  • 121. Data: 2014-02-28 11:23:08
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 11:21:28 +0100 osobnik zwany Piotrek
    napisał:

    > Ale na czym konkretnie ten zamordyzm miałby polegać, że tak przewrotnie
    > spytam?
    >
    > Przecież "uczciwych" takie kontrole nie dotkną.

    jasne. Inwigilacji przez służby tez się nie trzeba bać bo przecież
    niewinni nie mają nic do ukrycia.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 122. Data: 2014-02-28 11:28:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-02-28 11:23, masti wrote:
    > jasne. Inwigilacji przez służby tez się nie trzeba bać bo przecież
    > niewinni nie mają nic do ukrycia.

    A coś na temat? ;-)

    Piotrek

  • 123. Data: 2014-02-28 11:33:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-27 15:10, Ergie pisze:
    > Ech, następny. Co to znaczy łupi. Zabiera i zakopuje? Te pieniądze nie
    > znikają i wrócą do obywateli w postaci zasiłków emerytur, dróg, przedszkoli
    > służby zdrowia lub obniżki podatków.
    No to po co tym durniom w ogóle coś wypłacać?? Zabrać wszystko, a potem
    wszystko do nich wróci, z miską ryżu włącznie.

    Maciek

  • 124. Data: 2014-02-28 11:37:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 10:26:19 +0100 osobnik zwany Maniek4
    > napisał:

    O widzę, z Twojego posta że Maniek ciągle odpisuje na moje posty nawet te
    nie adresowane do niego :-)
    Może jakby się wziął do pracy zamiast pisać do rzeczy których ja już i tak
    nie zobaczę to jemu też żyłoby się lepiej.

    > popatrz sobie na strukturę społeczeństwa, którą dobrze oddaje
    > współczynnik Ginniego:
    > http://i60.tinypic.com/4jqfso.jpg

    Nie publikuj takich rzeczy!
    Związkowcy z prawa i lewa twierdzą że jest inaczej i tylko bogaci się
    bogacą, a biedni biednieją więc tak jest! A każdy kto twierdzi inaczej ma w
    sypialni popiersie premiera!

    MSPANC :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 125. Data: 2014-02-28 11:40:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-27 16:55, Ergie pisze:
    > W jaki sposób one są marnowane? Pytam poważnie i lecę po popcorn :-)
    Już Ci tłumaczę na podstawie doświadczeń mojej matki, wieloletniej
    pracownicy jednego z ministerstw. Zbliża się koniec roku, została kasa
    do wydania. Wydaje się ją na cokolwiek, byle nie wróciła do budżetu, bo
    w przyszłym roku będzie mniej (skoro nie potrzeba): maluje się ściany na
    zielono (choć w zeszłym roku były malowane na niebiesko), wywala się z
    magazynu sprzęt, który nigdy nie trafił do użytku (leci do utylizacji) i
    w jego miejsce wstawia nowy, zmienia się papier firmowy (stary leci na
    przemiał). Do tego idzie parę premii dla kreatywnych likwidatorów
    problemów z nadwyżką budżetową i "kasa wróciła do obywateli". Oczywiście
    to są jakieś grosze w skali budżetu, więc z punktu widzenia ekonomii
    nawet nie powinienem o tym wspominać :->

    Maciek

  • 126. Data: 2014-02-28 11:50:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > to są jakieś grosze w skali budżetu, więc z punktu widzenia ekonomii
    > nawet nie powinienem o tym wspominać :->

    Spodziewałem się czegoś bardziej odkrywczego i spiskowego, nuda Panie, nuda!
    Podstawowe pytanie jak (skoro budżet ministerstwa / urzędu) a dodatkowe
    wpływy trafiają gdzie indziej to ministerstwo lub urząd mają te dodatkowe
    wpływy marnotrawić?

    Podpowiem szukaj tam gdzie wydatki rosną - np. wypłaty emerytur, zasiłki,
    budowa dróg. Skoro dyskutujemy o _dodatkowych_ dochodach to nie moga być
    marnotrawione w tych działach w których wydajemy coraz mniej, prawda?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 127. Data: 2014-02-28 11:59:58
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-27 14:06, Ergie pisze:
    > Sory, ale bredzisz!!!
    > Mam trójkę dzieci i od kiedy pamiętam (a trochę pamiętam) nigdy nie było
    > tyle polityki prorodzinnej co w ostatnich latach.
    > Obecnie:
    > - podatkowe ulgi na dzieci są najwyższe w historii.
    Są po prostu zajebiste. Szkoda tylko, że żeby z nich skorzystać, trzeba
    najpierw mieć niezły dochód. Jak już tak kombinujemy z VAT'em, to
    dlaczego rodzin wielodzietnych choć częściowo z niego nie zwolnić?
    Przypomnij mi ile wynosi VAT choćby na ubrania dziecięce, że o szkolnych
    podręcznikach nie wspomnę?

    > - w wielu gminach działają karty 3+ dające 50% zniżek na baseny, darmowe
    > muzea itp dla rodzin wielodzietnych.
    W wielu? To jakiś promil w skali kraju.

    > - w tym roku obniżono opłaty za przedszkola, a miejsc w przedszkolach w
    > stosunku do liczby dzieci jest więcej niż kiedykolwiek
    To raczej dlatego, że wchodzimy w fazę niżu, a nie dlatego, że powstały
    nowe miejsca. A jak już powstały, to tak jak w "moim": dorobiono grupę,
    dla której salę stworzono w ogólnodostępnej do tej pory sali
    gimnastycznej, albo oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych, które
    z warunkami przedszkolnymi często gęsto niewiele mają wspólnego.
    Wszystko po to, by realizować nową doskonale przygotowaną i wdrożoną
    reformę oświatową. Ale statystycznie wszystko jest super :->

    > - becikowe
    Zgadza się. Jest. Przy drugim dziecku akurat wystarczało na pokrycie
    opłat za poród z udziałem męża, w normalnej sali (a nie takiej
    "wielostanowiskowej" poprzedzielanej firankami) i znieczulenie, w
    państwowym szpitalu ma się rozumieć.

    > - wydłużenie urlopu macierzyńskiego, opcjonalny roczny urlop macierzyński
    Masz na myśli przywrócenie do stanu, który mieliśmy zdaje się "parę" lat
    temu. Tyle że teraz płacą za to mniejszą kasę :->

    > - dodatkowy 2 tygodniowy urlop ojcowski
    ROTFL :-D

    Maciek

  • 128. Data: 2014-02-28 12:01:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Feb 2014 11:40:03 +0100 osobnik zwany Maciek
    napisał:

    > Już Ci tłumaczę na podstawie doświadczeń mojej matki, wieloletniej
    > pracownicy jednego z ministerstw. Zbliża się koniec roku, została kasa
    > do wydania. Wydaje się ją na cokolwiek, byle nie wróciła do budżetu,

    ale wiesz, ze dokładnie tak samo działa to we wszystkich dużych firmach.
    Prywatnych również.

  • 129. Data: 2014-02-28 12:13:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-28 12:01, masti pisze:
    > ale wiesz, ze dokładnie tak samo działa to we wszystkich dużych firmach.
    > Prywatnych również.
    A widzisz "maleńką" różnicę w źródle finansowania firmy i ministerstwa?
    Jak dla mnie przedsiębiorca zarobioną przez siebie kasą może choćby
    palić w kominku. W przypadku ministra, który kasę "otrzymał" od
    obywateli, oczekiwałbym trochę większego do niej szacunku.

    Maciek

  • 130. Data: 2014-02-28 12:16:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-28 11:50, Ergie pisze:
> [...]
    > Podstawowe pytanie jak (skoro budżet ministerstwa / urzędu) a dodatkowe
    > wpływy trafiają gdzie indziej to ministerstwo lub urząd mają te dodatkowe
    Przecież napisałem, że to tylko przykład jednego z ministerstw i to
    widoczny dla szaraczków, czyli praktycznie dla wszystkich. Tak się
    rozpływa "drobna" kasa na koniec roku, ale zostaje jeszcze pozostałych
    10-11 miesięcy.

    Maciek