  • 1. Data: 2011-01-12 07:11:43
    Temat: Fugowanie nie wychodzi
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Fugowanie = utrapienie.
    Wszystkiego trzeba się nauczyć. Tego też jeszcze nie umiem.

    Zwykła biała fuga Atlas elastyczna.
    Ok pół godziny po nałożeniu fugi czyszczę kafle.
    Zabrudzenia na kaflach już zdążyły wyschnąć i nie poddają się tak łatwo.
    Sama fuga jest jeszcze miękka ale ciastowata i w czasie czyszczenia
    się uszkadza. Robią się wżery, chropowatości.
    Może by mi ktoś podpowiedział, jak toto czyścić. Na sucho, po wierzchu czy
    na mokro. Może spryskiwać wodą? Jakiś inny patent?
    Byłbym bardzo wdzięczny ja i moja wykafelkowana ściana. :-)
    Pozdrowienia,
    jagr

  • 2. Data: 2011-01-12 07:31:04
    Temat: Re: Fugowanie nie wychodzi
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Sty, 08:11, "jagr" <j...@W...fm> wrote:

    > Może by mi ktoś podpowiedział, jak toto czyścić. Na sucho, po wierzchu czy
    > na mokro. Może spryskiwać wodą? Jakiś inny patent?
    > Byłbym bardzo wdzięczny ja i moja wykafelkowana ściana.  :-)

    Mocno zwilzona gabka. Polecam kupic specjalna gabke do fugowania -
    jest duza i ma naciecia (cala jest jakby podzielona na kilkanascie
    mniejszych kawaleczkow) - nadmiar fugi zbierany jest do tych naciec.
    Ale zwykla gabka tez wychodzi - byle nie byla za twarda i byle nie
    dociskac za mocno. Delikatnie :) Ale musi byc wilgotna (zamoczyc cala
    w wodzie i wycisnac).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2011-01-12 09:16:17
    Od: "adi" <a...@g...com>

    przykre ale prawdziwe atlas to poprostu najgorsza fuga :)

  • 4. Data: 2011-01-12 09:25:59
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Mocno zwilzona gabka. Polecam kupic specjalna gabke do fugowania -

    Fugowalem pierwszy raz w zyciu plytki na balkonie. Fuga Mapei czy cos
    takiego. Wycieralem zwykla scierka bawelniana. Bez specjalnych gabek
    itd. efekt bardzo dobry. Chyba to w duzym stopniu zalezy od fugi, jak
    juz ktos napisal.

  • 5. Data: 2011-01-12 09:38:59
    Od: "zs" <z...@w...pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > przykre ale prawdziwe atlas to poprostu najgorsza fuga :)

    Wcale nie robiłem na wakacje ostatnie tarasy i na jednym maipei a druga
    atlas. Różnicy nie odczułem. Przeciezrać na ukos fug, 3 razy taką własnie
    wigotną ale nie mokrą gąbką i gotowe. Oczywisce czyszcząc gąbkę. Pierwszy
    raz zawsze całą powierzchnę czyszczę bez mycia gąbki i taka maź powstaje
    którą mozna jeszcze ewentualnie gdzięś wcisnąc jeżeli dziura w fudze wyjdzie
    bo nie dociśnięte dokładnie.

  • 6. Data: 2011-01-12 09:50:56
    Od: "adi" <a...@g...com>

    robiłeś zwykłym atlasem w papierowym worku czy w foliowym?

  • 7. Data: 2011-01-12 10:04:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]

    > Może by mi ktoś podpowiedział, jak toto czyścić. Na sucho, po wierzchu czy
    > na mokro. Może spryskiwać wodą? Jakiś inny patent?

    Złego toola do czyszczenia używasz. Kup gąbkę do fugowania, są różne,
    wyżej ktoś pisze o ponacinanej (ciekawie brzmi nie widziałem), ja
    kupiłem coś, co wygląda jak duuża gąbka kąpielowa, ale jest od niej
    sztywniejsza i dość szorstka. Zczyszcza taką podeschniętą fugę bez
    problemów, oczywiście trzeba ją płukać.

    Fugowałem ostatnio Atlasem i nie widze problemów, robię to na dwa
    razy: za pierwszym razem, po jakichś dwóch godzinach od nałożenia
    zbieram gąbką nadmiar fugi, jednocześnie wyrównując ich czoła i
    formując je tak, jak mają być. Wcześniej niż po dwóch godzinach nie
    radzę, za mało podeschnięta jeszcze będzie. Po tej pierwszej fazie
    zostają mi równe fugi i płytki równo zabrudzone kolorem od fugi. Za
    kolejne dwie godziny zbieram ten kolor, często płucząc gąbkę.

    J.

  • 8. Data: 2011-01-12 10:26:02
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > robiłeś zwykłym atlasem w papierowym worku czy w foliowym?

    Żółta torba z niebiesko - fioletowym pasem ukośnym.
    Nie wiem, czy to z papieru powlekanego czy z folii. Chyba papierowy.

  • 9. Data: 2011-01-12 10:29:04
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    q.googlegroups.com...
[...]

    Ja używałem takiej do zmywania z naklejoną z jednej strony szorstką czarną
    powierzchnią. Robiłem tą szorstką. Płukałem w wodzie i wyciskałem. To źle?
    jagr

  • 10. Data: 2011-01-12 11:58:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "jagr" <j...@W...fm> wrote:
    > Ja używałem takiej do zmywania z naklejoną z jednej strony szorstką czarną
    > powierzchnią. Robiłem tą szorstką. Płukałem w wodzie i wyciskałem. To źle?
    > jagr

    Źle. Kafle po fugowaniu delikatnie zmywasz tą miękką stroną, zacząć to musisz
    jak resztki zaprawy na glazurze zaczną matowieć. Po godzinie, dwóch , gdy spoina
    już trochę stężeje, zmywasz jeszcze raz całość, dociskając gąbkę nieco mocniej.
    Na drugi dzień zmywasz 3 raz z dodatkiem detergentu.

    --
    Bartek