  • Data: 2010-11-23 12:56:27
    Temat: Hydraulik strzelił focha ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam !

    Zamówiłem sam niektóre elementy do ogrzewania podłogowego. Uważam że trochę
    lepsze od tych oferowane przez wykonawcę.

    Wykonawca otrzymał elemementy i przekazal je podwykonawcy (hydraulikowi).

    Hydraulik jak z nim rozmawiałem nie wyglądał na szczęśliwego że częśc
    elementów kupiłem bez jego pośrednictwa ;)
    Zapewne chodzi o jakieś "dodatkowe rabaty" które on dostaje w "ulubionym"
    lokalnym sklepie ...

    Ale wracając do tematu ...

    Rozdzielacz 9-sekwencyjny z rotametrami , wyjściami na siłowniki , z
    automatycznymi odpowietrznikami i zaworami spustowymi przyszedl do
    "samodzielnego" złożenia ...

    Hydraulik powiedział że nie będzie tego składał bo to pół dnia roboty , ale
    moze złożyć za 150zł ...

    Zadzwoniełem do sprzedawcy (duża hurtownia zajmująca się ogrzewaniem) i Pan
    był zdziwiony bo rozdzielacze sprzedają w olbrzymich ilościach i zawsze są w
    "częściach" aby podczas transportu nic się im nie stało oraz także z tego
    powodu że nie wiadomo z jakiej strony będą podłączane zawory spustowe i
    odpowietrzniki ...

    Powiedział że wykonują jak ktoś chce montaż tego i zajmuje im to kwadrans ,
    ale robią to bardzo sporadycznie ...

    Był zdziwiony postawą hydraulika ...

    Hydraulik powiedzial że ta gdzie kupuje to jest złożony i on nie widzi
    różnicy (ten co był w kosztorysie to był "golas" bez odpowietrzników ,
    zaworu spustowego i chyba bez miejsc na montaż siłowników).

    Powiedziałem że żona odbierze rozdzielacz i sam go zmontuję ...
    Montowałem (podłączałem) sam zmywarkę , baterię wannową , to i chyba z tym
    sam sobie radę ;)

    I tak chwilowo siedzę w domu z powodu zerwania ścięgna :(

    Jak to jest z tym montażem rozdzielaczy ? Kupuje się złozone czy rozłożone ?
    Kto ma rację ?

    Czy ktoś z Was składał taki rozdzielacz ?
    Jest do tego jakaś instrukcja ? (macie może taką ?)
    Czy złożenie jest aż tak skomplikowane ?

    Sądzę że po prostu hydraulik chciał dodatkowo wyciągnać odemnie kasę ...

    PS. Dowiedziałem się ze odległości między rurami będą wynosić 15-20cm ...