  • Data: 2009-02-02 00:54:03
    Temat: Dylematy piecowo - kominowe.
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Domek parter + poddasze będę ogrzewał gazem. W połowie domu podłogówka w
    połowie grzejniki. W kotłowni która jest na parterze znajduje się komin
    systemowy IBF UNIVERSAL. Komin o średnicy 160mm ma wysokość ok 7,5m.
    Do niedawna byłem zdecydowany na piec gazowy Vaillanta AtmoTec z otwarta
    komorą spalania. Dlatego też w kotłowni w ścianie założyliśmy Zetke
    doprowadzająca powietrze.
    Jednak wizja wychładzania tego pomieszczenia przez wpadające zimne
    powietrze mnie nie zachwyca... Dlatego skłaniam sie ku piecowi z
    zamknięta komora spalania. Tylko nie wiem jak rozwiązać kwestie spalin i
    dostarczenia powietrza do takiego pieca. Opcja instalacji
    współśrodkowego systemowego komina Vaillanta wewnątrz istniejącego
    komina nie wchodzi w grę ze względu na koszty...
    Absolutnie nie mogę wypuścić komina przez ścianę bo jest to ściana
    frontowa domu :/
    Zacząłem więc studiować dokumentacje Vaillanta dokładnie ten dokument...

    http://www.vaillant.pl/stepone2/data/downloads/fd/34
    /00/ii_przewody_turbo.pdf

    Część 3 układ rozdzielony 80/80

    Ostatnia konfiguracja
    MONTAŻ PRZYŁĄCZA DO UKŁADU SPALINOWEGO
    PRACUJĄCEGO NA PODCIŚNIENIU DOPROWADZENIE POWIETRZA PRZEZ ŚCIANĘ ZEWNĘTRZNĄ
    PRACA KOTŁA Z POBOREM POWIETRZA Z ZEWNĄTRZ (ZAMKNIĘTA KOMORA SPALANIA)

    To jest coś dla mnie... chyba...
    Komin spalinowy podłączam a raczej wpuszczam w istniejący komin
    ceramiczny IBF Universal.
    Doprowadzanie powietrza robie rura przez ścianę. To jakoś przeżyje na
    tej frontowej ścianie. Istniejącą zetke likwiduje.

    I pytania:

    - Ktoś praktykował taki patent?
    - Jak to się sprawdza w praktyce?
    - Jak szczelnie przejść z rury spalinowej 80mm w ceramiczny komin 160mm?

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...