  • 31. Data: 2012-04-02 22:30:38
    Temat: Re: Folia na kalenicy
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:jld0qq$69l$1@inews.gazeta.pl...

    > Tamte folie to nie membrany.

    Dokładnie.
    Prawdziwa membrana paroprzepuszczalna podobna jest do tkaniny. Zbudowana
    jest z cieniteńkich włosków tworzywa, sklejonych i sprasowanych. Pomiędzy
    tymi włoskami są mikroskopijne luki, którymi może swobodnie przechodzić
    powietrze i wilgoć.
    Natomiast lejąca się na taka membranę woda spływa po niej i nie powoduje
    zamakania membrany.

    Ta folia, o której pisze "anonimus", niestety przy większej ilości wody po
    prostu będzie przeciekać.
    Oczywiście bedzie ona spełniać swoje zadanie uwalniania pary wodnej o ile
    faktycznie jest to folia paroprzepuszczalna z mikrodziurkami, ale jest o
    wiele gorsza od normalnych membran paroprzepuszczalnych.

  • 32. Data: 2012-04-02 23:53:06
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Ale to jest szczelina wentylacyjna, bo ta jego folia sie nie nadaje na styk
    > więc będzie zawsze wywiewać i nie będzie nieruchome.
    > Było dopłacić do Tyvek-a którego można kłaść na styk.
    > Tamte folie to nie membrany.

    mi pustaki zrobili tak samo jak jemu tylko na całej długości kalenicy więc
    wszedłem rozebrałem kalenice (ściągnałem gąsiory kalenicowe, obróbki
    bracharskie, listwę trzymajacą gąsiory) wyciałem pasek z takiej samej folii i
    nałozyłem na całej długości kalenicy z zapasem po 15 cm na kazdą ze stron
    połaci skleiłem dwustronną tasmą butylową i po problemie załozyłem ponwnie
    cała kalenicę i działa

  • 33. Data: 2012-04-02 23:58:23
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > faktycznie jest to folia paroprzepuszczalna z mikrodziurkami, ale jest o
    > wiele gorsza od normalnych membran paroprzepuszczalnych.

    co znaczy wiele gorsza? jak nie przecieka a nie może bo ilośc wody pod
    dachówką jest minimalna, poza okresem zimowym kiedy nawiewa choć nawiewa
    tylko w kalenicy a przy zamkach w dachówce ceramicznej nie może nawiewać pod
    dachówkę na połaci więc ilośc wody jest minimalna
    przy blasze też nie kapie na folie chyba ze przy bardzo małych spadkach coś
    poniżej 30stopni bo powyżej woda płynie wzdłuż blach co można doskonale
    zaobserwować lejąc wodę na szybę i ustawiając ją pod katem w dół gdzie nalane
    jest pewne nachylenie po przekroczeniu którego woda zaczyna się odrywac ale
    to przy małych pochyleniach
    tak więc proponuję nie robić paniki czy to membrana czy folia i nie siać
    głupot
    reklama dzwigną handlu dla tych co nie rozumieją :D

  • 34. Data: 2012-04-03 06:04:42
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > pod
    > dachówkę na połaci więc ilośc wody jest minimalna

    Zawsze nawiewa, pod zamki też. Chyba nie masz swojego domu z dachem
    ceramicznym :-)

  • 35. Data: 2012-04-03 06:06:37
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message
    > Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie.
    > Prawdziwa membrana paroprzepuszczalna podobna jest do tkaniny. Zbudowana

    Ja mu to ponad rok temu pisałem jak dawał zdjęcia z budowy. To jest takie
    nie wiadomo co. W instrukcji producenta kazali nie dotykać wełną i zostawić
    szczelinę 2cm. czyli musi byc wlot i wylot rozciętą kalenicą.
    Tę folię wybrał ktoś chory na umyśle.

  • 36. Data: 2012-04-03 09:48:45
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <...@p...pl> napisał(a):

    > <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Zawsze nawiewa, pod zamki też. Chyba nie masz swojego domu z dachem
    > ceramicznym :-)

    zgadza się nie mam z ceramicznym mam betonową w której nie ma zamków a mimo
    wszystko nie nawiewa oczywiście poza kalenicą gdzie nawiewa bardzo duzo

  • 37. Data: 2012-04-03 19:15:14
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > zgadza się nie mam z ceramicznym mam betonową w której nie ma zamków a
    > mimo
    > wszystko nie nawiewa oczywiście poza kalenicą gdzie nawiewa bardzo duzo

    A ja mam Koramik czy jakoś tak i nawiewa.

  • 38. Data: 2022-06-06 13:28:13
    Od: Miguel Lasa Regalado <m...@a...fomento.edu>

    Buenos días a todos,
    Esta conversación es un tanto amogus.