  • 21. Data: 2009-01-23 11:01:52
    Temat: Re: Drzwi pcv opinie
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    No cóż, ja jeszcze nie spotkałem drzwi drewnianych co by po 7-8 latach nadal
    były całkiem OK, ale z obserwacji mogę powiedzieć że duże znaczenie ma
    miejsce gdzie się znajdują drzwi zewn., a mianowicie N-S-W-E
    (Pn-PD-Wsch-Zach). Ważnym czynnikiem jest kształt bryły budynku, tzn czy
    drzwi "wystają" bardziej na zewnątrz, czy też są we wnęce osłonięte
    ścianami. Jeśli drzwi drewniane są narażone, na zmienne warunki
    atmosferyczne, to po prostu nie ma mocnych, od producenta (technologii)
    zależy tylko ile lat wytzymają. Jeśli zarówno słońce jak i deszcz rzadko
    będą te drzwi odlądać to posłużą dłużej. Po prostu znając dobre i złe strony
    poszczególnych materiałów, trzeba dobrać odpowiednie drzwi. No albo olać to
    wszystko i wziąć jakie się podobają "z dobrodziejstwem inwentarza".

    Nadmieniam iż nie jestem przeciwnikiem drzwi drewnianych. Stal i tworzywo
    też mają wiele złych stron, do niektórych zastosowań są lepsze do innych
    gorsze.

    Pozdr
    J23