  • 21. Data: 2011-08-17 08:01:25
    Temat: Re: Dom na raty lub więksa działka
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    news:j2du0h$mok$1@news.onet.pl...

    > [ciach]

    > Ok 60zł za tyle faktycznie teraz robią certyfikaty- patrz Allegro.

    > Musi być legalny, gość robiacy taki certyfikat musi mieć przeciez stosowne
    > uprawnienia

    > Żeby sprzedać papier musi policzyć. A ten certyfikat to tylko kolejny nic
    > nie dajacy papier ale jest wymagany do odbioru więc trzeba robić. Z
    > poczatku pamietam chcieli za taki certyfikat nawet ponad 1000zł , teraz
    > ceny spadły poniżej 100zł
    >

    > -- Pozdrawiam
    >
    > Kris

    Nie ma szans, żeby certyfikat za 60 zł był zrobiony dobrze.
    Dobry certyfikat wymaga czasu na niego.
    60 zł minus podatek 19% to daje netto 49 zł.
    Za 49 zł nie dojedziesz na budowe, nie zweryfikujesz planów z wykonaniem i
    nie wpiszesz danych do programu.
    Chyba że ktos pracuje ponizej kosztów.
    300-500 zł to jest cena za wiedzę. 60 zł to cena za "szajs papier".

    pozdr
    przemo k.

  • 22. Data: 2011-08-17 08:22:29
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-17 10:01, Przemek pisze:
    > Nie ma szans, żeby certyfikat za 60 zł był zrobiony dobrze.

    Dobrze czyli jak?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 23. Data: 2011-08-17 08:35:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemek napisał:

    > Nie ma szans, żeby certyfikat za 60 zł był zrobiony dobrze.

    Zauważ tylko dwie drobne rzeczy...
    Po pierwsze nie jest on mi do niczego potrzebny - to tylko wymysł
    jakiegoś półinteligenta zza biurka, zatem jeśli już muszę go zrobić, to
    najlepiej jak najniższym kosztem...,
    Po drugie facet wcale nie był u mnie na budowie i wcale ani mnie, ani
    mojego domu fizycznie na oczy nie widział. Przesłałem mu po prostu link
    do galerii ze zdjęciami oraz skany wybranych dokumentów - projekt i coś
    tam jeszcze - oraz wypełniłem sam dość szczegółowy formularz.

    Jak za coś kompletnie niepotrzebnego, to te 60 zł - coś ponad 70 z
    przesyłką - to i tak dużo za dużo.

    Niestety :-/

    Skoro jednak przeszedł w nadzorze i budynek został odebrany, to znaczy,
    że certyfikat został zrobiony dobrze... Bo niby o jaką jeszcze 'dobroć'
    chodziło??? Mnie już o żadną - miało przejść i tyle.

    A tłumaczenie, że jak będę sprzedawał...

    Jak będę sprzedawał dom i uznałbym, że wydanie 1000 zł na taki
    certyfikat pozwoli mi podnieść cenę domu o 50 kzł, to na pewno coś
    takiego zrobiłbym. Dla samego widzimisię urzędnika to trochę jednak za
    drogo - nie uważasz...???

    pozdr.
    Robert G.

  • 24. Data: 2011-08-17 15:55:38
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > pozwoli mi podnieść cenę domu o 50 kzł, to na pewno coś takiego zrobiłbym.
    > Dla samego widzimisię urzędnika to trochę jednak za drogo - nie

    OK, przyznaję rację :)

    pozdr
    przemek k.

  • 25. Data: 2011-08-17 15:56:33
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    > Dobrze czyli jak?
    >
    > --
    > Pozdr.

    taki z którego dostaniesz info dla samego siebie co mógłbyś usprawnić, żeby
    obniżyć zapotrzebowanie na energię/ciepło

    pozdr
    przemek k.

  • 26. Data: 2011-08-17 18:07:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-17 17:56, Przemek wrote:
    > taki z którego dostaniesz info dla samego siebie co mógłbyś usprawnić,
    > żeby obniżyć zapotrzebowanie na energię/ciepło

    Poprawki? Troche za późno na takie rzeczy. Jak dom jest do zamieszkania
    to ten paier jest tylko problemem, który trzeba załatwić możliwie
    najtaniej.
    60zł z Allegro i po sprawie.

    To już wolałbym tę kasę przeznaczyć na badanie termowizją, choć to
    akurat więcej niż 60zl

  • 27. Data: 2011-08-18 01:18:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 11:13:29 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Natomiast spróbuj pomyśleć o nieco mniejszym, niż "wymarzony" domu,
    > który "plan minimum" spełni na parterze, ale będzie miał też łatwe do
    > adaptacji/wykończenia (może nieco podwyższone) poddasze.

    Tak jest na pewno łatwiej, ale obojgu marzy się parterówka. Zanim (i o
    ile) te marzenia przekreśli brutalna rzeczywistość, to wolę się trzymać tej
    wersji ;)

    > Kuchnia, łazienka, kotłownia i dwa pokoje to standardowy parter
    > większości projektów.

    W sumie chyba podobnie jest z częścią "dzienną" w projektach parterowych?
    Gdyby tymczasowo zaadaptować pomieszczenie przeznaczone np. na gabinet na
    sypialnię, to powinno to się sprawdzić przez jakiś czas?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2011-08-18 01:19:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 11:37:29 +0200, --=olo=-- napisał(a):

    > A dla ilu osób ten dom miałby być i czy z piętrem/poddaszem użytkowym?

    Dla 3-4 osób. Kombinuję z parterówką, więc to trochę utrudnia tytułowy
    pomysł - łatwiej ciąć dom poziomo, niż pionowo :)

    > Są projekty, które można sobie zaadaptować dla własnych potrzeb, ale tę
    > umiejętność chyba dopiero nabędziesz po budowie pierwszego domu:-) Ja mam
    > 200 m2 dla 3 osób z poddaszem a teraz bym już tylko 80-100 m2 budował i
    > partertówka bez żadnego poddasza z tanim dachem dwuspadowym a nie fikuśnymi
    > lukarnami czy oknami dachowymi. Lepiej jest budować od razu ściany i nie
    > kończyć części niż później bujać się po urzędach i załatwiać pozwolenia.

    Zdecydowanie bez poddasza (zło). Ale macie rację - druga (dłuższa)
    pielgrzymka po urzędach, druga budowa od fundamentów, kontrole... Nie. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2011-08-18 01:25:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 09:58:24 +0200, AT napisał(a):

    > Ja wyszedłem z założenia, ze działka musi byc w dobrej lokalizacji
    > chociaż mialabybyc 2x droższa.

    A z ciekawości - gdzie się wybudowałeś? W mieście, pod miastem? Jak dużym?

    > pozatym jak nie masz dużo finansów wybuduj mały domek z poddaszem użytkowym,
    > bez jego wykończenia, bez piwnicy i zrobisz to w cenie mieszkania bez
    > problemu nie licząc działki.

    Czy możesz wskazać jakieś sensowne źródło kosztorysów? Bo wyniki
    wyszukiwarek są zdominowane przez firmy wykonujące takowe... I ciężko mi
    zweryfikować poprawność tego, co da się znaleźć w tym tłumie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2011-08-18 07:15:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.08.2011 03:18, Borys Pogoreło pisze:

    > Tak jest na pewno łatwiej, ale obojgu marzy się parterówka. Zanim (i o
    > ile) te marzenia przekreśli brutalna rzeczywistość, to wolę się trzymać tej
    > wersji ;)

    Budowanie parterówki to marnowanie sporej kubatury, jaką dostajesz
    praktycznie "darmo" - właściwie tylko po kosztach wykończenia.

    > W sumie chyba podobnie jest z częścią "dzienną" w projektach parterowych?
    > Gdyby tymczasowo zaadaptować pomieszczenie przeznaczone np. na gabinet na
    > sypialnię, to powinno to się sprawdzić przez jakiś czas?

    Tylko że w tym przypadku i tak musisz wydać więcej na budowę -
    oszczędzasz tylko na wykończeniu.

    I w przypadku odłożonego "na później" poddasza możesz z reguły
    zaoszczędzić także na jego ociepleniu (w całości lub w części, w
    zależności od technologii budowy) oraz ogrzewaniu (strop nad parterem
    można ocieplić praktycznie darmo wrzucając tam pokruszone styropianowe
    odpadki z np. opakowań po lodówkach itepe - trochę tego trzeba zebrać,
    ale ludzie styropianowych odpadków pozbywają się chętnie).

    W przypadku podziału na jednym piętrze tak sztuczka się nie uda.