  • 31. Data: 2011-08-18 07:25:52
    Temat: Re: Dom na raty lub więksa działka
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > A z ciekawości - gdzie się wybudowałeś? W mieście, pod miastem? Jak dużym?

    Opole
    miasto spokojna dzielnica

    cena za ar ok 20k

    poza miastem za ok 11k kupic mozna

    > Czy możesz wskazać jakieś sensowne źródło kosztorysów? Bo wyniki
    > wyszukiwarek są zdominowane przez firmy wykonujące takowe... I ciężko mi
    > zweryfikować poprawność tego, co da się znaleźć w tym tłumie.

    wyzej robercik-us podaje koszty budowy domku są bardzo realne
    ale tzw systemem gospodarczym, bo pod klucz to pewnie 2x tyle

    co do zrodla to do niedawna notowalem kazdy wydatek, ale juz mi sie
    odechcialo :)

  • 32. Data: 2011-08-18 07:35:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Budowanie parterówki to marnowanie sporej kubatury, jaką dostajesz
    > praktycznie "darmo" - właściwie tylko po kosztach wykończenia.

    Ja wiem... ???

    Sam myślałem o parterówce, ale uwarunkowania terenowe zweryfikowały moje
    zachcianki. Mam spory spadek na działce i budowanie parterówki tylko
    powiększyłoby koszt - wysokie fundamenty, a nawet piwnica, która też do
    tanich elementów domu nie należy szczególnie, że musiałbym zadbać o
    bardzo dobrą izolację przeciwwigociową.

    Co do kubatury. Mój dom ma aż 780 m3 przy powierzchni całkowitej 230 m2.
    To też chyba jest marnowanie kubatury, a dom z poddaszem użytkowym :-))).

    pozdrawiam
    Robert G

  • 33. Data: 2011-08-18 09:32:54
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Budowanie parterówki to marnowanie sporej kubatury, jaką dostajesz
    > praktycznie "darmo" - właściwie tylko po kosztach wykończenia.

    Przy parterowce nie musisz robic stropu, wiezba moze byc z wiazarow.
    Tu sie oszczedza duzo czasu i pieniedzy.

    Mysle, ze kolejny dom stawialbym parterowy.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 34. Data: 2011-08-18 10:49:27
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-18 11:32, Marras pisze:
    > Mysle, ze kolejny dom stawialbym parterowy.

    Ja tak właśnie mam.
    Wczoraj wiązary mi postawili, w sumie 2 dni roboty - 220m2 dachu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 35. Data: 2011-08-23 13:43:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A tłumaczenie, że jak będę sprzedawał...
    >
    > Jak będę sprzedawał dom i uznałbym, że wydanie 1000 zł na taki certyfikat
    > pozwoli mi podnieść cenę domu o 50 kzł, to na pewno coś takiego zrobiłbym.
    > Dla samego widzimisię urzędnika to trochę jednak za drogo - nie
    > uważasz...???

    popieram, moj kierownik chcial 600zł za ten cert. :)
    na allegro kupię, będzie taniej.

    Tez twierdził, ze jak będę chciał sprzedać, nie sądze aby ktos na to patrzył
    :)
    pozatym po co miałbym spredać om w ktore tyle pracy włożyłem

  • 36. Data: 2011-08-23 14:12:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Amir" napisał w wiadomości grup

    >popieram, moj kierownik chcial 600zł za ten cert. :)

    Mój chciał 1500 zł(a 1500 zł tez wzioł za całe "kierownikowanie" budowie)
    Ale było to w końcówce roku 2008. A w końcu nie zapłaciłem nic bo udało mi
    się papiery do odbioru złożyc 31 grudnia a certyfikaty zaczynały obowiązywać
    od 01 stycznia

    >na allegro kupię, będzie taniej.

    >Tez twierdził, ze jak będę chciał sprzedać, nie sądze aby ktos na to
    >patrzył

    Ale ten z allegro będzie identyczny jak ten Twojego kierbuda za 600zł;))

    >pozatym po co miałbym spredać om w ktore tyle pracy włożyłem

    Ja tam swój sprzedam, a jak będzie do tego certyfikat wymagany to sobie
    zamówię taki jaki mi odpowiada;))

    -- Pozdrawiam

    Kris