  • 11. Data: 2011-10-20 12:41:27
    Temat: Re: Ekogroszek Ledvice - palił ktoś tym
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomisk napisał:

    > Dość niezdrowo, ale czy nie masz takiej sytuacji, że gdy sterownik
    > załączy pompy to cała gorąca woda zostanie wypchnięta z pieca a na jej
    > miejsce wpompuje ci zimną wodę z grzejników? I czy tu nie będzie gorzej
    > dla rozgrzanego pieca gdy nagle zaleje go woda o temp dużo niższej.

    Nie sądzę, W kotle mieści się ponad 60 l wody, a u mnie woda z
    grzejników, czy podłogówki nie idzie bezpośrednio do kotła - oddaje
    ciepło przez wymiennik, a tu z kolei temperatury są uzależnione od
    prędkości przepływów. Pompę na obiegu kotłowym ustawiłem szybciej, niż
    na obiegach grzejnikowym i podłogówki, zatem spadek temp na wymienniku
    po stronie kotła jest mniejszy, niż wzrost temp po stronie obiegów
    grzewczych.

    Inna sprawa, że różnice temperatur wody wchodzącej i wychodzącej nie są
    wielkie - to max może 20 - 30 K, a kocioł ze swej natury powinien służyć
    do ogrzewania wody - wchodzi chłodna, wychodzi ciepła/gorąca. Nic tu nie
    ma prawa się stać, w końcu lodowata woda do niego nie wchodzi.

    pozdr
    Robert G.

  • 12. Data: 2011-10-21 10:20:53
    Od: "Karol" <l...@w...pl>

    > Mam niedaleko skład węgla, który handluje czeskim ekogroszkiem z kopalni
    > Ledvice. Ponoć ma 25MJ/kg i pali się bardzo dobrze.
    >
    > Czy ktoś tym palił i może coś powiedzieć na ten temat?

    Kupiłem cztery worki na próbe, paliłem i nie polecam, zimno w domu, dwa razy
    sam się zgasił, bardzo dużo popiołu i dziwny ciemny dym leciał z komina,
    tak więc nie polecam...

  • 13. Data: 2011-10-21 11:13:49
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Dość niezdrowo dla kotła jest dopuszczać, żeby jego temp spadała do
    > wartości niższych, niż 57 stC. U mnie jest cały czas gotowy do pracy na
    > pełnej mocy i nie wymaga to od niego podnoszenia temp zładu w momencie
    > załączenia pomp CO.

    wszyscy o tym trąbią, że nei zdrowo sam trzymam ok 60 stopni na kotle

    a tesciu od 18 lat trzyma ok 40do50stopni na kotle i kocił wciąz działa,
    jest to zasypowy jeden z pierwszych jaki wyszedł z sterownikiem