  • 11. Data: 2011-10-22 12:32:32
    Temat: Re: Do wszystkich, którzy mają płoty z metalowymi słupkami*
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:j7u5g7$4am$1@usenet.news.interia.pl...

    > Ja mam słupki zabetonowane już 3 lata. Na większości nawet jeszcze nie
    > zdążyłem dać kapturków. Nic się nie dzieje, mimo, że nie patrzyłem na to,
    > żeby woda miała ujście u dołu. Jedne siedzą całe w betonie, inne u dołu są
    > częściowo wbite w ziemię - po prostu nie przykładałem do tego wagi.
    >
    > A sposób ze żwirem jest jak dla mnie przerostem formy nad treścią.
    > Wystarczyłoby takie słupki, jak już się ktoś upiera, lekko wbić w ziemię.
    > Taka ilość wody jak się ewentualnie zbiera w słupku, spokojnie w ziemię
    > wsiąknie. W beton, IMHO, też.

    Ja mam slupki chyba 30 letnie, niezabetonowane, wiec da sie - przynajmniej w
    niektorych przypadkach. Pytanie - co sie dzieje u tworcy watka, ze pekaja.

  • 12. Data: 2011-10-22 16:07:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Paź, 17:47, Jacek <n...@g...com> wrote:

    > Zdziwiłem się mocno, dlaczego słupki w moim nowym płocie pękają w dolnej
    > części (profil zamknięty zabetonowany). Słupki są szczelne, przykryte
    > plastikowym dekielkiem i na dodatek zakonserwowane w środku samochodowym
    > preparatem Boll.

    Tego bolla dawales przed czy po zabetonowaniu slupkow ?? Pytam czy
    przypadkiem nie mogl on sie jakos zsunac i "zakonserwowac" beton.
    Wtedy ew. woda ze skroplin nie moglaby w niego wsiakac i sprawa bylaby
    wyjasniona :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-10-22 16:12:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Paź, 17:47, Jacek <n...@g...com> wrote:

    > Wodę, na ile się dało spuściłem wężykiem na zasadzie lewara, a słupki
    > zabetonowałem w środku, co i Wam drodzy Grupowicze polecam. Do betonu
    > dodałem środek "Mrozoplast".

    Jeszcze bym zapomnial - przeciez taki slupek mocno pracuje - zarowno
    na dlugosc jak i w przekroju - to stal, ktora sie rozciaga i kurczy w
    zaleznosci od temperatury (a dziala na niego od -25stC do +40stC lub
    wiecej jak ciemny). Wiec takie zabetonowanie nic nie daje - w
    najgorszym wypadku samo betonowanie moze spowodowac rozejscie sie tego
    slupka na szwie - jak zacznie sie kurczyc a nie bedzie miejsca.. Jak
    sie z kolei rozszerzy to masz piekna szczeline gdzie moze sie dostac
    woda ktora zamarzajac tez go rozwali. Dla mnie bezsensu - trzebabylo
    zastosowac cos innego - np. zapianowac je. Wtedy woda nie mialaby
    miejsca zeby sie skraplac. Tylko poszloby duzo piany :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-10-22 16:30:36
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    > Slupki podobno powinny dolna czesc miec niezabetonowana tj. stac na gruncie,

    > by woda spokojnie mogla sciekac do gruntu.

    > Pozdro.. TK

    Dobrze prawisz i niepotrzebnie piszesz "podobno". Tak wymaga tradycja
    budowlana, czyli wiedza budowlana przekazywana z pokolenia na pokolenie.
    Mlodzi tego nie doceniaja, malo, czesto sobie z niej kpia i potem maja za
    swoje.
    Jako uzasadnienie podaje przyklad z moich bardzo mlodych lat kiedy murarze,
    tacy jeszcze starej daty, po zamurowaniu wielkiej dziury w scianie szkoly
    wywalonej przez chyba dosc wyrosniety pocisk, robili wokol szkoly ogrodzenie.
    I juz wtedy slyszalem jak jeden drugiego opiertegotegalal, ze nie wlozyl rury
    do dziury zanim drugi nie w pi R tegolil tam lopaty betonu.
    Chyba z tych czasow pochodzi dowcip jak pani w szkole, polonistka, zwracala
    uwage murarzom aby wyrazali sie poprawnie po polsku i ze kazde zdanie powinno
    miec podmiot i orzeczenie. I ze nie powinni krzyczec tylko wyrazac swe mysli
    bardziej delikatnie. No bo dzieci to slysza.
    Murarze, zazwyczaj klnacy jak szewcy, zamiast mowic Franek wapno, Mietek
    cegla ino sie ruszaj, zaczeli mowic Franek! q..wa twoja macbyla,
    podaj 'wapienko'.
    W tych tez latach slyszalem dowcip o tym, ze dobry murarz ma dwa, te interesy
    w portkach oczywiscie, ale nie chce zanudzac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 15. Data: 2011-10-22 18:13:14
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "wolim" <n...@t...pl> wrote:

> [...]
    > ilość wody jak się ewentualnie zbiera w słupku, spokojnie w ziemię wsiąknie. W

    Zależy jaki beton. Ja zamówiłem B20 z uszczelniaczem.
    A co do słupków: pomysł z wbijaniem w glebę jest super, ale w moim przypadku
    takie słupki musiałbym przedłużyć o jakieś 70cm. Czyli z 6 metrowego odcinka
    wyszłyby 2 całe słupki i 1,6m odpadu...
    Zrobiłem tak jak "fachowiec" robił u sąsiadów: jekiel pociąłem na odcinki 1,5m z
    czego 20cm zamocowałem w betonie. U sąsiada nic nie pękło przez ostatnie 3 lub 4
    zimy, mam nadzieję, że u mnie też nic się nie stanie :)

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2011-10-22 20:54:44
    Od: mirek <f...@w...pl>

    W dniu 2011-10-21 17:47, Jacek pisze:
> [...]
    > Wodę, na ile się dało spuściłem wężykiem na zasadzie lewara, a słupki
    > zabetonowałem w środku, co i Wam drodzy Grupowicze polecam. Do betonu
    Dlatego u mnie w okolicy wszyscy robia słupki z teowników :)

  • 17. Data: 2011-10-23 11:18:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ale jak "stac na gruncie", przeciez siedza w murku?

    W sensie - slupek dluzszy od dziury w ziemi.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2011-10-23 12:46:53
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Bolla dawałem przed, i to długo przed betonowaniem.
    Zdziwiła mnie ilość wody w słupkach, bo w każdym było dobre 20-25 cm
    wody. Słupki są szczelne w sensie, że deszczówka się nie dostanie, ale
    dekielki nie są hermetyczne i powietrze może sobie spokojnie wnikać i
    uciekać, a woda, jaka się kondensuje - zostaje.
    Wątpię, żeby beton był na tyle chłonny, żeby wpić całą wodę.
    Miałem kiedy płot, gdzie słupki były z rurek a część z kątownika. Po
    jakichś 20 latach wszystkie rury co do sztuki były przeżarte na wylot a
    kątowniki były ok. Rurki miały czapeczki z betonu, a uchwyty do drutów
    były spawane - żadnych otworów.
    Jacek

  • 19. Data: 2011-10-23 18:55:27
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Nie łatwiej było wywiercić mały otworek na dole. Moje nie puchną i nie
    pękają. U rodziców maja ponad 20 lat a u mnie skromne 3 :)

  • 20. Data: 2011-10-24 10:20:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Slupki podobno powinny dolna czesc miec niezabetonowana tj. stac na
    > gruncie, by woda spokojnie mogla sciekac do gruntu.

    Nie Maniek.
    Przez 3 lata słupki stały zabetonowane a otwory od góry były zakryte
    przeciętymi na pół butlkami PET po napojach i kompletnie nic się nie działo.
    Dopiero gdy założyłem siatkę i wykonałem murki wpadł mi do głowy pomysł
    zalania środków betonem, przy czym jeszcze z pół roku stały pod butelkami a
    dopiero potem, przed zimą butelki zastąpiłem specjalnymi korkami
    plastikowymi. Od tej chwili zaczęły się problemy, więc nie sądzę aby to była
    wina że słupek nie sięga dna. Jeśli już to prędzej bym przypuszczał że woda
    jest podciągana do góry i gdy były butelki to wysychała a teraz jest
    zakorkowane i tu jest problem.

    Marek