  • 21. Data: 2012-01-16 18:25:07
    Temat: Re: Ha akcyza na węgiel przy prowadzeniu firmy hahaha
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kazimierz Debski napisał:
    > Śmieszne, nie?

    Nie... no panowie nie dramatyzujmy.
    Z tymi odpadami, to dopiero od jakiejś tam ilości, albo w przypadku
    działalności, która z definicji wytwarza odpady... Wszystkich to nie
    dotyczy.

    pozdrawiam
    Robert G

  • 22. Data: 2012-01-16 19:14:37
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Z tymi odpadami, to dopiero od jakiejś tam ilości, albo w przypadku
    > działalności, która z definicji wytwarza odpady... Wszystkich to nie
    > dotyczy.

    mechanik wytwarza, bo mu złom i olej zostają, elektryk jak wspomniano. To
    kto nie wytwarza?

    b.

  • 23. Data: 2012-01-16 20:07:39
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    > kto nie wytwarza?

    JA... :-P, no chyba, że biogazy :-))). Ale te liczą się zdaje się
    dopiero od 5 ton, czy coś takiego, a ja aż tyle nie wytwarzam hahaha,,,

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 24. Data: 2012-01-16 20:22:06
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > JA... :-P, no chyba, że biogazy :-))). Ale te liczą się zdaje się dopiero
    > od 5 ton, czy coś takiego, a ja aż tyle nie wytwarzam hahaha,,,

    a te 5 ton to skąd masz? To by zmieniało sprawe diametralnie. Jak ten dług
    rostowskiego zawsze jest odrobine poniżej 55%, taki i u nas byłoby tylko z
    4 tony :-)

    b.

  • 25. Data: 2012-01-16 20:30:39
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > a te 5 ton to skąd masz? To by zmieniało sprawe diametralnie. Jak ten dług
    > rostowskiego zawsze jest odrobine poniżej 55%, taki i u nas byłoby tylko z
    > 4 tony :-)

    Gdzieś o tym czytałem, jak się przestraszyłem, że przyjdzie mi 10 kzł
    zapłacić... :-)
    Nie pamiętam teraz gdzie to było, ale stało tam coś takiego, że z
    odpadów nietoksycznych trzeba się rozliczać kiedy ich ilość przekracza
    właśnie 5 ton, a z toksycznych bodajże od 100 mg... ale teraz już nie
    jestem pewien, bo dawno to było i nie dotyczyło mnie, więc nie drążyłem
    tematu.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 26. Data: 2012-01-16 20:55:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 09:02:00 +0100, Budyń napisał(a):

    > zgłoszenie do władzy od danych osobowych posiadane listy z danymi - a za
    > liste juz uwazaja dane kontaktowe z telefonu. Nie zgłosiłeś? Kara...

    Akurat na to jest wyłaczenie w utawie...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 27. Data: 2012-01-17 19:32:39
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > odpadów nietoksycznych trzeba się rozliczać kiedy ich ilość przekracza
    > właśnie 5 ton, a z toksycznych bodajże od 100 mg...

    Coś nie bardzo chce mi się w limity wierzyć. Bo znając ludzi, to zawsze
    będą twierdzić, że wytworzyli mniej.
    No chyba, że to celowa furtka ....

    Ale nawet jeśli takowe są, to np.: wspomniany przeze mnie elektryk i tak
    musiałby załatwiać zgodę na wytwarzanie odpadów, bo 100 mg to wytworzy
    przy pierwszej wymianie świetlówki czy "ekologicznej" świetlówki
    kompaktowej. No chyba, że nie będzie tego robić. A co w sytuacji, gdyby
    rozbił świetlówkę przy montażu?
    Cała świetlówka na pewno jest odpadem niebezpiecznym a czy rozbita też?
    Czy nadal zawiera rtęć...???? A jeśli tak, to ile?? I czy przy tej
    ilości nadal jest odpadem niebezpiecznym??

    Wiem, czepiam się, ale jestem chemikiem-organikiem i zawodowo nie mam
    odwagi kategorycznie stwierdzić, że czegoś nie ma, nawet jeśli z całą
    stanowczością mogę podać, że zawartość jest poniżej np.: 0,0001%.

    Niestety polskie prawo (i unijne też) w zakresie substancji
    niebezpiecznych jest marne.

    Bo jeśli przepis (unijny) mówi, że w karcie charakterystyki produktu
    chemicznego mam wymienić najwyższe dopuszczalne stężenia WSZYSTKICH
    substancji wchodzących w jego skład, to jak mam postąpić? Przecież dla
    większości substancji zawartość poniżej 0,01% (100g na 1 tonę)
    praktycznie jest bez znaczenia i często trudna do wykrycia. A dla innych
    (polon, dioksyny) to wciąż ilość bardzo niebezpieczna i możliwa do
    określenia ilościowego.

    Kazek

  • 28. Data: 2012-01-17 23:43:47
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > musiałby załatwiać zgodę na wytwarzanie odpadów, bo 100 mg to wytworzy
    > przy pierwszej wymianie świetlówki czy "ekologicznej" świetlówki
    Nie 100 mg tylko 100 Mg. Nie mili- (10 do potęgi -3) tylko mega- (10 do
    potęgi 6). Jest więc pewna różnica

  • 29. Data: 2012-01-18 08:02:50
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie 100 mg tylko 100 Mg. Nie mili- (10 do potęgi -3) tylko mega- (10 do
    > potęgi 6). Jest więc pewna różnica

    1t powiadasz...

    Marek

  • 30. Data: 2012-01-18 14:16:29
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości

    > 1t powiadasz...

    Ale niech się wypowiedzą groszkowcy i miałowcy. Są jakieś kłopoty z węglem /
    koksem?