  • 21. Data: 2009-02-15 19:16:08
    Temat: Re: Dylemat z oczyszczalnia
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Andrzej S. pisze:

    > Pierwszy raz widze ten pomysl z półkregami. Na pierwszy rzut oka
    > wydaje sie, ze gruba obsypka musi wyjsc taniej. Moze przyuważyłeś,
    > czy w półkregach sa powiercone dziury? (chyba nie - temu odstepy
    > takie duze). A nie ma obawy, ze wzdluz takich szczelin geowłóknina
    > peknie i pusci zwir na rure? (Wiem, rysunek jest "przerysowany",
    > ale mimo wszystko). Cos mi mówi, że jednak odpowiednie kruszywko
    > bedzie lepsze ...
    :)
    porównując oferty tej i podobnej ale z kruszywem
    to oferta tej firmy była tańsza (jeszcze zanim zaczałem się targowac:)))))
    Nie widziałem montażu drenów w stanie odkrytym ale firma ta ma na
    lokalnym rynku bardzo dobra opinię
    Zapytam jutro o szczegóły i napiszę albo poproszę aby ktoś z firmy się
    wypowiedział na grupie

    > Moi decydenci gminni wchodza w to (rozdają projekty):
    :)
    Projekt dostałem w cenie oczyszczalni
    a w gminie obiecali 50% dofinansowania
    Roślinne oczyszczanie zazwyczaj obsadzane są Trzciną pospolitą
    (Phragmites communis)
    Ona po osiagnięciu odpowiednich rozmiarów kęp w pełni wywiązuje
    się z funkcji czyszczenia ścieków nawet zimą .
    Poprzez zastosowanie sadzonek miscnathusów, ozdobnch turzyc i
    mrozoodpornych bambusów można sprawić , ze bedzie to nie tylko
    funkcjonalne ale również bardzo ozodobne.
    A po przez to , że bambusy sa zimozielone to nawet zimą w jakimś
    zakresie będą transpirowały wodę.

    > Wykonanie tego polega na przewalaniu szpadlem ziemi (a na tym sie
    > znam :-) ) - kopie stawik, a z pozyskanej ziemi usypuje
    > burty poletka. Trzeba zauwazyc, ze dno poletka musi byc ponad
    > poziomem wody w stawiku (bo nie poplynie). Czyli wszystko pasuje.
    :)
    u siebie mam idealne warunki do takiej oczyszczalni
    http://trawki.pl/images/dom/domek%20zza%20stawu4.JPG
    Oczyszczalnia będzie na prawo od domu a poletko za tymi wierzbami na
    prawo nad stawem
    A na lewo na tej fotce jest ta Trzcina pospolita
    :)
    > Tez zaczynam w marcu, chcialbym wszystko zrobic samemu. Mam juz
    > 3 (a nie 2 jak we wszystkich znanych mi projektach) studnie przelewowe
    > z kregów betonowych. Grunt - glina, nic nie ucieknie, poza tym
    > dosc starannie oblepione i omaziane od zewnatrz. Nie bardzo wierze
    > w gotowe projekty - wyglada ze w tej dziedzinie nie ma jeszcze madrych.
    > Najwyzej przyjde do Ciebie po rosliny, choc mieszkam nad Narwia
    > i licze na obfity pozysk naturalny. Zeby tylko mi sie bobry nie
    > wprowadzily.
    :)
    Ja nad stawem mam szczury pizmowe , które wyjadaja mi kolorowe rybki
    ale wracajać do oczyszczalni zasadniczo u mnie będzie to typowa
    biologiczna z poletkiem doczyszczającym .
    Chcę u siebie sam sprawdzić ile i w jakich miesiacach takie poletko
    roślinne wytranspiruje wody.
    Wystarczy na dnie tego poletka ułożyć folie oraz dren
    na wylocie którego mierzyć ilość wody wypływającej.
    Ilość wody wpływającej będę miał z ilości wody zużytej w domu
    W bilansie wodnym trzeba chyba będzie również odliczyć wodę opadową
    :)

  • 22. Data: 2009-02-15 23:08:22
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > może warunki wodno gruntowe nie pozwalają ci nba oczyszczalnie z drenażem
    > lub roślinnej, ale są oczyszczalnie całkowicie odseparowane od środowiska
    > np. oczyszczalnia z osadem czynnym (połączone trzy zbiorniki zawsze pełne
    > i tylko rurka z oczyszczoną wodą do studzienki chłonnej)
    Ja również rozważałem budowę oczyszczalni biologicznej, która na wyjściu
    daje wodę II klasy czystości, jednak pozostaje problem pozbycia się wody.
    Już nawet konsultowałem to z kilkoma firmami o oczyszczalni.
    Płytka studzienka chłonna nie zadziała przy wodach gruntowych na głębokości
    niecałego metra, a na głębszą studnię chłonną (około 4-5 metrow) nie wyda
    zgody hydrogeolog w mojej miejscowości (też nie wiadomo, czy by zadziałała).
    Pozostaje tylko poletko rozsączające wyniesione ponad poziom gruntu, co w
    moim przypadku oznacza spory nasyp naprzeciw tarasu. Dla zobrazowania
    tematu - działka ma średnie nachylenie 12 stopni, czyli jakieś 3 metry
    różnicy poziomów na szerokości działki 26 metrów, a wylot z kanalizacji domu
    jest po tej niższej stronie. Aby zagospodarować ogród, wypoziomowałem
    środkową część działki, więc na wiosnę pod skarpą widziałem że woda gruntowa
    niemal wychodzi na powierzchnię.
    Tak więc mam to nieszczęsne szambo i czekam na kanalizację miejską.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 23. Data: 2009-02-16 18:48:31
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

> [...]
    > głębokości niecałego metra, a na głębszą studnię chłonną (około 4-5
    > metrow) nie wyda zgody hydrogeolog w mojej miejscowości (też nie wiadomo,

    wydawało mi sie ze nba studzienkę chłonną nie trzeba pozwoleń? ale juz
    dobrze nie pamiętam,
    skoro woida gruntowa jest już na poziomie metra to kopiesz na 1,5m i po
    problemie, woda bezpośredniuo trafia do wody gruntowej:O)

    > więc na wiosnę pod skarpą widziałem że woda gruntowa niemal wychodzi na
    > powierzchnię.

    niech zgadnę, wrocław i okolice?O) tylko tam pozwalają budować na terenach
    zalewowych, ech...

  • 24. Data: 2009-02-16 19:26:03
    Od: MU <m...@w...pl>

    Druid29 pisze:
    > na głębszą studnię chłonną (około 4-5
    > metrow) nie wyda zgody hydrogeolog w mojej miejscowości
    zaraz, zaraz.... co ma do tego hydrogeolog??
    Marcin

  • 25. Data: 2009-02-20 15:00:27
    Od: b...@u...de

    > i sobie zyjesz w świadomości ze mieszkasz w unii, a w kraju obok nie
    > wolno grila rozpalić, trzeba jechać do specjalnego parku.
    >
    > michal

    No nie calkiem. W miescie to trudno z razpalaniem grilla, fakt, mi to
    nawet na wsi na dzialce nie wolno (z innych powod´w, domki drewniane i
    sie pozaru boja), ale pod domem to juz mozna jak nikomu nie
    przeszkadza.