  • 1. Data: 2013-04-21 21:14:24
    Temat: Grządki (zagony) podwyższone.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Czy ktoś zrobił, korzysta, ma?
    Mój warzywnik z roku na rok się kurczy, bowiem dyktuje jego wielkość mój
    krzyż. No i krzyż męża, co oczywiste :-)
    Kiedyś był u nas zawsze full zestaw w warzywniku łącznie z karczochami,
    jarmużem, brukselką, kalafiorami, brokułami..., no ale w ostatnich latach
    już tylko tunel foliowy (pomidory, papryka, ogórki, sałata itp) dajemy radę
    oporządzić oraz na zewnątrz dyniowate, trochę marchewki, cebuli, coś tam z
    sałat, nic wielkiego. Szczęście ze przynajmniej lubczyk sam rośnie i się
    wysiewa ;-D
    W związku z tym wymyśliliśmy trochę późnawo (ale lepiej późno niż wcale) że
    sobie od przyszłego roku zafundujemy takie podwyższone zagony. Bo to się
    schylać nie trzeba i w ogóle wygoda. Podobno.

    Proszę "mających" j.w t. o refleksje na temat zastosowanej technologii
    wykonania oraz plusów dodatnich i plusów ujemnych tychże grządek :-)

    --
    XL

  • 2. Data: 2013-04-23 21:04:40
    Temat: Re: Grządki (zagony) podwyższone.
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-04-21 21:14, Ikselka pisze:
> [...]
    >
    > Proszę "mających" j.w t. o refleksje na temat zastosowanej technologii
    > wykonania oraz plusów dodatnich i plusów ujemnych tychże grządek :-)

    Ja tam się nie znam, ale jeśli chodzi Ci o takie coś:
    http://swiezewarzywka.blogspot.com/p/podwyzszone-zag
    ony.html
    to minusem wydaje się bardzo ograniczona powierzchnia i nie bardzo
    wiadomo jak to skopać.

    No i nie do końca rozumiem jaki wpływ będzie miała taka rabata na Twój
    spracowany krzyż... Gdyby te podwyższone zagony miały 70 cm wysokości,
    to rozumiem... :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2013-04-23 21:56:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Apr 2013 21:04:40 +0200, wolim napisał(a):

> [...]
    >
    > No i nie do końca rozumiem jaki wpływ będzie miała taka rabata na Twój
    > spracowany krzyż... Gdyby te podwyższone zagony miały 70 cm wysokości,

    Ano właśnie, chodzi dokładnie o takie wysokie na 70 cm :-)
    http://cyklamen.blox.pl/resource/WARZYWNIK_PODWYZSZO
    NY.JPG
    Już zaplanowaliśmy, że będą dokładnie takie jak na zdjęciu, wewnątrz
    wyścielone folią do oczek, taką czarną, grubą; na dno jako podkład pójdą 1
    lub 2 warstwy kostek ze sprasowanej słomy - mamy niedaleko gospodarstwo,
    gdzie możemy kupić/dostać tego ile trzeba. Po pierwszym sezonie oczywiscie
    słoma "usiądzie" na skutek fermentacji (mamy doświadczenie z balotami
    słomy, bo kiedyś uprawialiśmy na takich balotach pomidory pod folią), ale
    to dobrze, będzie z niej niezłe podłoże, na wierzch dołoży się ziemi...
    Na razie taki mamy ogólny plan.
    Tym niemniej cenne będą dla mnie uwagi od osób, które mają już
    doświadczenia jakieś.
    --
    XL