  • 1. Data: 2012-03-27 23:20:23
    Temat: Wkręty do drewna a wkręty do KG z gwintem do drewna ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Muszę przymocować deski na poddaszu nieużytkowym. Dechy są o grubości 3cm i
    muszę je przykręcić do legarów. Wyszło mi że potrzeba około 1800zł wkrętów

    Znalazłem dwa różne rodzaje wkrętów do drewna:

    1. Wkręty fosfatyzowane do płyt KG z gwintem do drewna (takie czarne)
    2. Wkręty hartowane do drewna (takie złotawe)

    Te pierwsze są o około 40% tańsze od drugich ...

    Pierwsze są niby do płyt KG ale do montażu w drewnie. Patrząc na nie nie
    widzę zbytnio różnicy pomiędzy tymi śrubami poza kolorem ...

    Czy one się czymś różnią ? Któreś z nich są trwalsze i wytrzymalsze ?
    Czy nie ma żadnego znaczenia ?

  • 2. Data: 2012-03-28 01:27:22
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > widzę zbytnio różnicy pomiędzy tymi śrubami poza kolorem ...
    >
    > Czy one się czymś różnią ? Któreś z nich są trwalsze i wytrzymalsze ?

    Te czarne do karton gipsu luksusowo się wkręcają w drewno i płyty przeróżne. W
    zasadzie jak mam coś drewnianego lub drewnopodobnego skręcić to używam tylko
    wkrętów do płyt gipsowych. Jedynym ograniczeniem może być średnica. Do KG
    największe średnice są nieduże, tak ze 4,5mm. A do drewna takie co są jak fiut
    we wzwodzie też są.

  • 3. Data: 2012-03-28 06:52:57
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-03-27 23:20, /// Kaszpir /// pisze:
> [...]
    > widzę zbytnio różnicy pomiędzy tymi śrubami poza kolorem ...
    >
    > Czy one się czymś różnią ? Któreś z nich są trwalsze i wytrzymalsze ?

    Spokojnie możesz użyć tych do KG, tylko z dużym skokiem gwintu - czyli
    tak jak piszesz "z gwintem do drewna". Bo są też z gwintem do metalu - z
    małym skokiem. One się tylko nie bardzo nadają na zewnątrz, bo rdzewieją.

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2012-03-28 07:26:00
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > widzę zbytnio różnicy pomiędzy tymi śrubami poza kolorem ...
    >
    > Czy one się czymś różnią ? Któreś z nich są trwalsze i wytrzymalsze ?

    wkręty do GK są fosfatowane celem zabezpieczenia przed korozją wywołaną
    przez kontakt z gipsem który potrafi zeżreć metal w bardzo krótkim czasie.
    Występują praktynie tylko w jednej średnicy

  • 5. Data: 2012-03-28 08:51:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 23:20:23 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Witam !
    >
    > Muszę przymocować deski na poddaszu nieużytkowym. Dechy są o grubości 3cm i
    > muszę je przykręcić do legarów. Wyszło mi że potrzeba około 1800zł wkrętów

    Za 1800zł musisz kupic wkrętów?
    Czy 1800sztuk?
    Bo ani to ani to mi nie pasuje.

  • 6. Data: 2012-03-28 10:17:11
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Spokojnie możesz użyć tych do KG, tylko z dużym skokiem gwintu - czyli tak
    >jak piszesz "z gwintem do drewna". Bo są też z gwintem do metalu - z małym
    >skokiem. One się tylko nie bardzo nadają na zewnątrz, bo rdzewieją.

    Dzięki !

  • 7. Data: 2012-03-28 10:25:27
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 27.03.2012 23:20, /// Kaszpir /// pisze:
    > Witam !
    >
    > Muszę przymocować deski na poddaszu nieużytkowym. Dechy są o grubości
    > 3cm i muszę je przykręcić do legarów. Wyszło mi że potrzeba około 1800zł
    > wkrętów ...

    A tak tradycyjnie gwoźdźmi przybić nie możesz? wyjdzie jeszcze taniej.

  • 8. Data: 2012-03-28 10:38:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 marca 2012, 10:25:27 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > A tak tradycyjnie gwoźdźmi przybić nie możesz? wyjdzie jeszcze taniej.

    Pewnie ma poniżej zabudowe i jak na stryszku waliłby młotkiem to mu wszystko popeka.
    A wkretami i wkretarką da rade

  • 9. Data: 2012-03-28 11:18:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A tak tradycyjnie gwoźdźmi przybić nie możesz? wyjdzie jeszcze taniej.

    Zdecydowałem się na wkręty. Nie chodzi aby było jak najtaniej ..
    Wkręty lepiej mi sie wkręca i według mnie dają pewniejsze mocowanie (gwint)

  • 10. Data: 2012-04-18 19:58:12
    Od: Łukasz Ciulkin <a...@s...xxx>

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 23:20:23 +0200, /// Kaszpir /// napisał(a):

> [...]
    > widzę zbytnio różnicy pomiędzy tymi śrubami poza kolorem ...
    >
    > Czy one się czymś różnią ? Któreś z nich są trwalsze i wytrzymalsze ?

    Czarne mają dużo większą szansę na urywanie się/pękanie. Ale też się
    nadadzą.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Statystyką nie ma się co przejmować, ponieważ jest jak z bikini - niby
    wszystko pokazuje, ale i tak najważniejsze zasłania