  • 21. Data: 2014-10-14 12:10:14
    Temat: Re: Głowica termostatyczna - wzdłuż ściany czy na pokój
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 października 2014 11:38:43 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > 50zďż˝ / punkt to daje 4000 za robociznďż˝ dodatkowo 1000 za rozdzielniďż˝.
    > Pozostaje 1800 na kable i bezpieczniki. Musia�by� tego mie� naprawd�
    >sporo by wysz�o �e nie jest drogo.

    Wygląda na to że człowiek nie zorientowany w temacie i fachowcy to wyczuli i kroili
    na maksa.
    U nas teraz można znaleźć bez problemu ekipę(ekipa to duże słowo bo potrzebne maks 2
    osoby) co instalacje el w domku jednorodzinnym za 2000-2500zł zrobią(robocizna).
    Sznurowanie rozdzielni 1000zł liczysz? Chyba wg warszawskich cen. Pół dnia roboty.
    Ale jak się na tyle inwestor zgodzi to ok.
    No i pewnie było jak piszesz że fachowcy sami materiał kupowali więc już tu jest
    sporo kasy "utopione"
    Przykład z dzisiaj rano.
    W sobotę na grzybach miske olejową rozwaliłem.
    Auto na warsztacie dzisiaj mechanik dzwoni czy olej i filtr ma on kupic czy ja.
    Podał cene, 150zł ja zaszedłem do sklepu motoryzacyjnego i ten sam olej i filtr
    kupiłem za 105zł. Bez specjalnych znajomości i układów.

  • 22. Data: 2014-10-14 12:19:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 października 2014 12:04:29 UTC+2 użytkownik ww napisał:

    > Nie �ebym si� zna� ale chyba nie wszystko da si� przewidzie�. >Je�eli
    ktoďż˝ > zgadza siďż˝ na opcjďż˝ "nieprzewidziane wydatki
    > pokrywa wykonawca" to chyba znaczy, �e ju� sobie do ceny doliczy� na >wszelki
    wypadek + 100%.
    Kurcze remont mieszkania to nie budowa autostrady na bagnach.
    Średnio kumaty wykonawca jak wejdzie do mieszkania pogada z inwestorem co i gdzie ma
    być zrobione to będzie wiedział ile ma tynku skuć ile drzwi wstawić i jakie problemy
    mogą wystąpić.
    Jakiś czas temu chyba nawet na tej grupie ktoś opisywał elektryka który miał
    instalacje robić w bloku z wielkiej płyty, uzgodnił ceną a za dwa dni dopłaty chciał
    bo ciężko bruzdy kuc i narzędzie mu padają.
    Nie wyobrażam sobie np. aby kafelkarz który widzi posadzkę i płytki i ustali cenę za
    położenie płytek nagle chciał dopłaty bo się okazało ze posadzka nierówna i
    nadlewać/skuwać coś trzeba a płytki twarde i nóż mu się tępi albo ciężko tnie.
    Widziały gały co brały, ślepi w karty nie grają.
    Rozumiem dopłatę za dodatkowe widzimisię inwestora, nieujęte we wcześniejszych
    ustaleniach.

  • 23. Data: 2014-10-14 12:37:09
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Kris wrote:

    > Wygląda na to że człowiek nie zorientowany w temacie i fachowcy to
    > wyczuli i kroili na maksa.

    Jaaasne. Mnóstwo ekip to oglądało i wszyscy proponowali podobne ceny. Jeżeli
    ktoś proponował mnie to:

    a) ludzie których z róznych względów nie wpuściłbym do mieszkania
    b) osoby które pięknie opowiadały jak to można zrobić tanio (i jacy inny to
    złodzieje
    bo chcą drożej) a jak się już zdecydowaliśmy to wysyłali sms, że jednak nie
    dadzą
    rady i mamy znaleźć kogoś innego

  • 24. Data: 2014-10-14 14:45:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    > 2000-2500zł zrobią
    > (robocizna). Sznurowanie rozdzielni 1000zł liczysz?

    Takie u nas są maksymalne stawki i od takich zwykle zaczyna się rozmowa:
    50zł / punkt + 100zł rozdzielnia. Dopiero jak wykonawca widzi że ktoś ma
    kilka ofert albo jest zorientowany to ceny spadają. Celowo liczyłem po
    maksymalnych stawkach aby mi ktoś nie zarzucił że zaniżam aby przedstawić
    wykonawcę jako zdziercę.

    Taka smutna rzeczywistość.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2014-10-14 14:59:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Znaczy żle się dogadaliście. Bo chyba widzieli przed robota stan faktyczny
    > i wiedzieli co maja zrobić. Takie więc doliczanie w trakcie kilku tysięcy
    > zł bo nie wiedzieli > ze tynk do skucia to u mnie by nie przeszło.

    Jedna sprawa to kwestia umowy na całość, a druga to jak już kiedyś pisałem
    moim zdaniem jeśli już dochodzi do nieplanowanej wcześniej roboty to powinna
    być rozliczana _godzinowo_. W trakcie roboty inwestor mówi że chciałby
    jeszcze to, to i to, a żona inwestora że jeszcze tamto a to inaczej. Ekipa
    liczy że dodatkowo "stracili" 15 godzin płacisz im lokalną stawkę godzinową
    i moim zdaniem nikt nikogo nie naciąga ani inwestor na darmową robotę ani
    ekipa na kasę, bo inwestor pod ścianą i nie będzie wołał innej ekipy do
    skucia tynku.

    Ja jako wykonawca zawsze tak liczyłem dodatkową robotę, bo jak kiedyś
    pisałem zaczynało się od tego że ktoś mnie wołał do gładzi i malowania , a
    później to już szło z górki: to może by pan przy okazji karnisze przykręcił,
    lampy i obrazy powiesił. A może i meble ustawi. Mnie korona z głowy nie
    spadnie że zamiast kłaść gładzie będę ustawiał meble czy wieszał obrazy, ale
    liczyłem po stawce godzinowej taką jak brałem za gładzie (bo dlaczego
    miałbym być stratny). Natomiast nigdy nie wykorzystywałem tego że klient
    jest pod ścianą. Jak w trakcie prac okazywało się że np. tynk leci z sufitu
    i trzeba najpierw zatynkować a dopiero później mogę robić gładzie to nigdy
    nie mówiłem ja to zrobię za 50zł za m2 a jak nie to szukaj pan innej ekipy,
    ale szybko bo ja za kilka dni mam już inna robotę. A takie zachowanie teraz
    jest niestety dość często spotykane.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2014-10-14 15:07:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > bo chcą drożej) a jak się już zdecydowaliśmy to wysyłali sms, że jednak
    > nie dadzą rady i mamy znaleźć kogoś innego

    Wiesz, często jest też tak że ekipa jak widzi że remont jest kompleksowy to
    woła więcej - bo skoro kogoś stać na tak wielki remont to znaczy ma kasę
    którą można "przytulić". Ja wiem, że wygodniej powierzyć całość jednej
    ekipie ale często taniej wyjdzie wzięcie najpierw kogoś do ciężkich robót,
    później elektryka, a na koniec instalatora wod/kan/co.

    Podałem Ci stawki za tynki czy wylewki. To nie są żadne specjalne tanie
    stawki dla wybranych ale normalne z ogłoszenia. Bierzesz lokalną gazetę
    dzwonisz pod trzy pierwsze numery pod hasłem tynki/wylewki i gotowe. To są
    nasze (śląskie) stawki w Małopolsce (za wyjątkiem Krakowa) i na podkarpaciu
    jest taniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2014-10-14 19:55:41
    Od: ww <w...@o...pl>

> [...]
    > powierzyć całość jednej ekipie ale często taniej wyjdzie wzięcie
    > najpierw kogoś do ciężkich robót, później elektryka, a na koniec

    Ta dyskusja jest bez sensu. Do remontu przymierzaliśmy się 2 lata i
    bardzo dokładnie przeanalizowaliśmy wszystkie opcje. Chciałem kogoś kto
    zrobi to kompleksowo i wiedziałem, że to może wyjść drożej. Właściwie to
    mam wrażenie, że ta firma mocno niedoszacowała kosztów i wcale
    na tym specjalnie dużo nie zarobi. My mamy chyba trochę wyższe wymagania
    niż "standard blokowy" i na wszystkie błędy zwracamy uwagę. A oni
    kolejny raz poprawiają i coraz mniej nas lubią.

  • 28. Data: 2014-10-17 10:09:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ta dyskusja jest bez sensu. Do remontu przymierzaliśmy się 2 lata i bardzo
    > dokładnie przeanalizowaliśmy wszystkie opcje. Chciałem kogoś kto
    > zrobi to kompleksowo i wiedziałem, że to może wyjść drożej.

    No i wyszło, ale skoro byłeś na to przygotowany to nie jest problem.
    Problemem jest to że jest zrobione _źle_ - czyli nie tak jak inwestor sobie
    życzył.

    > Właściwie to mam wrażenie, że ta firma mocno niedoszacowała kosztów i
    > wcale
    > na tym specjalnie dużo nie zarobi.

    :-)

    > My mamy chyba trochę wyższe wymagania niż "standard blokowy" i na
    > wszystkie błędy zwracamy uwagę. A oni
    > kolejny raz poprawiają i coraz mniej nas lubią.

    Wybacz, ale co ma standard wykonania do np. kosztu wylewki? Cena którą
    podałem to cena wylewki robionej według niwelatora z dokładnością do 1mm
    zatartej tzw. "helikopterem". Jaki "wyższy standard" uzasadnia zapłacenie
    więcej? Dosypanie diamentów czy sproszkowanego złota?

    Zapytanie inwestora _przed_ robotą jakie chce podłączenie (z boku / na dole
    z boku / na dole na środku / zintegrowane) jakie chce zaworki i w którą
    stronę skierowane to nie żaden średni czy wysoki standard wykonania to
    _podstawa_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2014-10-17 15:57:41
    Od: "ww" <w...@o...pl>

> [...]
    > zatartej tzw. "helikopterem". Jaki "wyższy standard" uzasadnia zapłacenie
    > więcej? Dosypanie diamentów czy sproszkowanego złota?

    Nie wiem. Niższe ceny mieli ci którzy zastanawiali się czy wnosić beton w
    wiadrach
    po schodach czy może wciągać na sznurku. A w końcu pewnie by tego wcale nie
    zrobili. Za to szybko i sprawnie zrobiła to dużo firma, podobno znana i
    szanowana.
    Może coś trzeba było za to doliczyć.

    Zresztą oferta remontu wisiała przez kilka miesięcy w wielu miejscach. Było
    brać
    i robić za 40 tysięcy.

> [...]
    > dole z boku / na dole na środku / zintegrowane) jakie chce zaworki i w
    > którą stronę skierowane to nie żaden średni czy wysoki standard wykonania

    I z tym się zgadzam całkowicie. Te zaworki to i tak jeszcze nic. Było kilka
    zmian
    o których dowiedzieliśmy się przypadkowo i nie jesteśmy zadowoleni.

  • 30. Data: 2014-10-17 16:28:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wiadrach
    > po schodach czy może wciągać na sznurku. A w końcu pewnie by tego wcale

    Ale pytałeś jakąś firmę która zajmuje się _tylko_ wylewkami? Czy złote
    rączki co nie mają własnej maszyny. W zależności od piętra to albo się wnosi
    maszynę albo ciągnie rurę przez okno. A są jeszcze możliwe takie rozwiązania
    że mieszanka przyjeżdża gotowa w zbiorniku z pompą.

    Ale firma specjalizująca się tylko w wylewkach albo w wylewkach i tynkach
    zwykle nie ma na etacie hydraulika, elektryka itd., więc w ogóle nie odpowie
    na ofertę remontu kompleksowego.

    > Za to szybko i sprawnie zrobiła to dużo firma, podobno znana i szanowana.
    > Może coś trzeba było za to doliczyć.

    Na pewno :-)

    > Zresztą oferta remontu wisiała przez kilka miesięcy w wielu miejscach.
    > Było brać
    > i robić za 40 tysięcy.

    Nie zajmuję się pracą. Ale kojarzeniem par wykonawca/inwestor czasem tak.

    Ta sytuacja obrazuje to o czym pisałem. Jak firma specjalizująca się w
    wylewkach i tynkach ma wziąć ofertę na całość? Musiałaby zatrudnić kogoś z
    uprawnieniami do instalacji i nadzorować podwykonawców i wziąć za nich
    ryzyko. Tak samo najlepszy nawet instalator nie weźmie takiej oferty bo nie
    będzie się bawił w nadzorowanie podwykonawców robiących tynki czy wylewki.

    Dlatego przy oczekiwaniu że jeden wykonawca zrobi wszystko byłeś skazany na
    większe (a więc droższe) firmy, które mają specjalistów (swoich lub
    dogadanych podwykonawców) z różnych dziedzin, ale też wyższe marże, bo nie
    zawsze jest praca dla wszystkich więc pracujący zarabiają na tych co akurat
    maja przestój.

    > I z tym się zgadzam całkowicie. Te zaworki to i tak jeszcze nic. Było
    > kilka zmian
    > o których dowiedzieliśmy się przypadkowo i nie jesteśmy zadowoleni.

    Wielkość firmy ani cena tego niestety nie gwarantują. To gwarantuje tylko
    ciągły własny nadzór. Czasem sobie myślę jak spokojnie byłoby mieszkać w
    kraju gdzie zamawiam fachowca i jadę na wakacje. Wracam i wszystko mam
    zrobione tak jak chciałem, z takich materiałów jakie chciałem, bez
    naciągania na niepotrzebne metry i na koniec posprzątane. :-)

    Pozdrawiam
    Ergie