  • 1. Data: 2011-12-02 14:37:31
    Temat: [OT] Dociski do frezarki, krajzegi
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    Witam
    Trochę nie ta grupa, ale tu wielu majsterkowiczów co to sprzęt różnoraki
    posiadają:-)
    W linku:
    http://allegro.pl/frezarka-dolnowrzecionowa-stolowa-
    1900w-bass-pl-i1950885062.html
    są te żółte dociski - no właśnie jak to nazwać? Szukam i nie mogę znaleźć w
    polskich sklepach.
    Znalazłem takie coś w USA: http://www.rockler.com/product.cfm?page=25448
    Może ktoś się zetknął w Polsce i podrzuci linka?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2011-12-02 14:41:58
    Temat: Re: [OT] Dociski do frezarki, krajzegi
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Po mojemu są to prowadnice.

    Marek

  • 3. Data: 2011-12-03 07:38:03
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Znalazłem takie coś w USA: http://www.rockler.com/product.cfm?page=25448
    > Może ktoś się zetknął w Polsce i podrzuci linka?
    Ten jeden z nafiętymi "wąsami" to jakiś antywyrzut albo coś takiego ;>
    Może trzeba by zassać gdzieś instrukcję od frezarki z takimi "przyborami" i
    poczytać jak to przetłumaczyli ?

    Gejzero

  • 4. Data: 2011-12-03 09:38:31
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Gejzero SQ3OGX <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Może trzeba by zassać gdzieś instrukcję od frezarki z takimi "przyborami" i

    Oj widać że żaden nie był nigdy u rzemieślnika stolarza. To zwykły docisk.
    Każdy stolarz, nie mylić z firmą gdzie płyty tną, miał takich kilka
    kilkanaście modeli w zależności od tego co frezował. Robili stolarze to sami z
    kawałka drewna. To jednocześnie dociska do listwy oporowej i pozwala na
    przesuwanie materiału tylko w jedną stronę.

  • 5. Data: 2011-12-03 10:09:45
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kawałka drewna. To jednocześnie dociska do listwy oporowej i pozwala na
    > przesuwanie materiału tylko w jedną stronę.

    Tak się składa że ojciec jest stolarzem i welokrotnie miałem do czynienia z
    takimi rzeczami ale nigdy się nie zastanawiałem jak to nazwać, albo jak to
    by zostało nazwane fachowo przez osobę piszącą instrukcje do obrabiarki.
    Jedna funkcja to prowadzenie detalu a druga funkcja to zatrzymanie detalu
    żeby nie został wystrzelony w kierunku operatora. Taki przyrząd napewno
    będzie miał jakieś "mądre" określenie w języku polskim ;)
    Przewertowałem instrukcję
    http://www.basspolska.com/product/attachment/c7ce962
    76b2a94014af5586dd996d1c4/pl_PL/Instrukcja-obslugi.p
    df
    od frezarki podobnej do tej z linku z allegro ale nie znalazłem "mądrego"
    określenia na te "grzebienie"

    Gejzero.

  • 6. Data: 2011-12-03 10:36:27
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

> [...]

    > l_PL/Instrukcja-obslugi.pdf
    > od frezarki podobnej do tej z linku z allegro ale nie znalazłem "mądrego"

    Jak znam życie to będzie się z niemiecka nazywało bo takie narzędzia
    przywędrowały tutaj z za zachodniej granicy. Nazwa jest mało istotna bo to
    narzędzie specjalizowane. Do różnych operacji trzeba mieć inne. Zapewne pytacz
    chce takie coś kupić. Nie widzę sensu kupowania czegoś co samemu trzeba
    zrobić. Robota żadna bo piła do drewna potrzebna i kawałek drewna.

  • 7. Data: 2011-12-05 07:56:48
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Jak znam życie to będzie się z niemiecka nazywało bo takie narzędzia
    > przywędrowały tutaj z za zachodniej granicy.

    Oczywiście jak znasz życie.

    > Robota żadna bo piła do drewna potrzebna i kawałek drewna.

    A gdzie te nazwy niemieckie?

    Marek

  • 8. Data: 2011-12-05 07:57:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    >To jednocześnie dociska do listwy oporowej i pozwala na
    > przesuwanie materiału tylko w jedną stronę.

    Czyli prowadnica.

    Marek

  • 9. Data: 2011-12-05 08:11:43
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    (...)
> [...]
    > chce takie coś kupić. Nie widzę sensu kupowania czegoś co samemu trzeba
    > zrobić. Robota żadna bo piła do drewna potrzebna i kawałek drewna.

    a ja chcę mieć ładne plastikowe:-)

    --=olo=--

  • 10. Data: 2011-12-05 08:14:24
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:jbcqmn$5g2$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli prowadnica.
    >
    > Marek

    albo faktycznie z niemiecka:

    prowadnitzen

    lub

    dociskiren

    :-)

    ale faktycznie jakbym miał to komus nazwać : weź podaj mi .......
    też nie wiedziałbym jak i używał jakichś opisowych zwrotów.

    Rafał