wyłącznie obiekty nie
    przyczyniające się do rozwoju waszej produkcji. Mozecie wziąć kredyt na
    pozostałe 9 mld i obłożyć złotem biura zarządu - wtedy od bmw jest całkiem
    za darmo 1 mld.
    Domyślasz sie ze zaden normalny zarząd firmy na taki układ nie pójdzie bo to
    położy jego firme.

    Dokładnie tak jest z finansami z unii... A my w to sie pakujemy i cieszymy
    jak muszyn z blaszki.

    > tych budowach pracują polscy robotnicy którzy tu płaca podatki, używane
    > jest polskie kruszywo,

    to kruszywo ze zbankrutowanej firmy? :/

    polski cement itd. W formie podatków bezpośrednio lub
    > pośrednio do budżetu w kolejnych latach wraca więcej niż te 30% wkładu
    > własnego. Nawet jeśli byśmy te boiska wyburzyli i zaorali to i tak
    > będziemy na tym do przodu.

    Skąd ci sie biorą takie wyliczenia ?-bezpośrednio to do każdego akwaparku i
    filharmonii musimy dopłacac, a i kredycik spłacać. Dzieki temu jestesmy
    wycyckani z kasy i gdyby wpadło komus do głowy jednak rozruszac przemysł to
    nie bedzie za co. I o to zdaje sie chodziło....

    b.

  • 105. Data: 2014-02-28 09:25:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Co szwankuje? PKB rośnie, średnie pensje rosną szybciej od inflacji,
    > majątki rosną. Możemy dyskutować na temat tempa ale nie można zaprzeczać
    > faktom że jest coraz lepiej.

    Dzieki skokowi na kase z ofe i lasów rząd nie musiał własnie ogłosic
    bankructwa. Nooo, jest super :)

    b.

  • 106. Data: 2014-02-28 09:43:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 14:49, Kris pisze:

    > Jest u nas w centrum miasta duże targowisko gdzie jest kilkadziesiąt jak nie ponad
    setka różnych małych iw iększych sklepów, sklepików i straganów. Biedronek jest 6
    chyba. Jednak większość "zatrudnionych" tam ludzi marzy o pracy w stonce jak to
    napisałeś. Mają przynajmniej wynagrodzenia na czas, umowy, urlopy itp. A lokalni
    "biznesmeni" to tylko kombinują jakby tu pracownika wykorzystać, nie zapłacić itp.

    To prawda. Ale jedynym wyjsciem jest rozwoj.
    Sa tez wcale nierzadkie przypadki placenia czesci pensji pod stolem.
    Tylko nikomu nie przyjdzie chory pomysl do glowy ustawowego wyplacania
    pensji nie mniejszej jak 5000 zyli, bo jak ustawowo tyle beda placic
    wszyscy to nie beda dawac 500 pod stolem. Koszty jak Ergie pisze i tak
    przedsiebiorcy przeniosa sobie na klientow. Jakie to proste nie prawda?
    Ale na Twoim przykladzie widzimy jakby koniec pewnego lancuszka. Tylko
    zobacz jaki jest potencjal takiej stonki? Kasjerka? Odkurzacz? Fajnie,
    ze ludzie pracuja, ale to sa proste czynnosci. Przy takiej perspektywie
    nawet nie ma po co sie uczyc.
    Kiedy bedzie wzrost, niskie bezrobocie to i wzrosnie konkurencja miedzy
    pracodawcami. Nikogo nie bedzie stac na nieszanowanie pracownika i
    niskie pensje. Tak przeciez bylo pare lat temu w czasie boomu
    gospodarczego. Inna sprawa, ze nieplacenie pensji na czas to nie tylko
    niechec pracodawcy w dzisiejszych czasach. Ale jemu tez bedzie latwiej
    jak bedzie wiecej sprzedawal. A kiedy bedzie wiecej sprzedawal? Jak
    ludzie beda mieli wiecej czy mniej?

    > Zresztą przy okazji jakiejś dyskusji z rok temu pisaliśmy o takich co to
    zatrudniają na próbę na tydzień albo inne numery
    > Jak pracowników zatrudnić na umowę śmieciową czy na czarno i nie zapłacić bo
    "przelew nie przyszedł" albo był to "okres próbny" to jest ok

    Nie Kris nie jest OK. Jak bedzie wybor pracy, czy latwa jej zmiana to
    nie bedzie takich jelopow na rynku, albo beda sami pracowali. Przepisy
    kolejne nic nie zmieniaja, poza tym, ze okazuje sie, ze jeszcze bardziej
    trzeba uscislac kolejne przepisy kolejnymi. Albo wprowadza zus od umow
    zlecenie dla niby dobra.

    > jak zwroty vatu ograniczają to lament itp.

    Bo obciazen powinno byc jak najmniej. A przepisy o ktorych mowimy
    promuja duzych. Duzy odliczy VAT od paliwa, a maly nie. No to jak tu
    chocby hipotetycznie konkurowac?

    > Pomijam że idiotyczne bywaja pomysły z ewidencjami itp. Wg mnie powinni w ogóle
    zlikwidować zwroty vatu. Ktoś tam niżej pisze wspieranie przedsiębiorców, Ty piszesz
    że dzięki przedsiębiorcom jest rozwój itp. bo płaca podatki w Polsce. Płacą albo nie
    płacą- w PITach raczej tego nie widać.

    Oj widac widac. Sieci transferuja zyski, podatki placa w rajach
    podatkowych bo tam maja siedziby. To co zostaje to podatek od pensji
    pracownikow czesto za najnizsza krajowa.

    > Weterynarze, lekarze, geodeci pisałeś - dostałeś kiedyś paragon od weterynarza czy
    innego lekarza?

    Za kazdym razem od weterynarza.

    > Od geodety dostałeś podczas budowy?

    Owszem. Ale wiem o co Ci chodzi, tylko ze to inny temat. Nie chcesz
    chyba powiedziec, ze wzorem biedronki powinnismy miec sieciowych
    geodetow, czy weterynarzy? :-)

    > 30km dalej mam nadmorska miejscowość. Pensjonaty, kwatery, dyskoteki, bary itp. Co
    prawda kase tam zarabiają tylko przez 3-4 miesiące w roku ale nie małą i do biednych
    nie należą. Uwierz mi że wiem co piszę. A w papierach wszyscy biedacy. Mało tego
    coniektórzy jako bezrobotni w kolejce po zasiłek się potrafią ustawić.

    Kris no dobrze, ale tego nie zmieni ograniczenie odliczen VAT od
    samochodu. Skarbowi po sklepach potrafia chodzic i sprawdzac paragony a
    nie potrafia po pensjonatach?
    A z drugiej strony jak taka pani prezydent opowiada, ze i tak odbuduje
    tecze na Placu Zbawiciela za kilkadziesiat tysi z nie swojej przeciez
    pensji to nie wiem czy to jest wlasciwa motywacja do uczciwego placenia
    podatkow, albo wydanie na koncert Madonny 5 mln zlotych nazywa sie
    promocja stadionu.

    > Napiszę Tobie jak dalekowzrocznie myślą nasi lokalni przedsiębiorcy. Targowisko w
    centrum miasta o którym pisałem wyżej, kilkadziesiąt sklepów itp. Bezpośrednio przy
    sklepikach są pojedyncze/podwójne miejsca parkingowe ale zajęte przez właścicieli
    sklepów;) Dla klientów jest w pobliżu parking należący do Stowarzyszenie tych
    lokalnych kupców. Zawsze praktycznie pełny bo targowisko spore w centrum miasta to
    pomimo 6 biedronek i innych Lidlów ludzie tam zakupy robią. Stowarzyszenie Kupców
    wymyśliło sobie że na parkingu parkomaty umieszczą i będą kasować za parkowanie.
    Idioci totalni. Biedronki czy inne Lidle od dużego wygodnego i darmowego parkingu
    zaczynają a lokalni przedsiębiorcy mam wrażenie że tylko myślą jak ograniczyć u
    siebie liczbę klientów. Powodzenia im życzę i jak wkrótce za 1400 w stonce wylądują
    to na własne życzenie raczej.

    No dokladnie i wcale mi takich jelopow nie zal. Nie naucza sie to
    zgnija, nie ma co ich zalowac.
    Mi generalnie chodzi o to, ze nie daje sie mozliwosci jednakowego
    rozwoju na etapie przepisow. Kto jak prowadzi biznes to juz inna sprawa.
    Sa idioci jak Ci o ktorych piszesz i sa firmy nasze polskie o zasiegu
    swiatowym. Ale nie powstaja ot tak sobie. Czesto to wieloletnia ciezka
    praca z ktorej powstaja powazne i mogace konkurowac ze swiatowymi
    gigantami firmy. Ale tego nie zrobi sie zatrudniajac kasjerki w Stonce.
    Dlatego wazna jest rodzima przedsiebiorczosc.
    Jakis czas temu byl protest przeciwko firmie bedacej wlascicielem takiej
    marki jak Reserved, Mohito itp. To polska firma, ktora przeniosla
    siedzibe do raju podatkowego po co wiadomo. Kilku idiotom to sie nie
    spodobalo i postanowili bojkotowac firme na FB. Pomine niezrozumienie
    problemu co stale prezentuje nam np. Ergie w pieknej okazalosci i nie ma
    nad czym sie za bardzo rozwodzic. Ale generalnie jest tak, ze gdybysmy
    mieli kilkaset takich firm to bylibysmy bogatym krajem w ktorym
    zatrudnia sie specjalistow, a nie kasjerki w stonce i panienki do
    ukladania ciuchow w H&M. Takie firmy moga powstac dzieki wsparciu
    rodzimych przedsiebiorstw. Wsparciu znaczy nie przeszkadzaniu przede
    wszystkim.

    Pozdro.. TK

  • 107. Data: 2014-02-28 09:55:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-27 23:20, masti pisze:

    > co rządowe agencje?

    No nic. Kto w nich pracuje?
    Nie bylo jakis czas temu zadymy z PSL'em?

    Pamietam tez jak Kaczynski po przejeciu wladzy po LSD zwolnil prezesa
    Orlenu mimo, ze ten notowal bardzo dobre wyniki. Motywacja do zwolnienia
    byla jedna tylko rzecz. O ile wyniki finansowe nie podlegaly dyskusji
    tak premier uznal, ze nie ufa prezesowi Orlenu. Po prostu nie ufa i go
    zwolnil.
    Marcinkiewiczowi zalatwili prace w banku europejskim i takie tam.
    Powiedz mi, moze jestes w stanie zatrudnic sie na stonowisku dyrektora w
    banku europejskim?
    Powstalo pare miesiecy temu jakies cialo doradcze przy rzadzie. Maja
    opracowywac projekty i cos tam cos tam. Prezes w zeszlym roku zarabial
    cos ponad 30 tysi. Nie mieli zdaje sie nawet siedziby. Miesiace mijaja i
    do dzis nie slyszymy nic o dzialalnosci tego ciala.

    Pozdro.. TK

  • 108. Data: 2014-02-28 09:59:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > czasem taniej jest pogodzić sie z pewną ilością oszustów bo oni tę kasę co
    > ja odliczą od vat wydadzą na coś innego i podatki i tak wrócą do pańśtwa.

    To prawda, ale ciągle pozostaje problem nieuczciwej konkurencji - a to
    niszczy wolny rynek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 109. Data: 2014-02-28 10:03:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-02-28 09:06, Kris wrote:
    > To komuna miewała i dobra rozwiązania;),
    > Za komuny tak było że "firmowe" samochody miały chyba dodatkowa literkę w
    rejestracji i jak taki pod sklepem stał to milicja od razu go trzepała.

    A widzisz Pan! A wszyscy tak narzekają, że komuna to samo zułoooo ;-)

    A tymczasem problem kontroli używania słuzbowych pojazdów do niecnych
    (prywatnych) celów dało się rozwiazać ;-)

    Piotrek

  • 110. Data: 2014-02-28 10:09:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-02-28 09:16, Budyń pisze:

> [...]
    > One, te nasze autostrady , sa drogie miedzy innymi dzieki wspomnianym
    > przez ciebie ekranom. Po jaki uj ich tak dużo?

    Po prostu ktos musial na tym zarobic i tyle.

    > Kanalizacja jest ok.

    Jest zdaje sie obowiazek skanalizowania wszystkich wsi do 2015 roku.
    Zadna to zasluga tego rzadu, naprawde.

    > Wybudowanao rzeczy nie przynoszące dochodu, a generujące straty i
    > koniecznosc spłaty kredytów. Nie stac nas na to.

    Bo ergie nazywa inwestycja budowe domu. Idac tym tokiem rozumowania
    inwestycja mozna nazwac boiska, czy filharmonie. hehe

> [...]
    > temu jestesmy wycyckani z kasy i gdyby wpadło komus do głowy jednak
    > rozruszac przemysł to nie bedzie za co. I o to zdaje sie chodziło....

    Nie wiem jak bardzo jeszcze moge sie zalamac czytajac argumenty Ergiego.
    I pomyslec, ze ten pouczajacy mnie o ekonomii jest potencjalnym wyborca.
    To juz teraz wiem skad takie wyniki glosowan. Wyburzyc i bedziemy do
    przodu. Ja pierdziele. Egie wez wyburz sobie dom to bedziesz do przodu.
    Przeciez odliczysz sobie ulge na dzieci z pieniedzy jakie zaplaciles w
    podatku za materialy budowlane. A to, ze kredyt? Nie stresuj sie, to tez
    przyczyni sie do Twojego rozwoju. Masz przeciez aquapark, filharmonie...
    :-DDD
    Pamieta ktos moze jakie sa prognozy kiedy stadion narodowy zacznie zarabiac?

    Pozdro.. TK