  • 41. Data: 2017-12-21 19:24:38
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-21 o 17:29, Adam Sz. pisze:

    > Żadne nie jest obiektywne w 100%. Ale jak ktoś zna tylko wyborcza i tvpis
    > i zakłada, że skoro tvpis kłamie, to wyborcza na pewno mówi prawdę to jest
    > mocno spaczony ;)

    Spaczony jest ten, kto na słowo 'wyborcza' ma juz wyrobioną opinię.

    > Znasz tylko PIS i PO. Współczuję - dałeś się wkręcić w ich gierki :-)
    > pozdr.

    Ja, przeciwnie do Ciebie, jestem w stanie samodzielnie ocenić informację
    i odróżnić prawdę od fałszu. W przeciwieństwie do tych, którym
    prawdziwie polskie media wskazały zło palcem.

    --
    Pete

  • 42. Data: 2017-12-21 21:15:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 19:24:40 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Spaczony jest ten, kto na słowo 'wyborcza' ma juz wyrobioną opinię.

    Oczywiście. Tam nie ma niestronniczych artykułów, a kłamstwo wylewa się
    redaktorom uszami.

    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_BOe5vzIHWk
    7O7mbVaWFi9OOx3MfDkedG.jpg

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2017-12-21 22:03:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    > Spaczony jest ten, kto na słowo 'wyborcza' ma juz wyrobioną opinię.

    naiwny jest ten kto nie ma :)

    b.

  • 44. Data: 2017-12-21 23:16:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-21 o 21:15, Adam Sz. pisze:

    > Oczywiście. Tam nie ma niestronniczych artykułów, a kłamstwo wylewa się
    > redaktorom uszami.

    Chwila. To jest dla tego Tauronu koszt ogrzewania większy o 50% czy nie?

    --
    Pete

  • 45. Data: 2017-12-22 00:43:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 23:16:18 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Chwila. To jest dla tego Tauronu koszt ogrzewania większy o 50% czy nie?

    Kris policzył.
    Jak będzie w praktyce - przekonamy się niedługo. Potem się odezwę i zobaczymy,
    co ci eksperci wybiórczej są warci ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2017-12-22 08:30:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Żeby było śmieszniej, to w ciągu ostatnich kilku lat bardzo pozmieniały
    się koszty MWh z różnych źródeł. Od dawna kibicowałem powstawaniu
    atomówki w Polsce, ale tak patrząc teraz od strony ekonomicznej
    to już nie jestem taki pewny. Są wyliczenia, że MWh z naszej atomówki
    będzie kosztować ponad 400 zł (!) podczas gdy z wiatrowej bez dotacji
    jest to gdzieś na poziomie 350 chyba. Wiadomo że jądrówka stabilna
    i takie tam, ale już energia z gazówki jest tańsza, a gazówka jest
    zajebiście sterowalna i można ją odpalić w 10 minut, poza tym
    wystarczy kilka arów ziemi, przyjeżdżają obdrapane kontenery, rachu ciachu
    i po 2 miesiącach gazówka np. 200MW gotowa. Więc po co się męczyć
    kilka lat z jądrówką? Ot pytanie...
    Jedyne co jest w tej chwili droższe od atomówki to fotowoltaika,
    ale przy tym tempie postępu w sprawności i spadku cen, za parę lat
    może być tańsza...

    L.

  • 47. Data: 2017-12-22 08:47:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 19:20:39 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > 44/29=?
    No masz mnie. Całe 51% "expertom" wyborczej wyszło w jednym skrajnym przypadku. No ok
    w dwóch;)
    Jak im to wyszło przy nie tajnych przecież cenach tauronu to tajemnica Michnika
    pewnie i jego pożal się Boże"expertów"
    TVP zaraz zrobi porównanie G11 vs "rządowa" i wyniki wyjdą zgoła inne.

    > chyba czasz na powrót do szkoły. Podstawowej.
    Żeby wybiórczą czytać?
    ;)
    Ps
    ale najlepiej z z artykułu który przekopiowałeś podobał mi się ten fragment:
    "Po burzy, jaką wywołał nasz artykuł, resort energii postanowił zmienić
    rozporządzenie."
    Moc potężna ma ta wyborcza;)

  • 48. Data: 2017-12-22 08:56:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Chwila. To jest dla tego Tauronu koszt ogrzewania większy o 50% czy nie?

    "Expertom wyborczej" wyszło 51% drożej w taryfie "rządowej"(ale wyborcza nie pierwszy
    raz i od dawna ogłupić próbuje naród), mi wyszło 11% taniej w "rządowej"
    Ceny Tauronu są dostępne w necie, weź kalkulator i sprawdź czy się gdzieś nie
    pomyliłem bo na szybko liczyłem.

    Inna sprawa mnie zastanawia- dla kogo będzie ta taryfa? Dla wszystkich czy dla tych
    co prądem grzeją,czy może osobne liczniki na ogrzewanie tylko do tej taryfy?

  • 49. Data: 2017-12-22 09:36:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Dec 2017 23:30:39 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Więc po co się męczyć
    > kilka lat z jądrówką?

    Bo każdy system wymaga pewnego procenta stałej mocy dysponowanej a
    elektrownie cieplne w tym gazowe za parę lat będą nieźle sekowane przez
    ustawodawstwo. Wiesz, drożejące kwoty emisji CO2 (gaz też z węgla się
    składa), wzrost cen gazu wobec zamykania kopalń węglowych do czego nas
    prędzej czy później zmuszą, wypłaszczanie szczytowych obciążeń systemu z
    powodu wzrostu ilości aut elektrycznych i odbiorców grzewczych,
    kończenie się naszych przestarzałych już w tej chwili elektrowni
    węglowych itd.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 50. Data: 2017-12-22 09:45:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 08:56:08 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Inna sprawa mnie zastanawia- dla kogo będzie ta taryfa? Dla wszystkich czy
    > dla tych co prądem grzeją,czy może osobne liczniki na ogrzewanie
    > tylko do tej taryfy?

    Mnie raczej zastanawia, że do stycznia został tydzień, taryfy mają obowiązywać
    od stycznia, a tak naprawdę nikt nic nie wie, są spekulacje i jakieś
    bzdurne gadki Morawieckiego. To jest masakra jak dla mnie.

    L.