  • 21. Data: 2009-01-19 23:39:39
    Temat: Re: Glazura i terakota - układanie i ceny
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > poproś o pokazanie jakiś przykładów jego pracy.
    :)
    od tego sie zaczyna
    :)
    > oraz narzędzi, szczególnie czy ma profesjonalną piłę do gresów (ok
    > 6000zł) i zestaw koronek diamentowych do wiercenia otworów (pewnie z
    > 2000 zł)
    :)
    Pila o ktorej piszesz mozna kupic za 3 750zl
    Ogladalem w sobote i choc slinie sie na jej widok
    to niestety jest chwilowo dla mnie za droga
    A jak sie wybuduje i poukladam co mam do poukladania
    to juz nie bedzie potrzebna
    :(
    > myślę ża kotłownie w piwnicy płytkami za 15 zł/m2 możesz mu spokojnie
    > powierzyć.
    > no i przygotuj słoik na paragony :)
    :)
    u nas w poznanskim od metra wolaja 40-100 zl
    ale preferowane sa umowy od calosci
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    sklep: http://trawki.pl/

  • 22. Data: 2009-01-19 23:41:48
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > ale na wiele bym nie liczył. stawka za flizy to zwykle od 120 w górę
    > jeśli nie mówimy oczywiście o położeniu prostej płytki ceramicznej 30x30
    > na listwekach. Tylko że takiej maniany się raczje teraz zbyt często nie
    > robi. Duże gresy, szlifowane narożniki itp... to wymaga czasu i sprzętu.
    > czasami coś trzeba zawieźć na piłę wodną.
    >
    > no i trzeba sporo myśleć zanim sie położy pierwszą płytkę.
    :)
    Ja za jakis tydzien albo dwa zaczne ukladanie plytek
    ( w pralni w piwnicy) ale juz od conajmniej miesiaca mysle jak zaczac
    tzn skad cala a gdzie docinac
    Dzis cale popoludnie smieje sie z siebie:
    dotychczas przymierzalem sie do plytek mniejszych lub 30 x30
    a dzis znalazlem takie pasujace mi formatu 60x30
    Ich format bardzo mi sie spodobal bo ubzduralem sobie,
    ze skoro sa 2x wieksze niz te ktore zamierzalem kupic
    to cene za metr trzeba przyjac w polowie podawanej
    i tak zapisywalem sobie ceny
    :)))))))

  • 23. Data: 2009-01-20 00:23:33
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 00:25:18 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Konkretne pytania wyjda pewnie przy probie ulozenia, ale... Zaczynam od
    > sciany??

    Zaczynasz od miejsca gdzie bedziesz mogl podklinować całość, czyli albo
    ściana, albo okna, albo cuś:) Nie jestem wyznawcą jedynie słusznych teorii,
    że układamy tylko od ściany i tylko wzdłuż/w poprzek okna, bo wg mnie to
    tylko kwestia estetyki.

    > Jakie zostawic odstepy od scian??

    Nie mniejsze niz grubosc klina, nie wieksze niz 1,5 cm.

    --
    best regards,
    scream

  • 24. Data: 2009-01-20 09:38:37
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    "Marek Dyjor" napisał:
    > oraz narzędzi, szczególnie czy ma profesjonalną piłę do gresów (ok 6000zł)
    > i zestaw koronek diamentowych do wiercenia otworów (pewnie z 2000 zł)

    Profesjonalny sprzęt nie czyni z człeka profesjonalisty :-)
    Jak z fotografią: nie wystarczy mieć Hasselblada, żeby robić dobre
    ("profesjonalne") zdjęcia ;)

    A wracając do tematu:
    Czy któreś z narzędzi dostępnych tutaj:
    http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPath=37_82_84

    warto zanabyć przed podjęciem decyzji o własnoręcznym ułożeniu płytek?
    Kładłem kilka razy podłogi i radziłem sobie reczną "maszyną do cięcia" (mam
    na myśli te "nacinarki" z diamentowym rysikiem/kółkiem, które robią rysę a
    potem łamie się płytkę dźwignią).
    Teraz jednak będę miał raczej nieco grubsze płytki i takie urządzonko może
    nie dać rady.
    Żeby było jasne: to _jednorazowa_ robótka i nie zamierzam kupować "profi"
    sprzętu.
    Gdyby nie fakt, że mieszkanie jest urządzone i chce zminimalizować kurz,
    radziłbym sobie zwykłą "gumówką". Ale chcę wyeliminować pylenie przy cięciu,
    więc myślałem o "wodnej" maszynie, a konkretnie o której z tych najtańszych
    z zestawienia podanego linkiem.
    Warto wydać jakieś 200-250 zł na takie cuś? Podoła kilkudziesięciu cięciom?
    :-)

  • 25. Data: 2009-01-20 09:46:58
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > teorii,
    > że układamy tylko od ściany i tylko wzdłuż/w poprzek okna, bo wg mnie to

    Nie dawno widzialem jak parkieciarze zaczynali od srodka, ale byly tam
    jakies kwadraty z roznego drzewa na srodku pomieszczenia.
    Podobno ladnie.:-)

    > Nie mniejsze niz grubosc klina, nie wieksze niz 1,5 cm.

    Kliny dorabiam sam, czy kupuje?
    Parkiet jak zamowie bedzie na tyle suchy, zeby ukladac go powiedzmy po
    miesiacu lezenia w pomieszczeniu gdzie bedzie ukladany, czy nalezalo by
    dokonac kontroli wilgotnosci?
    Duzo szybciej uklada sie deski w porownaniu z np. parkietem przemyslowym?
    Parkiet przemyslowy uklada sie pojedynczo kazda deseczke, czy kompletami?
    Jak myslisz, czy na powierzchni 30m^2 parkiet przemyslowy nie bedzie
    wygladal zbyt pstrokato?

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-01-20 10:10:00
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alien" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najtańszych z zestawienia podanego linkiem.
    > Warto wydać jakieś 200-250 zł na takie cuś? Podoła kilkudziesięciu

    Kup tą:
    http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?cPath=37_
    82_84&products_id=17323&currency=PLN
    Wtedy bedziesz profesjonalistą i bedziesz mógł brać "za flizy to zwykle od
    120 w górę";))))

    Krzysiek

  • 27. Data: 2009-01-20 10:27:36
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    "kris" napisał:
> [...]
    82_84&products_id=17323&currency=PLN
    > Wtedy bedziesz profesjonalistą i bedziesz mógł brać "za flizy to zwykle od

    Ta... ;-)
    Profi pełną gębą...

  • 28. Data: 2009-01-20 10:42:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tadeusz Smal wrote:

> [...]
    > ze skoro sa 2x wieksze niz te ktore zamierzalem kupic
    > to cene za metr trzeba przyjac w polowie podawanej

    a ja za niedługo będe sam ukłądał...

  • 29. Data: 2009-01-20 12:09:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 10:46:58 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Kliny dorabiam sam, czy kupuje?

    Lepiej kupic, sa drewniane i plastikowe. Pewnie nawet masz w swoim sklepie
    takie :) Są tanie.

    > Parkiet jak zamowie bedzie na tyle suchy, zeby ukladac go powiedzmy po
    > miesiacu lezenia w pomieszczeniu gdzie bedzie ukladany, czy nalezalo by
    > dokonac kontroli wilgotnosci?

    Trzeba przyjąć, że tak będzie. W końcu dystrybutor nie ma żadnego interesu
    w tym, żeby źle ten parkiet przechowywać.

    > Duzo szybciej uklada sie deski w porownaniu z np. parkietem przemyslowym?

    Deski w sensie np. deske barlinecką? Dużo szybciej. Finiszparkiet jak się
    rozpędzisz też może iść sprawnie.

    > Parkiet przemyslowy uklada sie pojedynczo kazda deseczke, czy kompletami?

    To zależy. Czytałem tu na grupie, że ktoś widział podklejone kawałki (na
    siateczce). Ja widzialem taki parkiet tylko raz, u klientki, i tam byly
    deseczki osobno.

    > Jak myslisz, czy na powierzchni 30m^2 parkiet przemyslowy nie bedzie
    > wygladal zbyt pstrokato?

    Mysle, ze pstrokato nie bedzie :) Ale mi sie ogolnie parkiet przemyslowy
    podoba.

    --
    best regards,
    scream

  • 30. Data: 2009-01-20 13:29:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie jako biorce uslug raczej srednio interesuje czym kto bedzie
    > robil. Tak naprawde wisi mi to, bo oczekuje jedynie, a moze przede
    > wszystkim wykonania uslugi zgodnie z tzw. sztuka. Jest takie stare
    > przyslowie: hebluj synku hebluj, przyjdzie ojciec i siekierka
    > poprawi. Kiedys nie bylo wymyslnych narzedzi, a jakie budowle i
    > dziela powstaly. Nie mam nic przeciwko inwestowaniu, bo to sluszny
    > kierunek, ale jak napisales posiadanie tego czy tamtego nie czyni Cie
    > lepszym. Mysle, ze ulatwia, przyspiesza, ale samo nic nie sprawia.
> [...]
    wiesz ale kiedys nei było rektyfikowanego gresu, kiedyś były mniejsze
    wymagania estetyczne, kiedyś sie powszechnie narożniki robiło na wałka z
    tworzywa itd...

    a pewnych rzeczy nei zrobisz bez odpowiednich narzędzi