  • 11. Data: 2011-08-30 16:43:34
    Temat: Re: Halogeny w płycie GK + folia
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-08-30 11:58, Adam pisze:

    > A czy autor watku pyta o oswietlenie pomocnicze, nocne, czy ozdobne?
    > Czy o normalne oswietlenie w lazience??? W takim razie offtopujesz ;)
    > pozdr.

    Pytałem o normalne oświetlenie w łazience. Żadnych tam pomocniczych,
    ozdobnych itp robić nie będę - wchodzę zapalam sobie światło wybierając
    co najwyżej sekcję która ma się zaświecić (łazienka spora).
    Najchętniej zrobiłbym to z halogenów 230V (jakoś z trafem mi się nie
    chce kombinować bo trzeba je gdzieś ukryć) wmontowanych w płytę GK.

    No i jedyny problem jaki wymyśliłem sobie to wysoka temperatura przy
    halogenach co zniszczy folię.

  • 12. Data: 2011-08-30 19:28:21
    Od: "Radek B." <r...@w...pl>

    Kolego,

    Kup oprawy na halogeny i zastosuj ledówki. Tylko dobre: Philips, Osram,
    Sylvania, Dura Lamp. Jak kupisz chińskie badziewie to bedziesz miał kiepskie
    światło i krótką żywotność lampy.

    Ci co mówią, że ledówki są trupie to znaczy że kupuja oświetlenie w Lidlu
    albo Biedronce. Kupując zwróć uwagę na:
    1. Barwę światła
    2. Oddawanie barwy
    3. Strumieć świetlny / światłość
    4. Producenta

    Wszystkie parametry powinny być na pudełku.
    Oprawy na 12V- jak to Michał dobrze radzi - powinny być w łazience ze
    względów bezpieczeństwa. Jak się nie boisz prądu - instaluj na 230.

    Halogen (każdy) wytopi Ci pół ocieplenia sufitu i osmali kartongips po
    pewnym czasie przy takiej instalacji.

    Pozdrawiam

    Radek

  • 13. Data: 2011-08-30 19:33:00
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Radek B." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Ci co mówią, że ledówki są trupie to znaczy że kupuja oświetlenie w Lidlu
    >albo Biedronce. Kupując zwróć uwagę na:
    Akurat z Lidla ledy livorno są całkiem ok.

    >Halogen (każdy) wytopi Ci pół ocieplenia sufitu

    Bzdura.

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 14. Data: 2011-08-31 20:10:36
    Temat: Re: Halogeny w p?ycie GK + folia
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-08-30 21:28, Radek B. pisze:

    > Wszystkie parametry powinny by? na pude?ku.
    > Oprawy na 12V- jak to Micha? dobrze radzi - powinny by? w ?azience ze
    > wzgl?d?w bezpiecze?stwa. Jak si? nie boisz pr?du - instaluj na 230.

    Cały czas zastanawiam się nad tym bezpieczeństwem.
    Z jednej strony będą w łazience gniazda 230V (zasilanie pralki, czy tam
    koło lustra do suszarki itp) z drugiej oświetlenie ma być dla
    bezpieczeństwa na 12V - bo niby co? Kable z sufitu wypadną i do wanny wlecą?
    Poważnie pytam bo dla mnie stosowanie transformatora to kolejny element
    na którym powstają straty, który się grzeje i może psuć.

    --
    M.

  • 15. Data: 2011-09-01 00:00:48
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 22:10:36 +0200, Skimir napisał(a):

    > Poważnie pytam bo
    > dla mnie stosowanie transformatora to kolejny element na którym powstają
    > straty, który się grzeje i może psuć.
    Czasami pseudoinstalator może mieć ciekawsze pomysły. Kumplowi kiedyś
    zawiesili trafo toroidalne na wieszaku z druta stalowego, skręconego
    końcami :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2011-09-01 13:22:07
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    Witam.

> [...]
    > koło lustra do suszarki itp) z drugiej oświetlenie ma być dla
    > bezpieczeństwa na 12V - bo niby co? Kable z sufitu wypadną i do wanny

    Podobnie uwazam, zreszta temat "elektrykow" jest walkowany stale.
    Tysiac dwiescie zabezpieczen w szafie tzn w rozdzielnicy, a w lazience
    dobrze by bylo 12V ;-)
    Nawet jesli te kable wpadna do wody to nie ma prawa sie nic zlego stac ani
    Tobie
    ani nikomu innemu i to niezaleznie czy to bedzie 12V czy 230V.

    Co do klasycznych halogenow :-))))))))))))))))))))))))))
    Wlasnie dlatego ze sie grzeja i mimo wszystko pochlaniaja straszne ilosci
    pradu zupelnie bez potrzeby,
    lepiej zastosowac ledy/diody calosc oparta na zasilaniu 230V.
    Oswietlenie halogenowe w lazience przekroczy 200W, to raptem
    cztery punkty po 50W.

    > Poważnie pytam bo dla mnie stosowanie transformatora to kolejny element na
    > którym powstają straty, który się grzeje i może psuć.

    Transformator to przezytek, tzn jak bedziesz chcial miec halogeny ponizej
    35W/sztuka
    to bedziesz musial oprzec instalacje na nim, w kazdym innym wypadku to nie
    ma sensu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 17. Data: 2011-09-05 06:42:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sie, 21:28, "Radek B." <r...@w...pl> wrote:

    > Halogen (każdy) wytopi Ci pół ocieplenia sufitu i osmali kartongips po
    > pewnym czasie przy takiej instalacji.

    Moja welna nie topi sie nawet w plomieniu gazowego palnika do
    lutowania miedzi, ani zostawiona na pare godzin w wielkim ognisku. A
    halogenek ma ja wytopic ? :) Nie mowie, ze ma sie nie przejmowac bo
    halogen bedzie bardzo goracy i bedzie ryzyko zapalenia (moze krokwii?)
    ale nie przesadzajmy z tym wytapianiem ocieplenia :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-09-05 07:48:05
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-09-05 08:42, Adam pisze:

    > halogen bedzie bardzo goracy i bedzie ryzyko zapalenia (moze krokwii?)
    > ale nie przesadzajmy z tym wytapianiem ocieplenia :)

    O wełnę to ja się nie boję.
    Problem w folii paroizolacyjnej.

    --
    M.

  • 19. Data: 2011-09-05 07:51:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Wrz, 09:48, Skimir <p...@M...onet.pl> wrote:

    > O wełnę to ja się nie boję.
    > Problem w folii paroizolacyjnej.

    Ano.. Ja dlatego zrezygnowalem z dziurawienia KG i mam na poddaszu
    wszystkie lampy "natynkowe" :) Nie daj sobie tylko wcisnac LEDow - a
    przynajmniej nie kupuj odrazu wszystkich tylko kup do jednego pokoju -
    przekonasz sie ze trupie swiatlo to w LEDach norma, nawet tych
    najdrozszych :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-09-05 12:28:20
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 30 Sie, 21:28, "Radek B." <r...@w...pl> wrote:

    > Halogen (każdy) wytopi Ci pół ocieplenia sufitu i osmali kartongips po
    > pewnym czasie przy takiej instalacji.

    Nie róbcie dziur w sufitach i skosach, bo będzie nimi tylko wiało.